Andet multimedie
bentjuul 3670
Corel Draw 10 viser ikke danske tegn
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-05-03 20:01

Jeg kan ikke få den engelske version af Corel Draw 10 til at skrive æ,
ø og å, samt bindestreger og andre specialtegn. Hvorfor ikke, da alle
mine andre Windowsprogrammer kan. Hvor ændrer jeg det?

Kan jeg spørge om DTP i denne gruppe? Jeg skal nemlig sætte et
A5-hæfte op til digitalt tryk hos Damgaard-Jensen i Århus og det
haster, haster, haster....

Jeg bruger Windows XP.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Torp

Dato : 13-05-03 20:38

Kurt Hansen skrev
> Kan jeg spørge om DTP i denne gruppe? Jeg skal nemlig sætte et
> A5-hæfte op til digitalt tryk hos Damgaard-Jensen i Århus og det
> haster, haster, haster....

Det kan du. Skriv om dit problem og hvilke programmer du bruger.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 13-05-03 21:48

Hej Kurt

Det er normalt ikke noget problem at bruge de danske karakterer med Draw 10,
jeg tror at problemet ligger i din Windows, prøv at kontrollerer om du
ændrer sprog (i Windows) når du begynder at skrive tekst. Jeg har oplevet
problemet (med Draw 11) når jeg åbner ældre dokumenter, og retter i dem.

Du skriver:
Jeg skal nemlig sætte et A5-hæfte op

Har du produceret hæftet/hæfter før med Draw? Det kan sagtens lade sig gøre,
men hvis det er noget som du ofte gør, så kan jeg anbefale dig at kigge
nærmere på Corel Ventura. www.venturabruger.dk . Ventura er et program
specielt designet til proffesionel sideombrydning.

Mvh
Anders

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-05-03 23:23

Tue, 13 May 2003 22:48:06 +0200, skrev Anders Rehhoff:

> [...]
>problemet (med Draw 11) når jeg åbner ældre dokumenter, og retter i dem.

Ska' man nu osse til at læse manualer??? OK, jeg fandt ud af det:

1   Select the text.
2   Click Text Writing tools Language.
3   Choose a language.

Tip

·   You can also set the language you choose as the default
language by enabling the Save as default writing tools language check
box.

Venlig hilsen
Kurt Hansen