Angel Eyes - en helt fantastisk ABBA-melod~
Fra : Thomas

Dato : 15-05-03 17:08

Den anden aften spillede P4 "Angel Eyes" med ABBA. Det er en helt
fantastisk smuk ABBA-melodi, og jeg kom til at tænke tilbage, til
dengang jeg købte pladen, hvor sangen er på.

Pladen hedder "Voulez-vouz" og jeg købte den for 24 år siden!!!!
præcis på denne årstid, for jeg kan huske, at jeg havde været til
skriftlig eksamen på Byskolen i Svendborg om formiddagen, og jeg
skyndte mig hen i Fona for at købe pladen efter eksamen.

Normalt vil jeg ellers mene, at "Dancing Queen" elller "Thank you for
the music" er min favorit-sang med ABBA, men "Angel Eyes" kunne også
godt ligge højt på listen. Jeg har ihvertfald gået og nynnet den i
flere dage.

VH

Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-05-03 17:25

Thomas wrote:

> Pladen hedder "Voulez-vouz" og jeg købte den for 24 år siden!!!!

Da var jeg 4 måneder gammel

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-03 18:40

In an article of 15 May 2003 Thomas wrote:

> Den anden aften spillede P4 "Angel Eyes" med ABBA. Det er en helt
> fantastisk smuk ABBA-melodi, og jeg kom til at tænke tilbage, til
> dengang jeg købte pladen, hvor sangen er på.

Ja, Angel Eyes er en dejlig ABBA-sang.

--
Uffe Holst

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 15-05-03 22:32

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in

> Ja, Angel Eyes er en dejlig ABBA-sang.

Ja, een blandt utrolig mange sange.
ABBA rules!

Fra : -V-

Dato : 16-05-03 14:06

Mr. Bad Guy wrote:

> Ja, een blandt utrolig mange sange.
> ABBA rules!

Jeg må lige tjekke om der er to torsdage i denne uge.
Er vi to virkeligt enige om noget?

Angel Eyes er imo bestemt ikke en af de bedste sange på det album.

As Good As New, If It Wasn't For The Nights, Does Your Mother Know og Summer
Night City slår den med længder.

Alt i alt et stor album, og et af mine yndlings-ABBA-albums, dog slået af
Super Trouper.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 17-05-03 00:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Jeg må lige tjekke om der er to torsdage i denne uge.
> Er vi to virkeligt enige om noget?

Det kunne godt se sådan ud. Er det ikke skønt?
Jeg synes selv, at jeg har en bred musiksmag, dog bryder jeg mig ikke så
meget om hip hop og dance/techno.

PS! Idag d. 17/5 fylder een af verdens bedste sangerinder 29 år.
Herfra skal der lyde et stort TILLYKKE til Andrea Corr!

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 00:55

"Mr. Bad Guy" <@> skrev:

> Det kunne godt se sådan ud. Er det ikke skønt?

Hmm, det er noget galt. Det må så også være nogenlunde det eneste, som vi
begge to er vilde med. Bevares, George Michael er da i orden, og jeg ejer da
også en Corrs-plade, men generelt er vores musikfællesmængde nok temmelig
begrænset.

> Jeg synes selv, at jeg har en bred musiksmag, dog bryder jeg mig ikke så
> meget om hip hop og dance/techno.

Hvor mange plader var det du havde? 30? Du skulle se at få dig nogle flere,
så kan det være at du kan udvide din brede musiksmag til at blive *endnu*
bredere...

> PS! Idag d. 17/5 fylder een af verdens bedste sangerinder 29 år.
> Herfra skal der lyde et stort TILLYKKE til Andrea Corr!

