Printer?
Fra : Bent Hjerne

Dato : 26-04-03 18:36

Jeg skal ud og anskaffe mig en ny printer. Det skal være en inkjet
farveprinter - jeg søger lidt råd til hvad man skal vælge......

Jeg har rimelig styr på hvad HP-printerne kan. Da jeg sidste gang købte
printer var HP's printere en klasse bedre end konkurrenternes - men HP har
vist ikke udviklet sig særlig meget på dette område de seneste par år......

Findes der alternative mærker når vi taler inkjet printere der er
forholdsvis lydløse og driftssikre.
Hvad med Epson - har de nogle ordentlige printere for tiden?
Eller andre mærker der kan anbefales?

Jeg regner med prisklassen kr. 1500-2000,-

Mvh

Benno

Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 18:41

Bent Hjerne wrote:
> [...]
> forholdsvis lydløse og driftssikre.
> Hvad med Epson - har de nogle ordentlige printere for tiden?

Canon har den fordel, at der er serskilte farveboholdere, så du kun
behøver skifte den farve der er tom. Har meget gode erfaringer med S750
modellen, kvaliteten er som fotos, hvis man bruger det rigtige papir
--
Calle

Fra : Bent Hjerne

Dato : 26-04-03 18:57

> [...]
> behøver skifte den farve der er tom. Har meget gode erfaringer med S750
> modellen, kvaliteten er som fotos, hvis man bruger det rigtige papir

Jeg glemte helt at skrive at farvepatroner ikke har den store betydning, da
jeg for tiden har gratis patroner.
Det vigtigste er driftsikkerhed og at den er forholdsvis lydløb.

Jeg havde engang en canon BJC6000. Den var skide dyr og fungerede som det
billigste braller.
Har de forbedret deres kvalitet nævneværdigt?
Jeg mindes store problemer med kun at tage 1 papir fra bakken, og store
problemer med at den simpelthen gik død under udskrifterne.

Benno

Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 19:12

Bent Hjerne wrote:

> [...]
> Jeg mindes store problemer med kun at tage 1 papir fra bakken, og
> store problemer med at den simpelthen gik død under udskrifterne.

De problemer har jeg aldrig haft
--
Calle

Fra : Bent Hjerne

Dato : 26-04-03 21:20

> De problemer har jeg aldrig haft
> --

Det kan også være mig der har været uheldig at købe lige netop den model der
har været elendig.

Tak for dit input.

Benno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 22:44

In dk.edb.hardware, Bent Hjerne <Bent_Hjerne@hotmail.com> says...
> [...]
> vist ikke udviklet sig særlig meget på dette område de seneste par år......

HP laver stadig nogle meget solide og driftssikre printere.

Kig på DeskJet 5550.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 07:15

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Bent Hjerne <Bent_Hjerne@hotmail.com> says...
>
> HP laver stadig nogle meget solide og driftssikre printere.

Designet af HP's seneste serie er total ringe !
Dengang 900 serien kørte var designet i top.
Idag ligner de noget løgn man selv har samlet...

> Kig på DeskJet 5550.

Nok også den bedste HP pt...både design
og kvalitetesmæssig (photoret 4)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 09:38

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> Designet af HP's seneste serie er total ringe !

Og design = kvalitet ?

Min DeskJet er snart 8 år og virker stadig perfekt. Det vil en HP i
2000,- klassen også gøre om 7-8 år.

Fra : Bent Hjerne

Dato : 27-04-03 09:57

> Min DeskJet er snart 8 år og virker stadig perfekt. Det vil en HP i
> 2000,- klassen også gøre om 7-8 år.

Jeps. Det var derfor jeg i sin tid valgte HP. Mit indtryk var at der for
nogle år siden blev produceret for billige printere ved de andre firmaer.
Jeg ved ikke om dette har ændret sig. Er der nogle gode driftsikre og
lydsvage modeller ved fx. Epson eller Lexmark der var værd at kigge på som
alternativ til HP?

Benno

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 13:04

> In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
>
> Og design = kvalitet ?

Når der er så meget at vælge imellem som skriver
perfekt, hvorfor så vælge en hvid brødplastickasse med
indfarvede blå knaper ? HP står
idag for noget af det grimmeste design der kan opdrives. Synd.

Et par grimme eksempler:

http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8952a
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8942a

Et par pæne eksempler:

http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C8932D
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=c8925a

> Min DeskJet er snart 8 år og virker stadig perfekt. Det vil en HP i
> 2000,- klassen også gøre om 7-8 år.

Min hedengangne Canon BJ-10sx kører skam også stadig...

MVH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 15:29

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> indfarvede blå knaper ? HP står
> idag for noget af det grimmeste design der kan opdrives. Synd.

Jeg kan ikke se hvad design har med kvalitet at gøre.

