Absint - da forbuden frugt ikke var nået t~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-03 02:13

Absint - da forbuden frugt ikke var nået til narko.

Marilyn Manson var i David Letterman show og viste sine ekpressioniestiske
oliemalerier der er lavet på absint.

Som fik van Gogh til at skære sit øre af, hævdede han.

Man kan ikke længere købe absint, hævdede han. Det blev forbudt i Frankrig
o. 1900, men har har set det i en vinhandel i Kbh i 90erne - kan du oplyse
mig hvor det kan købes?

Det er vist en pernod/pastich med lidt bitter vermouth-bark og malurt.
Hallucinationer må være placeboeffekt? Måske der er lidt over 40% alkohol,
Mængden indtaget er selvfølgelig delirium-afgørende, så meget som % af
alkohol. Og krydderier eller anden tilsætning kan vist aldrig bidrage.?

SM-rockstjernen påstod at han havde forkromede tænder, fordi absinten havde
taget hans tænder.

Han har udstoppede aber som kæledyr.

David Letterman svarede belevent "Ja alle elsker aber".

(iøvrigt er det misinformation at van Gogh skar øret af. Myten går på at
lidt af øreflippen blev skåret af. Han boede sammen med maler og fægter
Gaugin, der havde sin kårde med til Syd.Frankrig malerkolonien, hvor van
Gogh flyttede til et asyl for alkoholikere, vagabonder, galninge osv.

Gaugin flyttede derfra efter et slagsmål med sin ex-ven og det er kun fra
Gaugin vi har myterne om at van Gogh og øre-gave til glædespige/kæreste.

Som så mange miskendte kunstnere følte van Gogh sig udstødt og ked/depri.
Måske han var epileptiker, altså neurologisk syg, ikke psykiatrisk.

Tro aldrig på journalister og historikere og især skribenter der vil nedgøre
kunstnere ved at opdigte sindsyge om dem, når de ikke har dokumentation.

Aristoteles fandt på gal-genial link. Det har intet på sig. Vandrehistorie.

At begå selvmord - eller som Nietzsche trække sig tilbage fra offentligheden
efter end livsværk og nyde sol og musik - er IKKE SINDSYGE. )

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Stig Mogensen

Dato : 16-05-03 10:21

> Man kan ikke længere købe absint, hævdede han. Det blev forbudt i
> Frankrig
> o. 1900, men har har set det i en vinhandel i Kbh i 90erne - kan du
> oplyse mig hvor det kan købes?

Juul's vinhandel på Værnedamsvej, Frederiksberg.
Krut's Karport

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : lhs

Dato : 16-05-03 20:01

Hej (jeg vil ikke tage stilling til x der startede tråden - i just dont
like his ideas)

Men jeg var i Tjekkiet i påske (som så mange gange får) og købte en meget
lækker Absinth - den skal brændes af, dvs. den skal flamberes i nogle
brandsikre shotsglas, når den er ren er den meget sprittet (sprit sprittet)
men når den er brændt af er det en meget lækker anis lignende sprit - meget
grøn. Er mellem 70 og 90 % sprit så hav brandslukkeren klar).
Absinth er en meget traditionel østeuropæisk drik, så det er klart at mr.
>Varming har visse ideologiske forbehold for den slags eurosprits
zigeuner... whatever...

lars hs

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-03 23:45

"lhs" <shane@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> grøn. Er mellem 70 og 90 % sprit så hav brandslukkeren klar).
> Absinth er en meget traditionel østeuropæisk drik, så det er klart at mr.

Sku der ha stået "Warming"? Ikke forstået.Zigøjnere laver ikke brændevin, og
er OK når man ikke har dem som tyvske naboer i Tjekkiet eller som
tricktyvske i Helsingør.
AFBRÆNDING ELLER FLAMBERING KAN SE FLOT UD, men kan det kemisk ændre til
bedre smag.?
Hvis alkohol% for høj, kan man hælde vand på.
Varmen går opad og selv hvis der var flygtigere spritarter, metanol, i ville
de ikke forsvinde.
Er der fornuft i flambering? Og er det OK at X-poste når mad blir kemi?