"Een af verdens bedste sangerinder".
Jaja. Du lyder næsten som gut fra Fur, som vi alle kender. Men det skal du
da have lov til at mene.
Som skrevet ovenfor: udvid din samling, så skal du bare se.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 17-05-03 02:48

> [...]
>
> Hvor mange plader var det du havde? 30? Du skulle se at få dig nogle
> flere, så kan det være at du kan udvide din brede musiksmag til at

Jeg *har* en bred musiksmag. Lige fra dansktopmusik til Metallica.
At jeg ikke har flere cd'er skyldes, at de er for dyre og jeg vil altså
ikke ofre 150 kr. for en cd, hvor ikke engang halvdelen af sangene er gode.
Men så er det jo godt, at man kan se VH1 hos "de gamle" og høre radio.

> "Een af verdens bedste sangerinder".
> Jaja. Du lyder næsten som gut fra Fur, som vi alle kender. Men det
> skal du da have lov til at mene.

Tak skal du have!
Når jeg skriver "bedste", så tænker jeg ikke rent teknisk. En sangerinde
som Celine Dion er sikkert en meget bedre sangerinde sådan rent teknisk,
end Andrea er, men Andrea har et eller andet i sin stemme, som jeg ikke
rigtig kan forklare. Det samme havde Karen Carpenter.
Hvis du engang får mulighed for det, så prøv at lytte til unplugged udgaven
af The Corrs coverversion af sangen "Little Wing". Den måde Andrea går fra
det høje til det dybe sådan rent stemmemæssigt, lige inden den iøvrigt
utrolig flotte guitarsolo starter, er guf for ørerne. Det er sådan et
øjeblik, som næsten ikke kan beskrives med ord. Det skal føles.

> Som skrevet ovenfor: udvid din samling, så skal du bare se.

De næste par cd'er som jeg kunne tænke mig i min samling, er Metallicas
"The Black Album", da de på den, er gået over til det mere melodiøse. Den
anden bliver nok Avril Lavignes "Let Go"
Også cd'er med Elvis, Frank Sinatra, Roy Orbinson, Billy Joel, Jim Reeves
er interessante kandidater til samlingen.

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 04:26

"Mr. Bad Guy" <@> skrev:

> Jeg *har* en bred musiksmag. Lige fra dansktopmusik til Metallica.

Ja, det er da bredt. Hvorfor bliver du så ved med at holde fast i at Andrea
Corr er en af denne verdens vidundere?

> At jeg ikke har flere cd'er skyldes, at de er for dyre og jeg vil altså
> ikke ofre 150 kr. for en cd, hvor ikke engang halvdelen af sangene er
gode.

Hvis du tror at man behøver at ofre 150 kr. for cd'er, så har du ikke fulgt
med i den virkelige verden. Her snakker jeg ikke om p2p-programmer og
kopiering, men simpel opmærksomhed og omtanke oven i bøtten.
Langt de fleste af mine mainstreamplader har jeg købt på tilbud hos store
kæder, eller til normal Niceprice hos min lokale Guf på Nørrebrogade. Du kan
sikkert få dine plader for 60-70 kr, hvis du har øjnene lidt åbne.

> [...]
> utrolig flotte guitarsolo starter, er guf for ørerne. Det er sådan et
> øjeblik, som næsten ikke kan beskrives med ord. Det skal føles.

Har lige hørt det, og nummeret er som altid superduper. Deres version er dog
røvhamrendekedelig, og de tilfører *intet* til det, som et hæderligt
gymnasieband ikke kunne have gjort bedre. Deres irske fløjter er bare
irriterende, og selv om hun da synger nydeligt, så har du virkeligt
skyklapper på, hvis da stadig mener at hun er af verdens bedste.
Men ok - whatever get's you through the night.

> De næste par cd'er som jeg kunne tænke mig i min samling, er Metallicas
> "The Black Album", da de på den, er gået over til det mere melodiøse.

Hvis dit krav til Metallica er melodiøsitet (sp?), så skal du vist have fat
i Reload. Den er dog ikke særligt god, og Master of Puppets er stadig deres
bedste album.
Black Album er da et glimrende album, meeeeeen (og nu kommer Kent efter mig)
lidt kedeligt i det lange løb.

