Lærer Jørgen Jensen Mørch, Hjørring amt
Fra : Jørgen Mørch

Dato : 17-05-03 08:47

Hej

Jeg har længe søgt efter Jørgen Jensen Mørch og hans hustru Sophie Caroline
Madsen og deres børn
Sidst kendte opholdssted var på skolen i Hørmested (Hjørring Amt) i 1860
(folketælling derfra) - men derefter har jeg ikke kunnet finde familien.
Jørgen var skole lære og kirkesanger de steder hvor han opholdte sig, har
også fungeret som huslærer flere steder.
Et af børnene Jens Carsten Mørch som er min tip oldefar døde i Uggerby 1877,
et andet barn Harald Lykke Bagger Mørch - kaldet Lykke Mørch døde 1940 i
København, 3 andre børn nåede ikke teenager alderen, resten søger jeg
fter - de fik i alt 10 børn
Er der nogle i gruppen der kan hjælpe?

--
Hilsen
Irene & Jørgen Mørch

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 17-05-03 17:18

"Jørgen Mørch" <morch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har længe søgt efter Jørgen Jensen Mørch og hans hustru Sophie
Caroline
> Madsen og deres børn
********
Jeg går ud fra at du allerede har gennemset "Viborg Amts Degnehistorie" og
lignende degnelister, så derfor vil jeg anbefale dig at låne "Danmarks
Lærerforenings Medlemsblad".
Det kan være et stort arbejde at gennemse udgivelserne, men meget af det er
ligefrem spændende læsning for den der forsker i lærernes historie.

Bladet findes indbundet i stive bind årgangsvis lige til at bestille hjem
fra biblioteket. Mange lærerskæbner rulles op her.
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør

Fra : Bent Mortensen

Dato : 17-05-03 20:44

Hej Jørgen
Er det her noget der kan hjælpe dig
Husstand: Hjørring, Vennebjerg, Vidstrup, 1850, 38, Vidstrup Sogn, Vidstrup
By, Skolen

Kildenavn, Køn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested, Kommentar
Jørgen Jensen Mørch, M, 35, Gift, , Kirkesanger og Skolelærer, Husfader,
Skolen, Vidstrup Sogn, Vidstrup By, Sæby, [født 31. aug. 1816, søn af
klejnsmedemester Jens Jensen Mørk og Ane Marie Jørgensdatter Havsig]
Sophie Caroline Madsen, K, 36, Gift, , hans Kone, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Helsingør,
Julie Madsen Mørch, K, 14, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Hals By, Aalborg Amt,
Ida Marie Mørch, K, 12, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn, Vidstrup
By, Hals By, Aalborg Amt, [født 25.04.1838]
Jens Carsten Mørch, M, 10, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Hals By, Aalborg Amt, [født 03.04.1841]
Conrad Peter Mørch, M, 8, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Ruberg Sogn, Hjørring Amt, [født 18.07.1841]
Georg Claudius Mørch, M, 4, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Ruberg Sogn, Hjørring Amt, [døbt 05.06.1846]
Claudine Annine Mørch, K, 2, Ugift, , deres Barn, Skolen, Vidstrup Sogn,
Vidstrup By, Vidstrup Sogn, [født 21.10.1848]