Fra : zigge

Dato : 17-05-03 00:18

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> AFBRÆNDING ELLER FLAMBERING KAN SE FLOT UD, men kan det kemisk ændre til
> bedre smag.?

<snip>

> Er der fornuft i flambering? Og er det OK at X-poste når mad blir kemi?

Jow der er da fornuft i at flambere, men det skal gøres rigtigt.
Den rigtige måde at drikke Absint på er at man har et Absintglas hvorpå man
lægger sin Absint-ske, nærmest en kagegaffel med skaft i begge ender af
gaflerne. På gafflen lægges så et stykke sukker, som man så kan vælge at
dryppe med opium eller lade være. Man hælder nu Absint op i glasset ved at
lade det passere sukkerknalden og slutter af med at antænde denne.
Resultatet af dette lille ritual er at sukkeret smelter og drypper ned i
Absinten, som nu kan nydes

Hvorvidt det så er relevant at x-poste her ved jeg ikke, men det er fa...
indbegrebet af min form for kemisk nydelse.

Mvh
//zigge

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-03 00:41

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvorvidt det så er relevant at x-poste her ved jeg ikke, men det er fa...
> indbegrebet af min form for kemisk nydelse.

En anelse cointreau(eller anden fin likør) i flødeskum giver kolosal
smagsforbedring og alle smagsstofferne rammer smagsløgene

Men ødsel blæret potlack-kult nyrige skal fråse med de ædle
munkeklosterfremstillede alkoholiske dråber, så de pøser på crepe suzetterne
og leger grillparty ved særligt rullebord på luksusrestauranten.
RESOURCESPILD - er det ikke the name of the game ved flamberinger, især
eller altid?

Men mad må godt være for sjov - ikke kun Kims.snack.

Så lad os udføre kemiske og fysiske eksperimenter som pauseklovneri mellem
retterne - og hvorfor dog søde drinken med sukker der drysses i og omrøres,
når man kan få PRÆCIS SAMME SØDEVIRKNING ved at smelte det i med Sct Hans
bål over drinken. Det kan helt sikkert gøres sexet og du skorer damen der
tror at du også er FIRE IN THE SKY i sengen "En tom jones uden trusser, og
det skal være...."(Enkelt-reklamefilmen)

Det med _opium_ sætter flamberingen i særligt perspektiv - sej,
respektindgydende kriminalitet er også et godt skoretrick. i forlængelse af
den narkotiske bedøvelse eller ophidselse af skønheden

(Jeg er bare misundelig fordi jeg ikke har haft mod til så high teck
DonJuan'eri som det du foreslår.

At smagen bedres af ild, håber jeg at nogen på dk.videnskab kan komme med et
bud på - jeg er søn af en nøgtern maskiningeniør der lærte mig at tvivle om
alt. )

Min søn lærte mig idag en drink med først Kahlua, så Bailey, så Contreau.
"Screaming orgasm" hed den.
Med teske skulle de hældes i shotglasset så de lagde sig i 3 lag
Men de sidste to lag blev desværre til eet.
Tryllekunst med at balancere bestik over drinks vil jeg nu øve min kunnen
i - hvem kan fortælle mig hvordan man gør?

Jeg har aldrig set en absintske-kagegaffel-med-skaft-i-begge ender hos min
lokale Pot&pande-butik

Fra : zigge

Dato : 17-05-03 01:20

> "zigge" <laser.snabela@pc.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> og leger grillparty ved særligt rullebord på luksusrestauranten.
> RESOURCESPILD - er det ikke the name of the game ved flamberinger, især

Jo, men det er jo et spørgsmål om hvor man sætter grænsen, selv afrikanere
smider indvoldene fra kyllingen ud inden de voldkoger den med kardemomme og
chilli... Andre steder udbener man hele kræet og spiser kun kødet.
Ret interessant at man så i danmark bruger både knogler og hud fra grisene -
en slagter sagde til mig at det eneste man ikke kan bruge fra en gris er
skriget. Huden bliver bahandlet med enzyner og bruges til at pumpe
hamburgryg op med...

> [...]