> Også cd'er med Elvis, Frank Sinatra, Roy Orbinson, Billy Joel, Jim Reeves
> er interessante kandidater til samlingen.

Det kan jeg kun bifalde. Det eneste jeg mangler noget af af ovenstående er
Jim Reeves, som jeg ikke aner hvem er.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 17-05-03 15:31

> [...]
> du virkeligt skyklapper på, hvis da stadig mener at hun er af verdens
> bedste. Men ok - whatever get's you through the night.

Jeg er meget uenig, men jeg er jo også vild med den irske sound.
Andrea kan synge live, det er der ellers efterhånden meget få
sangerinder der kan.
Hvilke sangerinder nyder du at lytte til?

> [...]
> er stadig deres bedste album.
> Black Album er da et glimrende album, meeeeeen (og nu kommer Kent
> efter mig) lidt kedeligt i det lange løb.

Ok, jeg må en tur på biblioteket på mandag. Der vil jeg så låne alle de
Metallica cd'er, som jeg kan finde.

> Det kan jeg kun bifalde. Det eneste jeg mangler noget af af
> ovenstående er Jim Reeves, som jeg ikke aner hvem er.

Du skulle skamme dig!
Jim Reeves var en fremragende sanger.
Tjek ham ud nu!
Det er egentligt ret rart, at vi to kan diskutere, uden at vi kalder
hinanden skældsord, selvom vi er meget uenige. Tak for dine gode svar.

Lige nu hører jeg Guns'N'Roses' "Coma" i baggrunden, mens jeg taster det
her ind. Det er faktisk et ret godt nummer imho.

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 16:23

-V- skrev så:

> Jeg er meget uenig, men jeg er jo også vild med den irske sound.
> Andrea kan synge live, det er der ellers efterhånden meget få
> sangerinder der kan.
> Hvilke sangerinder nyder du at lytte til?

Generelt lytter jeg ikke så meget til 'sangerinder' som til 'bands', men jeg
lytter da jævnligt til plader med følgende sangerinder:

Sanne Solo-yadi-yada
Nina Simone
Lis Sørensen
Lauren Hill
Carole King
Anne Linnet
Sheryl Crow
Marie Frank

Udover dem kan jeg da nævne Baby Jean Kennedy fra Mothers Finest, som er en
super sangerinde. Deres første liveplade fra '79 sparker stadig meterbred
røv, og hvis den ikke er blevet doctored i studiet efter optagelsen, så er
det *fandme* en god liveoptagelse.
Hør den, så vil du forstå. Koster 70 kr. hos Guf.

Så skal jeg da også lige nævne Max Cavalera, som fra visse vinkler ligner en
tøs.

> Ok, jeg må en tur på biblioteket på mandag. Der vil jeg så låne alle de
> Metallica cd'er, som jeg kan finde.

Jeg tror ikke, at du vil bryde dig om Kill 'Em All og Ride The Lightning,
hvis jeg har forstået dine præferencer rigtigt.

> Du skulle skamme dig!
> Jim Reeves var en fremragende sanger.
> Tjek ham ud nu!

Det vil jeg gøre. Ikke lige nu, men om nogle dage. Godt nok?

> Det er egentligt ret rart, at vi to kan diskutere, uden at vi kalder
> hinanden skældsord, selvom vi er meget uenige. Tak for dine gode svar.

Tak selv. Jeg må være blevet blød på mine gamle dage. Jeg trænger til kurser
i smalsynethed, kværulanteri og simpel arrogance.
Mon Åge, Gerner og Niels Søndergaard giver timer?

Se, der var allerede noget af det rigitge

> Lige nu hører jeg Guns'N'Roses' "Coma" i baggrunden, mens jeg taster det
> her ind. Det er faktisk et ret godt nummer imho.

