Andet multimedie
Kan dette gøres...
Fra : Magnus

Dato : 04-05-03 01:55

Jeg har et fotoalbum på nettet hvor jeg ligger mange billeder i men disse
billeder skal først klippes til, så skal de gøres en gang skarpere, og
tilsidst gemmes i jpg format.

Nu bruger jeg Paint shop pro men kan man ikke lave en form for "makro" som
gør alle disse ting med billedet på en gang så man ikke skal side og klikke
sig vej gennem de samme menuer hver gang.

Hvis ikke Paint shop pro er der så et andet program der kan...?

/Magnus

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-05-03 08:22

On Sun, 4 May 2003 02:54:33 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> [...]
>sig vej gennem de samme menuer hver gang.
>
>Hvis ikke Paint shop pro er der så et andet program der kan...?

Adobe Photoshop kan selvfølgelig.

Det gratis Irfanview kan meget.
http://www.irfanview.com/

Irfanview kan ikke holde pause i en batch-proces så du kan klippe
manuelt i hvert billede, men det kan croppe alle billeder ens, resize,
sharpen og meget mere.

Hvis du klipper dem manuelt først, kan Irfanview lave resten i én
batch-proces.

Kurt Brixen

Kurt Brixen

Fra : emj

Dato : 04-05-03 10:34

> [...]

>gør alle disse ting med billedet på en gang så man ikke skal side og klikke
>sig vej gennem de samme menuer hver gang.

Jo, du kan jo prøve at hente nyeste version af PSP 8.0.
Den har netop mulighed for selv at indspille sine scripts (makro) på
samme måde, som PhotoShop har sine "actions".
Der medfølger en del scripts og det er let at lave sine egne, hvis man
ellers har fod på sin PSP
http://www.jasc.com/default.asp

Hilsen emj
--