> tror at du også er FIRE IN THE SKY i sengen "En tom jones uden trusser, og
> det skal være...."(Enkelt-reklamefilmen)

Må jeg være fri! Jeg kan ikke døje hysteriske kvinder (Enkelt-reklamefilmen)

> [...]
> den narkotiske bedøvelse eller ophidselse af skønheden
>
> (Jeg er bare misundelig fordi jeg ikke har haft mod til så high teck

Ja det kan vist ikke være andet? Du har da haft alle muligheder...

<snip>

Du kan se den i brug her: http://www.chez.com/absint/ nederst på siden.

Fra : lhs

Dato : 17-05-03 15:42
Fra : JHR

Dato : 17-05-03 03:37

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
- og hvorfor dog søde drinken med sukker der drysses i og omrøres,
> når man kan få PRÆCIS SAMME SØDEVIRKNING ved at smelte det i med Sct Hans
> bål over drinken.

Hmm lad os nu ikke råbe af hinnanden (stop med de STORE bogstaver), men nu
er der jo bare det lige det med at sukker der brændes af, karameliserer. Og
enhver der bare har en lille bitte smule forstand på mad ved jo at det gør
en enorm forskel i smagen. Det er jo også derfor at man får en væsentlig
mere interessant smag ud af mange sukkerholdige fødevarer ved at stege dem!

Mvh
Jeppe.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-03 11:09

"JHR" <j_have@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
> en enorm forskel i smagen. Det er jo også derfor at man får en væsentlig
> mere interessant smag ud af mange sukkerholdige fødevarer ved at stege

Sæt ild til et stykke spritvædet sukker (eller benzin eller olievædet
sukker, hvsi du ikke har sprit i huset)
Flammer og dermed det meste varme går OPAD
(jeg råber aldrig, jeg formaterer for øget læselighed, og versaler er
hurtigste redskab)

sukker bliver pga varmen LIDT OPLØST men det bliver jo ikke brunt så det er
skrivebordsteori og forkert at der sker karamellisering. Som ganske rigtigt
kan være lækker. Men ikke sker her.

Er min aggressive stil råbende, snarere end de STORE BOGSTAVER ? TJa, det er
altid bold og ikke mand der interesserer, men jeg har lært at Nietzsche der
altid gik efter bold ej mand, at fest og farver i sproget er æstetisk
tiltalende. Der er intet personligt i at jeg søger at latterliggøre
flamberings-fans - måske jeg forhåner og nedværdiger så de kommer op af
stolen og finder på en god saglig modsigelse af mine uforpligtende
brainstormingshøjttænkninger der er sandhedssøgende og kun det. Hypoteser
der kan verificeres eller jordes. Let the best POINT OF VIEW win.

Fra : JHR

Dato : 18-05-03 04:55

> [...]
> brainstormingshøjttænkninger der er sandhedssøgende og kun det. Hypoteser
> der kan verificeres eller jordes. Let the best POINT OF VIEW win.

Fnis (I rest my case)...
Du får ret, jeg får fred....

Mvh
Jeppe.
P.S. pas på med citater hvis du ikke forstår dem.

Fra : kf

Dato : 19-05-03 06:41

On Fri, 16 May 2003 03:13:20 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Absint - da forbuden frugt ikke var nået til narko.

----stuff deleted--------------

Absinth udtrækkes af malurt (artemisia absinthium) med alkohol, og
bruges til bjæsk herhjemme.
Der er bare det lille men, at der findes en æsterisk olie kaldet
thujon, der er et neurotoxin i tæt familie med THC (det aktive stof i
hash), som naturligvis er skadeligt i store mængder.
Der er i dag lovgivet om hvormeget thujon en absinth må indeholde.
Men desto større alkoholprocent malurten "udblødes" i, desto mere
thujon.

/klaus

Fra : Felix

Dato : 21-05-03 00:19

On Mon, 19 May 2003 07:41:17 +0200, kf wrote:

>Absinth udtrækkes af malurt (artemisia absinthium) med alkohol, og
>bruges til bjæsk herhjemme.

Og der kan læses meget mere om emnet på
http://hbd.org/brewery/library/absfaq.html

m. v. h.