Kender det ikke.
Lige nu hører jeg soundtracket til FA Cup Final 2003.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 17-05-03 19:47

> Generelt lytter jeg ikke så meget til 'sangerinder' som til 'bands',
> men jeg lytter da jævnligt til plader med følgende sangerinder:

> [...]

De 3 kan jeg også godt lide.

> Lauren Hill

Jeg synes, at hun har en kedelig stemme. Musikken hun står for, siger
mig heller ikke så meget, må jeg indrømme.

> Carole King

Hun er god.

> Anne Linnet

Hun kan ikke synge imho.

> Sheryl Crow

Hun har da lavet et par ok numre, men hendes udgave af Guns'N'Roses
klassikeren "Sweet Child O' Mine" er en skændsel.

> Marie Frank

Hendes stemme kan jeg ikke holde ud at høre på. Musikken som sådan
fejler ikke noget. Jeg synes at Karen Busck er bedre.

> Det vil jeg gøre. Ikke lige nu, men om nogle dage. Godt nok?

Ja, selvfølgelig.

> Tak selv. Jeg må være blevet blød på mine gamle dage. Jeg trænger til
> kurser i smalsynethed, kværulanteri og simpel arrogance.
> Mon Åge, Gerner og Niels Søndergaard giver timer?

Jeg synes også, at jeg selv er blevet for blød her på det sidste.

> Se, der var allerede noget af det rigitge

Ja, flot. Du kan jo godt!

> Kender det ikke.
> Lige nu hører jeg soundtracket til FA Cup Final 2003.

Kender jeg ikke.

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 21:45

"Mr. Bad Guy" <@> skrev:

> Jeg synes, at hun har en kedelig stemme. Musikken hun står for, siger
> mig heller ikke så meget, må jeg indrømme.

Kedelig stemme? Hun har en af de mest dynamiske og udtryksfulde stemmer i
nutidig rock-/popmusik og R'n'B. Hun er en totalt unik kunstner og The
Miseducation.... er sandelig en nyklassiker. Gør dig selv en tjeneste og hop
på en lytter.

Og hun hedder vist da iøvrigt Lauryn.

> Hun kan ikke synge imho.

Nej, måske ikke. Hun er bestemt ikke en klassisk skolet sangerinde, så meget
kan vi da slå fast.
Måske er jeg farvet af en stærk sentimental binding til en bestemt af hendes
plader.

> Kender jeg ikke.

Soundtrack = lydspor
FA Cup = den engelske pokalturnering
Final = finale
2003 = dette år

Med andre ord sad jeg og hørte kommentatorlyden til fodboldkampen i
fjernsynet.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 17-05-03 22:52

> [...]
> Final = finale
> 2003 = dette år
>
> Med andre ord sad jeg og hørte kommentatorlyden til fodboldkampen i

Ja, hvad kan man sige?
Hver mand sin lyst.

Fra : Peter G

Dato : 18-05-03 21:42

<"Mr. Bad Guy" skrev:

> Hun har da lavet et par ok numre, men hendes udgave af Guns'N'Roses
> klassikeren "Sweet Child O' Mine" er en skændsel.

Mmmmm, Sheryl Crow.

Jeg synes netop hendes version giver den et anderledes, mere jordnært og
dejlig folkrock præg, der minder mig om de bredde amerikanske vidder,
Sheryl og mig, champagne, en forførende solnedgang, charmerende vindhekse,
små søde ingenting, kolde nætter i telte, varme soveposer og...ahem...

Dette minder mig om en sjov hændelse jeg læste om for et stykke tid og som
jeg ville have givet penge for at opleve.

(Gavin er englænder)

-Citat Begynd-

I just heard Sweet Child O' Mine on the radio.

.... which reminded me of the time I was at Midnight Mass one Christmas,
drunk and with a drunker girlfriend and still drunker friends. Ooh, ten,
twelve years ago, I guess.

So, the congregation is singing some hymn or other. Me/we, we're just
there because the pub closed and it was warm in there.

