Post dk og underfrankreing
Fra : Jimmy

Dato : 16-05-03 15:18

Hej

En gut sendte mig et underfrankeret brev og blev pålagt strafporto.
Han sagde til mig at han ikke ville betale, da de ikke kunne bevise han
havde sendt brevet.

Hvilke lovmidler har PostDK i en sådan situation?

RKI kræver mindst 500 for at modtage en anmeldelse.
Civilt søgsmål er urentabelt.

Hvad kan de så gøre andet end at blive ved med at sende personen rykkere?

Mvh
Jimmy

PS Det kan godt være det skulle have været stillet i dk.forbruger, men jeg
formoder det hurtigt vil dreje sig om lov-ting og derfor blive henvist
hertil.

Fra : Jensen

Dato : 16-05-03 16:43

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Civilt søgsmål er urentabelt.
>
> Hvad kan de så gøre andet end at blive ved med at sende personen rykkere?

Jeg har kommet til at sende et underfrankeret brev, efterfølgende kom der en
opkrævning fra PD med billeder af brevet samt et girokort til indbetaling af
manglende porto. Alt sammen stilet til mig -afsenderen

Jensen

Fra : Jimmy

Dato : 16-05-03 20:24

"Jensen" <jtn@privat.dk> wrote in message

> [...]
af
> manglende porto. Alt sammen stilet til mig -afsenderen

Jeg skulle måske have stillet det i dk.forbruger...
Det gør jeg nu.

Mvh
Jimmy