Andet multimedie
bentjuul 3670
Kantede skrifttyper i PSP 7
Fra : Johnny R. Christense~

Dato : 08-05-03 17:20

Hej

jeg sidder og leger lidt med PSP 7, og har det problem at hver gang
jeg skriver et tekst ind på et billede fremstår bogstaverne meget
kantede. Hvordan undgås dette?

På forhånd tak
Johnny

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 08-05-03 17:22

"Johnny R. Christensen" skrev:
> jeg sidder og leger lidt med PSP 7, og har det problem
> at hver gang jeg skriver et tekst ind på et billede fremstår
> bogstaverne meget kantede. Hvordan undgås dette?

Sæt flueben i "antialias" (nederst til højre i det vindue hvor du skriver
teksten)

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Johnny R. Christense~

Dato : 08-05-03 17:57

>Sæt flueben i "antialias" (nederst til højre i det vindue hvor du skriver
>teksten)
>
> Mvh, Lars

Jeg kan ikke vælge antialias, den er slået fra men kan ikke markeres.
Hvordan gør jeg så?

MvH
Johnny

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 08-05-03 21:38

"Johnny R. Christensen" skrev:

> Jeg kan ikke vælge antialias, den er slået fra men
> kan ikke markeres. Hvordan gør jeg så?

Skifter farvedybde til 24bit

Shift-Ctrl-0 eller Menu:Colours->Increase color depth

Fra : J.S.

Dato : 10-05-03 13:00

> [...]
>
> jeg sidder og leger lidt med PSP 7, og har det problem at hver gang
> jeg skriver et tekst ind på et billede fremstår bogstaverne meget

Er det et lavopløst billede kan det være grunden.
Du kan prøve at sætte opløsningen op.
Mvh
Jørgen Sørensen

Fra : Bro

Dato : 12-05-03 09:15

"Johnny R. Christensen" skrev....
> [...]
>
> jeg sidder og leger lidt med PSP 7, og har det problem at hver gang
> jeg skriver et tekst ind på et billede fremstår bogstaverne meget

I menuen i toppen vælger du 'Window', så vælger du 'Character'.
I nederste højre hjørne af 'Character' menu-boksen, er der sansynligvis
valgt 'none'.
Her kan du så vælge forskellige former for antialising i stedet. 'Strong'
eller 'crisp, f.eks.

Venlig hilsen
Helle

www.arty.dk

Fra : emj

Dato : 12-05-03 09:23

On Mon, 12 May 2003 10:14:41 +0200, "Bro"
<clemmensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>jeg sidder og leger lidt med PSP 7, og har det problem at hver gang

Brug vektor/antialias

Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php