The congregation sings something like "Oh Lord! Where do we go?"
I mutter the "Where do we go? Where do we go now?" refrain from Sweet
Child. Drunken long-since ex-girlfriend goes "I-yi-yi-yi" blah, and
yours truly, now inspired, screeches a pulpit-shattering falsetto "WHERE
DO WE GO-OH! UH-HUH-HUH-HUH-HUH! WHERE DO WE GO? NAH NAH N-NAH NAH..."

And then some fun loving 'Christian' runs over, kicks me in the arse and
out of the door.
Okay. I'm not proud of it, but oh, I was once so *young*!

-
sprinkling the dust of the Grand Wazoo I remain,
Gavin Smith

- Citat Slut-

Use Your Illusions 1. 13 minutter meget Axl-"I'm misunderstood"-
semiprogrock præget. Udemærket fan-nummer, men bestemt ikke egnet til
karaoke uden at folk kigger skævt til en. Især ikke når 3 meget fulde fyre
går og synger det a capella kl. lort om natten i Kolding midtby.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : -V-

Dato : 18-05-03 21:54

Peter G wrote:
> [...]
> vidder, Sheryl og mig, champagne, en forførende solnedgang,
> charmerende vindhekse, små søde ingenting, kolde nætter i telte,

LOL!!!

Du er jo poet, for dælen!
Jeg kunne se det for mig, dig og Sheryl i en åben Chevy '56, rullende ud af
Highway 66.

> [...]
> karaoke uden at folk kigger skævt til en. Især ikke når 3 meget fulde
> fyre går og synger det a capella kl. lort om natten i Kolding midtby.

Og det ved du naturligvis fra egen erfaring? Kolding, er det ikke der, hvor
der boede en nazist?
Jeg er helt holdt op med at færdes i Jylland. Ikke at jeg nogensinde har
gjort det, men jeg har da været der.
I Jylland bliver jeg altid lovet tæsk, forstå det hvem der kan.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 19-05-03 12:01

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Jeg kunne se det for mig, dig og Sheryl i en åben Chevy '56, rullende
> ud af Highway 66.

Nemmerligen. Sheryl er en babe med god musiksmag og ditto stemme.

Jeg har også en fantasi om de tre Corr-søstre men jeg ønsker ikke at give
AJC et hjerteslag, så den forbliver hemmelig.

> Og det ved du naturligvis fra egen erfaring?

Æhh, ja. Det var sjovt. Jeg er meget taknemmelig for at der ikke foreligger
en optagelse af det.

> Kolding, er det ikke der, hvor der boede en nazist?

Aner det ikke. Jeg var ung og dumdristig under min tid derovre. Nazister
var det sidste jeg tænkte på.
Pitstop (findes det sted stadigvæk?) var et glimrende spillested. Jeg så
bl.a. Psyched Up Janis der. De lød af helvedes til og medførte at jeg blev
meget fuld (så lød de nemlig bedre), men nu kan jeg sige at jeg har set
dem.

> Jeg er helt holdt op med at færdes i Jylland. Ikke at jeg nogensinde
> har gjort det, men jeg har da været der.

Jeg ønsker mig dagligt derover. Århus har, af nostalgiske grunde, en farlig
tiltrækning.

> I Jylland bliver jeg altid lovet tæsk, forstå det hvem der kan.

Regler for københavnersnuder i Jylland:

1) Dette er landet med de brede vidder og du er gæst. Vis respekt. Ingen
vil kunne høre dig skrige hvis du ikke gør det.
2) Du rør ikke min traktor uden tilladelse!
O.s.v.

Jeg er født i Vejle (opvokset på Sjælland), så nogle af reglerne sidder
dybt inde i rygmarven på mig.

Fra : AJC

Dato : 19-05-03 15:58

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> wrote in

> Nemmerligen. Sheryl er en babe med god musiksmag og ditto stemme.
>
> Jeg har også en fantasi om de tre Corr-søstre men jeg ønsker ikke at
> give AJC et hjerteslag, så den forbliver hemmelig.