HP bliver ved og ved og ved...

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 16:24

> In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
>
> Jeg kan ikke se hvad design har med kvalitet at gøre.

Et dårligt ydre design ku' nemt gemme på
et low-budget drivværk i printeren. OGSÅ
selvom der står HP udenpå....der ER forskel...

> HP bliver ved og ved og ved...

Det gør Canon da også.
Det gør Epson da også.
Det gør Lexmark da også...

Hvor vil du hen, mærkedyr ? *S*

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 18:02

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> Et dårligt ydre design ku' nemt gemme på
> et low-budget drivværk i printeren. OGSÅ

Det kunne også tyde på en designer på stoffer. Se bla. BMW 700-serien.

> selvom der står HP udenpå....der ER forskel...

Ja, sure...

> Hvor vil du hen, mærkedyr ? *S*

Længere end dig, tilsyneladende. Canon har jeg ikke specielt gode
erfaringer med. Jeg har skam også Lexmark, men HP'en er den mest solide
af de to.

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 19:01

> Længere end dig, tilsyneladende. Canon har jeg ikke specielt gode
> erfaringer med. Jeg har skam også Lexmark, men HP'en er den mest solide
> af de to.

Eneste hage jeg kan se ved Canon var,
at de var meget blege i udskrifterne.
Teknisk set er Canon helt i top idag,
både mekanisk samt dysemæssigt.

Lexmark vil jeg gå udenom at den
simple grund, alle andre har printere i samme prisklasse.

Sålænge Canon er så suveræne som de er blevet,
så kan jeg ikke se man skal vælge Epson.

HP er faldet lidt af dansen og vi har aldrig
hørt meget til deres Photoret 4 teknik.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-03 17:27

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> Lexmark vil jeg gå udenom at den
> simple grund, alle andre har printere i samme prisklasse.

Og det gør Lexmark til en dårlig printer???

Fra : Olesen

Dato : 29-04-03 16:34

> In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
>
> Og det gør Lexmark til en dårlig printer???

Ja. For Lexmark i sig selv
virker på mig som et billigprodukt som
dog i de bedste printere har teknikken i orden.
Men de halter alligevel bag efter HP, som igen
er lidt bag Canon/Epson..

Jeg har installeret en Z25 idag og mage
til dårlig papirfremføring skal man
rigtignok lede MEGET længe efter.
Støjniveauet var dog ok...

Men 299,- er jo også billigt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-03 16:32

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> Ja. For Lexmark i sig selv
> virker på mig som et billigprodukt som

Skillelinien ligger lige omkring 30'erne. Dem under får du smidt i
nakken og dem over er ok. Men du kan ikke skrotte dem over én kam.

Selv er jeg indehaver af en Z31 og den har en fortrinling OS/2-support
(det var derfor jeg købte den).

Fra : Bent Hjerne

Dato : 27-04-03 09:55

> Designet af HP's seneste serie er total ringe !
> Dengang 900 serien kørte var designet i top.
> Idag ligner de noget løgn man selv har samlet...

Jeg kan kun være enig. 900-serien er designmæssigt OG kvalitetsmæssigt i
top. Jeg er stor tilhænger af 900-serien både pga driftsikkerhed og at den
er lydsvag. Synes blot deres 995C er en gentagelse af de sidste 3-4
printere.

> Nok også den bedste HP pt...både design
> og kvalitetesmæssig (photoret 4)

Jeg har faktisk kigget på den, men valgte den fra fordi den simpelthen
virkede for billig i forhold til hvad den tilbød (LÆS: virkede som billigt
bras).

Benno

Fra : MD

Dato : 27-04-03 18:39

> Jeg har faktisk kigget på den, men valgte den fra fordi den simpelthen
> virkede for billig i forhold til hvad den tilbød (LÆS: virkede som billigt
> bras).
>
> Benno

Kig igen.

Jeg har tidligere haft Canon printere - to forskellige. De har været
nogenlunde m.h.t. udskriftskvalitet - men noget dyre i drift. De bruger
meget blæk syntes jeg, og så har jeg skiftet tre printerhoveder på dem.

Nu har jeg lige investeret i en HP deskjet 5550 - og det er fandme guf!

Enten kan man lide designet, eller også kan man ikke - men den printer som
en drøm. Udover det, skal man heller ikke spekulerer over hvilket papir man
knalder i den, da den selv går ind og "læser" hvad det er for noget, og
printer efter det.

Så vidt jeg kan huske, så skulle den kunne printe 21 sider sort tekst og 17
sider farvet tekst i minuttet, og det passer vidst meget godt - og så gør
den det pænt lydløst.

Min mening

MVH MD

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 19:03

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg lige investeret i en HP deskjet 5550 - og det er fandme guf!

Min 960C printede suverænt selv i normal mode.