underlag til optisk mus
Fra : Peter Holm

Dato : 30-04-03 08:12

Hej!
Hvilket underlag kræver en optisk mus a la Logitech MX700 ?
Kan den køre på en træbordplade uden måtte ?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 08:43

On Wed, 30 Apr 2003 09:12:02 +0200, "Peter Holm"
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

>Hej!
>Hvilket underlag kræver en optisk mus a la Logitech MX700 ?
>Kan den køre på en træbordplade uden måtte ?

Det kan den sagtens, men det vil nok slide ret meget
på dens "glidepuder".

Fra : SuperNova

Dato : 30-04-03 08:51

> Hej!
> Hvilket underlag kræver en optisk mus a la Logitech MX700 ?
> Kan den køre på en træbordplade uden måtte ?
> [...]
Hej.
Tester lige...........ja, det kan den godt.
Den er dog lidt sløv at bevæge. Men det er jo pga træet.
Ved ikke om der er noget krav, Logitech MX-serien kan vel næsten
køre på alt, undtagen et spejl, og en glasplade, svjv.
Har selv en icemat, og det fungerer rigtigt godt.
Hvis det er til bærbar vil jeg klart foreslå MX-500, (med ledning) da
MX-700 har en omformer og ladestation/modtager, ikke praktisk til bærbar.
-Bo-

Fra : Dennis Nimand

Dato : 30-04-03 08:56

Prøv den her: http://mm-data.dk/shop/productinfo.asp?id=361

/nimand

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-03 09:03

"SuperNova" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> Hej.
> Tester lige...........ja, det kan den godt.
> Den er dog lidt sløv at bevæge. Men det er jo pga træet.

Hopper den ikke rundt på skærmen?

> Ved ikke om der er noget krav, Logitech MX-serien kan vel næsten
> køre på alt, undtagen et spejl, og en glasplade, svjv.

Jeg har også mx700, den kører nogenlunde på en træfinèr bordplade.
Nogengange kan den godt finde på at hoppe lidt rundt. Samt når den står
stille, så er der lidt uro i musen.

> Har selv en icemat, og det fungerer rigtigt godt.

Men er dette den bedste måtte? Står musen helt stille på skærmen, når den
ikke bruges?

Fra : SuperNova

Dato : 30-04-03 12:20

> Hopper den ikke rundt på skærmen?

Den minuts tid jeg prøvede, gjorde den ikke.

> Jeg har også mx700, den kører nogenlunde på en træfinèr bordplade.
> Nogengange kan den godt finde på at hoppe lidt rundt. Samt når den står
> stille, så er der lidt uro i musen.

Har ikke oplevet det du nævnet, har lige prøvet at lade den anden mus stå
på træpladen, i længere tid. (Den flimrer kun med de 85Hz, som skærmen kører

> Men er dette den bedste måtte? Står musen helt stille på skærmen, når den
> ikke bruges?

Igen 85Hz Musen står HELT stille.
De problemer, de duale optiske mus havde/har. Ses ikke på MX-serien.
Som f.eks. at de ikke kunne køre på icemat.
MS intellimouse3.0, kunne/kan vist ikke så godt med white_icemat ?!

Om det er den bedste måtte, er vist lige så meget et religionsspørgsmål.
Nogen siger black el. white icemat, nogen er til func måtten.
-Bo-

Fra : Flare

Dato : 30-04-03 12:56

De hopper rundt hvis du kører dem over en bordplade der er lakkeret. Eller
er der ingen problemer.

Flare

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-05-03 17:25

> Om det er den bedste måtte, er vist lige så meget et religionsspørgsmål.
> Nogen siger black el. white icemat, nogen er til func måtten.

Eller en EverGlide Giant

Alle musemåtter er for små til mig (også overstående), jeg bruger bordet
og det fungere rigtig godt, træbord, men MX700 perfekt kobination, den står
helt stille på skærmen (flad, måske det har noget at sige, der var en der
skrev noget med at 85hz gjorde forskel på crt skærm)...

Fra : SuperNova

Dato : 02-05-03 09:11

> [...]

> helt stille på skærmen (flad, måske det har noget at sige, der var en der
> skrev noget med at 85hz gjorde forskel på crt skærm)...

Kan vel bare sætte hastighed op, så markøren flytter sig mere i forhold til
musen.
Men, smag/behag og hastighed/præcision, kommer jo indi billedet her.
De 85Hz, var nu bare med som en joke. Markøren står HELT stille, og derved
flimrer
den med de 85Hz som min crt opdaterer ved.
-Bo-

Fra : Leony

Dato : 30-04-03 13:33

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket underlag kræver en optisk mus a la Logitech MX700 ?

Lyst underlag skulle være bedst for batterierne.
Jeg bruger selv et stykke hvidt A4 eller et stykke brunt karton til min
optiske, der dog ikke er trådløs, det virker glimrende og så er det
billigt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Holm

Dato : 30-04-03 13:53

Leony wrote:
> [...]
> Jeg bruger selv et stykke hvidt A4 eller et stykke brunt karton til
> min optiske, der dog ikke er trådløs, det virker glimrende og så er

Tak for alle svarene. Jeg køber!
Peter