Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket er det bedste køb!
Fra : Harriet

Dato : 25-03-01 15:23

Hej

Har et gammelt forfaldent Miro Crystal 2000 grafikkort med 2 Mb ram, det
virker fint mennnnnnn.

Hvis jeg skal købe et nyt (skal være PCI), som både har en god ydelse med 2D
og 3D grafik, hvad kan da anbefales?

Venligst

Harriet

Fra : Benth

Dato : 25-03-01 22:28

Hvis din computer er lige så gammel som dit grafikkort er det vist næsten
ligemeget hvilket kort du køber, da det bestemt ikke bliver kortet der er
flaskehalsen i systemet.
Et nvidia tnt pci eller et geforce 2mx pci ville nok være det bedste bud

Fra : Pernille Jespersen

Dato : 27-03-01 15:18

"Benth" <andersege@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flaskehalsen i systemet.
> Et nvidia tnt pci eller et geforce 2mx pci ville nok være det bedste bud

Hvis du har en gammel processor, kan den ikke trække ovennævnte grafikkort.
Hvis din processor er en AMD af ældre version, går den især heller ikke.

Men dit spørgsmål kan ikke besvares, så længe du ikke giver de oplysninger
der skal til.

Såfremt at du har en processor på omkring 300 mhz. skulle et 3dfx voodoo 3
eller 4 være bedst.

Hvis din processor er under 300 mhz - behold dit gamle 2D miro kort, og find
et billigt 3dfx voodoo II kort (12 mb ram) i den blå avis.

Hvor stor er din processor?

Fra : Harriet

Dato : 29-03-01 18:32

Hej Pernille

Jeg har AMD k2/3D now på 266 Mhz

Var ikke klar over at CPU'en spillede en rolle af betydning for
grafikkortet.

Et Nvidia TNT PCI fåes til en rimmelig pris (fra kr. 521,00) og jeg er
egentlig varm på at købe - Men nu er jeg da i tvivl, 0,5 Kilo kr. er jo en
del for noget som ikke dutter.

Kan min CPU magte opgaven?

Venligst

Harriet

Fra : izy

Dato : 29-03-01 22:05

"Harriet" <free4pass@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et Nvidia TNT PCI fåes til en rimmelig pris (fra kr. 521,00) og jeg er
> egentlig varm på at købe - Men nu er jeg da i tvivl, 0,5 Kilo kr. er jo en

Find hellere et Voodoo 2 eller 3 eller et Riva TNT 1.

Dem kan du nok få til en pris under 500 efterhånden.

--
izy
ïzy@city.dk