Åh kom nu. Fortæl fortæl!

Fra : -V-

Dato : 19-05-03 16:52

"Peter G" <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev:

> Nemmerligen. Sheryl er en babe med god musiksmag og ditto stemme.

Hmm. Mellem linierne læser jeg din sætning, som om du er en babe med god
Sherylsmag.
Det skrev jeg ikke, vel. Nej.

> Jeg har også en fantasi om de tre Corr-søstre men jeg ønsker ikke at give
> AJC et hjerteslag, så den forbliver hemmelig.

Er det en af dem, hvor du drikker dem fjollede (og bror-Corr gå under
bordet) i champagne, og de sammen bliver enige om at give dig en lille,
intim midnatskoncert i deres Belle Etoile Suite på Hotel Meurice?
Der beslutter du dig for at kaste masken, og forvandle dig til dit andet
jeg, Karl Hungus.

Eller er det den, hvor du stangstiv lægger an på dem i deres stambar, og
raver rundt indtil du møder ejeren af baren, som du vistnok har set et sted
før. Han beder dig venligt, men bestemt om at dæmpe dig og dine lyster, men
du fatter ikke alvvorer i hans ord, før du lukker øjnene. Det sidste du ser
inden alt bliver sort er undersiden af hans støvle, idet du kommer i tanke
om at han da vist hedder Roy og spillede forbold for et hold i Manchester.

> Jeg ønsker mig dagligt derover. Århus har, af nostalgiske grunde, en
farlig
> tiltrækning.

Det skulle da lige være for st slippe væk fra alle de jyder, der er flyttet
til Kbh.

> Jeg er født i Vejle (opvokset på Sjælland), så nogle af reglerne sidder
> dybt inde i rygmarven på mig.

Halfbreed.
I det gode, gamle vesten var sådan nogle som dig blevet sat i reservater og
havde kun fået lov til at underholde turister og drive et casino.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 28-05-03 14:26

-V- skrev:

> Hmm. Mellem linierne læser jeg din sætning, som om du er en babe med
> god Sherylsmag.
> Det skrev jeg ikke, vel. Nej.

Kinky. Nu går der jo lidt "Priscilla, Queen of The Desert" i det.

> [...]
> lille, intim midnatskoncert i deres Belle Etoile Suite på Hotel
> Meurice? Der beslutter du dig for at kaste masken, og forvandle dig

Karl "On cables ich bin ein ekspert" Hungus?
Jeps, det var et godt bud. En del af depravationen kræver dog at det
lyserød champagne. "Og så skal vi lege lidt med violinbuen".

> øjnene. Det sidste du ser inden alt bliver sort er undersiden af hans
> støvle, idet du kommer i tanke om at han da vist hedder Roy og
> spillede forbold for et hold i Manchester.

HAHAHA. Nope. Det er der jo ingen stil i. Roy, hvem?

> Halfbreed.

Jeg foretrækker termen "et ben i hver lejr".
Til gengæld har jeg problemer i Finland. Deres kombinationer af knive og
vodka samt min store kæft skaber nu og da problemer. Heldigvis kan man så
atid sige "Michael Monroe" som nødløsning.

Fra : -V-

Dato : 03-06-03 14:04

"Peter G" <wzn0slk402@sneakemail.com> wrote in message

> Karl "On cables ich bin ein ekspert" Hungus?

The one and only. "That's wei zei called me. I'm an expert".

> Jeps, det var et godt bud. En del af depravationen kræver dog at det
> lyserød champagne. "Og så skal vi lege lidt med violinbuen".

Hmmm, fortæl lidt mere. Det her begynder at blive spændende...
Kan vi ikke hive hende den finske violinist og playboymodel med i legen?

> HAHAHA. Nope. Det er der jo ingen stil i. Roy, hvem?

Keane. Voldspsykopat. Debatteret vidt og bredt i en relevant gruppe i
dk-hierakiet.

