Andet multimedie
bentjuul 3670
Lys grå til tryk
Fra : RUZ

Dato : 15-05-03 09:00

Jeg skal have sendt en annonce afsted til tryk i et magasin, hvor jeg
benytter en lys grå. Da det er en s/h annonce, skal den sorte dannes
af ren sort farve, men jeg er i tvivl om hvor langt jeg kan gå ned i
rasterprocenter.

Kan jeg fx lave en sort således: C=0, M=0, Y=0, K=70 ?

Håber meget på svar hurtigst muligt.

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-05-03 09:33

> [...]
> rasterprocenter.
> Kan jeg fx lave en sort således: C=0, M=0, Y=0, K=70 ?

Det kommer jo an på, hvordan den lyse grå benyttes. Hvis det er som baggrund
giver det næppe problemer, men hvis du planlægger at lave tekst i en tint
(raster-farve) bør du nok lige tænke dig om en ekstra gang - det bliver ikke
godt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-05-03 12:06

In article <5c3b9bf0.0305150000.28e21e26@posting.google.com>, RUZ
<ruz@cadesign.dk> wrote:

> [...]
> rasterprocenter.
>
> Kan jeg fx lave en sort således: C=0, M=0, Y=0, K=70 ?

70%K er da meget mørk. Du kan gå ned i 15%K - som er meget lys -
værdier derunder er næsten ulæselige.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X