billigste og bedste cd-r hvor?
Fra : peter

Dato : 29-04-03 23:38

Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

Fra : LA2

Dato : 30-04-03 05:45

"peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

www.nierle.de

De er billige.
LA2

Fra : Peter

Dato : 30-04-03 09:09

"LA2" <ltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> >
> www.nierle.de

Hvilket mærke skal man gå efter? Jeg vil gerne have noget kvalitet der med
"sikkerhed" kan holde i lang tid, men stadig i den lavere ende af
prisskalaen...

Fra : Kim

Dato : 30-04-03 09:28

> Hvilket mærke skal man gå efter? Jeg vil gerne have noget kvalitet der med
> "sikkerhed" kan holde i lang tid, men stadig i den lavere ende af
> prisskalaen...

Så vælg en mærkevare som f.eks. Verbatim eller andet kendt mærke.
De er stadig billige dernede.
I den sidste ende er der nok ikke den store forskel...

Mvh, Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-04-03 09:39

"Peter" <p@p.pp> wrote in

> Hvilket mærke skal man gå efter? Jeg vil gerne have noget kvalitet der
> med "sikkerhed" kan holde i lang tid, men stadig i den lavere ende af
> prisskalaen...

Uden at nævne noget mærke vil jeg umiddelbart anbefale dig at gå efter
nogen der har denne beskrivelse "Langzeitarchivierung" eller "Long Life
Dye" eller forkortelsen LLD.

Verbatim hedder ikke noget af ovenstående, men jeg har flere Verbatim
skiver der efterhånden er ret gamle (blev købt da 2x brændere var smarte ;)
og de virker stadig, selvom de efterhånden har rundet 4-5 år :)

Jeg køber som regel kun 80min/700MB Verbatim skiver. Du kan få 100 Verbatim
48x skiver til ca. 280kr. og det er i kagedåse. Hvis du vil have
jewelcases, så koster det noget mere.

Jeg må indrømme at jeg selv efter 5 år stadig hælder til at købe Verbatim
medier. Dem har jeg aldrig haft problemer med. Jeg ved ikke hvor længe de
holder, og det hænger sikkert sammen med hvordan de arkiveres. Men mine har
holdt i meget lang tid. (Jeg passer dog også rimelig godt på dem. og hvis
det er meget vigtige ting, laver jeg hellere to ens CD'er og gemmer dem
begge end at satse på den ene CD holder evigt)

Flemming

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-04-03 09:51

"peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

Prøv at kigge på www.edbpriser.dk under medier, der er også tyske og svenske
butikker med på listen.
Jeg købte 150 BASF/Emtec 700MB/80Min. 48X for 600,- incl moms og
forsendelse, hos www.wesellcd.com (jeg bor midt på sjælland så jeg havde
ikke mulighed for at køre ned og hente dem)

Thomas

Fra : ChrisStoffer

Dato : 30-04-03 12:48

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forsendelse, hos www.wesellcd.com (jeg bor midt på sjælland så jeg havde
> ikke mulighed for at køre ned og hente dem)

Hej
Jeg har lige købt 50 Mr. Platinum 700 MB 48x speed for 250 kr., dvs omkring
5 kr. pr cd, det synes jeg da er ret billigt. Men hvordan er kvaliteten på
Mr. Platinum?
Jeg kan kun sige godt om Verbatim, som jeg aldrig har haft problemer med.
Det værste eksempel på en kvalitetsmæssig dårlig cd var at belægningen
begyndte at skalle af i store stykker efter et stykke tid. Men det var vist
også et rigtig dårligt mærke.

Mvh
Christian

Fra : Peter

Dato : 30-04-03 17:05

Så vidt jeg kan se får du næsten 100 for den pris hos www.nierle.de

Fra : Henning

Dato : 30-04-03 15:08

On Wed, 30 Apr 2003 00:37:34 +0200, "peter" <p@p.pp> wrote:

>Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

Tyskland? Hvorfor?
Jeg plejer at købe hos www.cdr-by-mail.co.uk

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Maze

Dato : 30-04-03 16:16

peter wrote:
> Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

Jeg har lige fået fra BoomCD.com (svensk, hvilket betyder dag til dag
levering med Post Danmark), hvor jeg købte 90 stk Mmore 32X 80mins til
kr 2,90 stykket incl porto og forsendelse (kr. 79,- for 30 stk plus porto).

--
/Maze

P.S.: Der findes 10 slags mennesker. Dem, der kan læse binært, og dem,
der ikke kan...

Fra : Søren C

Dato : 01-05-03 11:54

"peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at de skal købes i tyskland, men hvor er det billigst?

Har lige købt 100stk Verbatim 80min i slimcase til 380kr i Karstadt...

Venligst