Fortrydelsesret ved køb af ydelse
Fra : Thomas Reinholdt

Dato : 15-05-03 22:43

Hejsa

Spørgsmål:

hvis man bliver kontaktet af en telesælger og man siger ja til køb af en
annonce, hvorefter køber et par dage efter meddeler sælger at man ønsker at
annullere købet, er dette ikke muligt. ?. Er der ikke en fotrydelsesret, det
mener sælger nemlig ikke. ?. Der er tale om handel mellem 2 virksomheder.

MVH

Reinholdt

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 15-05-03 23:50

"Thomas Reinholdt" <thomas@reinholdt.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> mener sælger nemlig ikke. ?. Der er tale om handel mellem 2 virksomheder.

De skal da sende en aftale som du skal underskrive, for at du også kan læse
korektur, den kan du bare undlade at underskrive, og når de så ringer og
rykker for den, kan du endnu engang fortælle dem at du ikke ønsker annoncen
alligevel.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-03 00:50

Thomas Reinholdt skrev:

> [...]
>annullere købet, er dette ikke muligt. ?. Er der ikke en fotrydelsesret, det

Nej, det er der ikke. Der er ingen automatisk fortrydelsesret når
det ikke er en forbruger der handler.

Thomas Lorentsen snakker om en skriftlig aftale, men sådan én er
ikke nødvendig. En mundtlig aftale er fuldgyldig.

--
Bertel

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 17-05-03 22:55

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas Lorentsen snakker om en skriftlig aftale, men sådan én er
> ikke nødvendig. En mundtlig aftale er fuldgyldig.

Ja okey.. det jeg tænkte på var at tit så sender de en aftale man skal
underskrive og sende retur da man derved også har læst korektur på sin
annonce, og den kan man bare undlade at underskrive.
Når de ringer til os i butikken, ber vi dem altid sende noget på skrift, kan
de ikke det, no deal.
Det fjerner 99,9 % af alle useriøs fra dag 1.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-03 00:23

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

>Ja okey.. det jeg tænkte på var at tit så sender de en aftale man skal
>underskrive og sende retur da man derved også har læst korektur på sin
>annonce, og den kan man bare undlade at underskrive.

Hvis butikken betinger sig en skriftlig aftale, så er det korrekt
at man blot kan undlade at underskrive den.

>Det fjerner 99,9 % af alle useriøs fra dag 1.

Det vil jeg gerne tro.

--
Bertel