Problem med firewire kort
Fra : Carsten Matzon

Dato : 01-05-03 20:03

ville idag lige montere mit ny indkøbte FW kort i min PC....

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=12882

fik det monteret og startet maskinen op.efter opstart kan jeg se at kortet i
Device Manager - Network Adapters står som et 1394 Net Adapter med et gult
udråbstegn...
min windows xp sp1 bruger filen nic1394.sys som driver...

nogen der har en ide om hvad der går galt...?...

ifølge mine oplysninger på kassen skulle der ikke behøves drivere under
xp,2k osv.

---

Carsten

Fra : Jørn Larsen

Dato : 01-05-03 20:49

XP kan tilsyneladende bruge et FW-kort, som netkort. Og det er det den
omtalte driver er til.
Jeg bruger selv et FW-kort til mit video-kamera. Også på XP PRO SP1
Jeg har deaktiveret 1394-netværkskortet...
Når du kikker i Enhedshåndtering er der et punkt : IEEE 1394 Bus
Værtscontrollere, og den skal virke. For du kan bruge FW til kamera og lign.
Under det punkt hedder driverene :
1394bus.sys
arp1394.sys
enum1394,sys
nic1394.sys
ohci1394.sys
Grunden til at du ikke skal bruge driver (står der på kassen) det er fordi
de allerede findes i Windows 98SE, ME, 2000 og XP

Jeg ville nok fjerne eller deaktivere din 1394 Net Adapter med det gule....

Hilsen Jørn

Fra : Carsten Matzon

Dato : 01-05-03 21:09

> Når du kikker i Enhedshåndtering er der et punkt : IEEE 1394 Bus
> Værtscontrollere, og den skal virke. For du kan bruge FW til kamera og
lign.

Jamen der var den jo.Var vist blevet blændet af det gule udråbstegn.. =)

Men så connecter jeg så mit Panasonic NV-GS3 til maskinen....

Hverken MovieMaker eller Vegas Video4 vil kendes ved udstyret... 8(

Mit kamera/kabel virkede fint på min Mac G4 ....

---

Carsten

Fra : Jørn Larsen

Dato : 01-05-03 22:02

Kan du se dit Kamera inde i Enhedshåntering.
Den dukker op under Biledbehandlingsenhed.
Men du burde også kunne se dit Kamera, når du åbner : "Min computer" og
Kameraet er forbundet.
Det hedder sikkert et eller andet med DV...
Og sætter du dit kamera til at afspille, så burde du kunne se et lille video
vindue..
Hvis du kan det, så virker dit FW-kort, og resten må være
indstillingsproblemmer.
Nu bruger jeg selv Studio 8, og finder Moviemaker amatøragtigt...

Fra : Carsten Matzon

Dato : 01-05-03 23:03

> Kan du se dit Kamera inde i Enhedshåntering.

Nej allerede der går det galt....
Der sker intet når jeg plugger mit kabel i kameraet.Og for en sikkerheds
skyld prøvede jeg med 2 kabler...

8(

---

Carsten
- Der er en smule træt af sin PC lige nu

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-05-03 10:36

Så virker det vist... =)
Jeg overvejede om jeg skulle prøve en reinstall af windows da sp1 er kendt
for at give problemos...
Efter en reinstall virker alt som det skal.
Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvilket software jeg skal bruge men
dette er vist en anden nyhedsgruppe.... =)

Men tak for din store hjælp Jørn

---

Carsten