Andet multimedie
QuarkXpress 5.0 og PDF
Fra : J.S.

Dato : 17-05-03 15:52

Jeg har et problem i Mac udgaven af QuarkXpress 5.0 med outlined skrift fra
Ilustrator eps'er.
Hvis jeg laver en postscript fil, som jeg kører gennem Distiller 5.0, bliver
bogstaverne
kantede, det sker kun ved outlined skrift. I QuarkXpress 4.11 er der ingen
problemer.
Jeg har lagt en pakket "sit" fil i dk.binær gruppen med Quark job,
Illustrator fil, PS fil og PDF'en.
Hvis der er nogen der kender til problemet, vil en løsning være velkommen.
Mvh
Jørgen Sørensen

Fra : Storm

Dato : 17-05-03 16:52

J.S. <jorgen_s@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Illustrator fil, PS fil og PDF'en.
> Hvis der er nogen der kender til problemet, vil en løsning være velkommen.

Jeg kan ikke "komme til" binær gruppen.

Men er det kun på skærm PDF'en bliver kantet?

Hvis ja, er det måske fordi du ikke har sat din Acrobat - Preferences
under Display - Smoothing til at vise Smooth Line Art.

Det skal du nemlig gøre da skriften når den er outlined,
jo ikke længere er skrift men grafik.

Eller er den også gal på print?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : J.S.

Dato : 17-05-03 18:52

> [...]
> under Display - Smoothing til at vise Smooth Line Art.
>
> Det skal du nemlig gøre da skriften når den er outlined,

Hvis vi printer PDF'en, er skriften forkert, men sender vi Quark jobbet
direkte til print er der ingen problemer,
det er når vi skal lave en PDF fil det går galt. men det er kun i Quark 5
det opstår.
Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 17-05-03 19:44

Hej Jørgen

Jeg skal lige på forhånd sige at jeg intet kender til Quark (jeg bruger
Ventura)

Når du laver PDF'en, er det så direkte fra Quark, eller laver du en
printfil, og ud fra den laver PDF'en med Distiller? Jeg ved at andre DTP
programmer kan have problemer med at lave en korrekt PDF filer direkte.
Hvorimod det altid går godt når det sker via en printfil.

Mvh
Anders

Fra : J.S.

Dato : 17-05-03 21:40

> [...]
> programmer kan have problemer med at lave en korrekt PDF filer direkte.
> Hvorimod det altid går godt når det sker via en printfil.

Jeg laver en printfil fra Quark 5, hvis jeg laver en printfil fra Quark 4 er
der ingen problemer,
det er det der er mærkeligt.
Mvvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Storm

Dato : 17-05-03 19:45

"J.S." <jorgen_s@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi printer PDF'en, er skriften forkert, men sender vi Quark jobbet
> direkte til print er der ingen problemer,
> det er når vi skal lave en PDF fil det går galt. men det er kun i Quark 5

Mener du, at det kun er når I laver en pdf fra Quark 5 den er gal?
Så har jeg ingen forslag. Quark 5 kender jeg ikke.

Men det lyder jo som om det er skriften Distiller ikke vil acceptere.
Hvad mener du egentlig med outlined?
1. Mener du at I har givet skriften en kontur, men det er stadig en skrift?
2. Eller mener du at I har lavet skriften om til en grafik?

Hvis det er det første, kan det være problemet opstår fordi I
måske har valgt outline i Quarks pallette, men at skriften rent
faktisk ikke eksisterer som outline, så giver det problemer når
skriften skal igennem Acrobats postscript Distiller - her kræves
det at skriften eksisterer som outline.

Det kan I måske løse ved at outline skriften i Illustrator.
Altså lave den til grafik. Hvis det også er det I gør nu, og det
alligevel går galt kan det være fordi I har stillet opløsningen i
Illustrator for lavt, er I opmærksomme på det?
Hvad står output resolution til i Illustrator?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : J.S.

Dato : 17-05-03 21:45

> Mener du, at det kun er når I laver en pdf fra Quark 5 den er gal?
> Så har jeg ingen forslag. Quark 5 kender jeg ikke.

Ja

> [...]
skrift?
> 2. Eller mener du at I har lavet skriften om til en grafik?

Skriften er lavet om til kontur i Illustrator, problemet er ikke i Quark 4,
kun i Quark 5
Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 17-05-03 16:55

In article <ba5iue$2l5m$1@news.cybercity.dk>, J.S.
> [...]

> Illustrator fil, PS fil og PDF'en.
> Hvis der er nogen der kender til problemet, vil en løsning være velkommen.
Jeg har set det mange gange - og det er kun på skærmen det ser sådan ud
- ved print eller tryk bliver det OK.
Men hvorfor outline skriften?

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : J.S.

Dato : 17-05-03 18:57

> Jeg har set det mange gange - og det er kun på skærmen det ser sådan ud
> [...]

Det bliver også sådan på tryk, da det er PDF'en vi bruger, derfor problemet.
Det er filer vi modtager der er outlined.
Mvh.
Jørgen Sørensen