Andet multimedie
bentjuul 3670
grafik tablet
Fra : cthomsen

Dato : 09-05-03 09:16

Jeg er rigtig interess i arbejder med et grafik tablet ligesom wacom
graphire2 eller intuos eller trust, men jeg ved det ikke hvilke en er gode
at brug med photoshop.

Er der en at bruger tableter?

Du ma godt email mig ogsa
cthomsen@prontomail.com

Tak

Catherine

Fra : hcma

Dato : 09-05-03 10:46

"cthomsen" <cthomsen@prontomail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er rigtig interess i arbejder med et grafik tablet ligesom wacom
> graphire2 eller intuos eller trust, men jeg ved det ikke hvilke en er gode
> [...]
Jeg er meget tilfreds med min Wacom. Hvis pengepungen er til det, ville jeg
vælge en der er stor nok. Har selv den lille Graphire2, som er stor nok til
mit brug. Start evt. med den, da den kan fåes til en meget rimelig pris (ca.
kr. 800,-)
Har tidligere på en gammel WinME maskine haft Sandberg Penpointer, som også
var udmærket, men jeg kunne ikke få den til at vírke på min nye WinXP
maskine.
Det er nok et temperamentspørgsmål hvilken man vælger.
m v h
HC

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-05-03 15:26

"cthomsen" <cthomsen@prontomail.com> wrote in

> Jeg er rigtig interess i arbejder med et grafik tablet ligesom wacom
> graphire2 eller intuos eller trust, men jeg ved det ikke hvilke en er
> gode at brug med photoshop.
>
> Er der en at bruger tableter?

Jeg prøvede.

Jeg købte en Trust WT1200, som er gigantisk stor (A4+) i forhold til
prisen (899,-). Den var dog nok FOR billig. Pennen er meget plastikagtig
og virker skrøbelig, endvidere synes jeg den havde tendens til at
"hakke" nok man tegnede. Så Trust vil jeg ikke umiddelbart anbefale.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Digit

Dato : 13-05-03 17:18

"cthomsen" ræsonnerede, og skrev d. 09 maj 2003:

> Jeg er rigtig interess i arbejder med et grafik tablet ligesom wacom
> graphire2 eller intuos eller trust, men jeg ved det ikke hvilke en er
> gode at brug med photoshop.

Startede med en Graphire. Kan anbefales til rentegning/billedbehandling og lign. Men jeg har da også
tegnet en del med den. Hagen er blot at den er langt mindre tip sensitive i forhold til produktets »store-
brødre« og at det funktionelle areal's størrelse ikke er noget at råbe hurra for.
holdbar« med omvendt fortegn som mere er tilfældet med Graphire), følsomheden er helt i top (jeg har
sjældent brug for aktivt at ændre brush size). Platformen ligger på samme »kvalivare« niveau og jeg har
endnu ikke oplevet at den får tendenser til at følge håndens bevægelser som de skridsikre zoner slides
med tiden (hvilket er tilfældet med Graphire).

Hvis du seriøst ønsker at udfordre dine grafiske kreative evner kan jeg helt klart anbefale en Intous.
Omvendt kan du sagtens begå dig med en Graphire hvis pengende er små og du ikke rigtig (endnu)
kan »udnytte« en Intous' potentialer.

--
/Digit