Spørgsmål om adfærd
Fra : GSJ

Dato : 15-05-03 21:21

Hej gruppe,
Vores hunkat (Bast) på 3 år er begyndt at hvæse af, og være tydeligt
irriteret over Sima (hun, 1 år). Bast er mor til Sima, og der har aldrig
tidligere været problemer af denne art - snarere tværtimod. Det er ikke
konstant, men næsten hver gang Sima nærmer sig at Bast at hun hvæser og slår
ud efter hende. Kan Bast være "blevet træt" af Sima og vil have hende til at
flytte hjemmefra?
Hvad kan det skyldes og hvad kan vi evt. gøre?
M.v.h.
Gorm

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-05-03 01:33

Hej Gorm

Er tøserne kastrerede??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : GSJ

Dato : 16-05-03 01:52

Bast er. Sima er ikke endnu.
M..v.h.
Gorm

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-05-03 02:22

Så er det muligvis derfor, Bast er irriteret på Sima. Sima er nu blevet
kønsmoden (har sikkert været det et stykke tid) og er ved at være en
"trussel" mod Basts førerposition... Jeg tror, der vil komme ro mellem dem
igen, når I kastrerer Sima.
Mvh Camilla

>>> Gorm

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : GSJ

Dato : 16-05-03 17:33

-- "Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kønsmoden (har sikkert været det et stykke tid) og er ved at være en
> "trussel" mod Basts førerposition... Jeg tror, der vil komme ro mellem dem

Tak for rådet. Vi afventer situationen og bestiller tid til kastration af
Sima hos dyrlægen.
M.v.h.
Gorm