> Til gengæld har jeg problemer i Finland. Deres kombinationer af knive og
> vodka samt min store kæft skaber nu og da problemer. Heldigvis kan man så
> atid sige "Michael Monroe" som nødløsning.

Wow. Din alsidighed forbløffer mig til stadighed.
Har du noget med Hanoi Rocks?

-V-

Fra : Peter G

Dato : 06-06-03 21:42

-V- skrev:

> The one and only. "That's wei zei called me. I'm an expert".

Joeh, det lyder jo ikke helt afskrækkende. Visse ting er værd at tale
gebrokkent svenskertysk for.

"Kome zu papi, meine kleine Andrea. Und bringen deine schwestern"
(Hvor totalt ufedt. Nu lyder det som en modernisteret Reperbahnn-version af
Brødrene Grimms eventyr)

> Hmmm, fortæl lidt mere. Det her begynder at blive spændende...
> Kan vi ikke hive hende den finske violinist og playboymodel med i
> legen?

Mmmm, flashback til Maryam D'Abo i "The Living Daylights".
Hvem tænkte du på?

> Keane. Voldspsykopat. Debatteret vidt og bredt i en relevant gruppe i
> dk-hierakiet.

Det var da utroligt. Jeg mener at det efternavn ringer en svag klokke. Min
fodboldviden er imponerende (ringe). Indenfor fodboldviden må jeg være S.
Hoffmanns nemesis.

> Wow. Din alsidighed forbløffer mig til stadighed.

Havde det ikke været for Gunnars Roser, tror jeg aldrig jeg havde hørt om
manden. Jeg er også god til at mingle ved cocktailparties og snakke om
ingenting. Undtagen vejret, kvinders fornuft og jazz hvor jeg må melde pas
til alle tre emner.

> Har du noget med Hanoi Rocks?

Næ, jeg har ikke engang hørt noget med dem. Er det ikke 80'er
glam/puddelhundehårsrock?

Jeg er forresten meget meget, meget langsomt ved at fordøje Opeth. Musikken
er god og de har talent, men jeg skal helt klart vænne mig til stemmen.

At jeg så også er begyndt at lytte til Jaco Pastorius gør det ikke nemmere.
Han er også god. Jeg vidste ikke en bas kunne bruges så alsidigt.

Er der nogle bassister derude der kan fortælle mig hvad den store
lydsforskel er mellem en fretted og fretless bas?
(Jeg regner med at frets er de der "stregmarkører" på halsen)

Fra : -V-

Dato : 07-06-03 02:18

> Mmmm, flashback til Maryam D'Abo i "The Living Daylights".
> Hvem tænkte du på?

Linda Lampenius. Google hende.

>Jeg er også god til at mingle ved cocktailparties og snakke om ingenting.
Undtagen vejret, >kvinders fornuft og jazz hvor jeg må melde pas til alle
tre emner.

Hvor kommer man til parties, hvor man kan snakke om 'ingenting' i timevis?
Det vil jeg sgu gerne prøve.

> Jeg er forresten meget meget, meget langsomt ved at fordøje Opeth.
Musikken
> er god og de har talent, men jeg skal helt klart vænne mig til stemmen.

Halleluhja!!!!

> At jeg så også er begyndt at lytte til Jaco Pastorius gør det ikke
nemmere.
> Han er også god. Jeg vidste ikke en bas kunne bruges så alsidigt.

Jeg fik øjnene op for Jaco, ved at købe og gennemlytte 'Heavy Weather' med
Weather Report.
Goddamn, that boy can play.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-06-03 09:11

-V- wrote:

> Linda Lampenius. Google hende.

Jeg gad godt at google hende...

/David

Fra : Peter G

Dato : 15-06-03 21:24

-V- skrev:

> Linda Lampenius. Google hende.

Ohhh. Jeg får managerfantasier, gør jeg.

"Så Linda. Nu skal vi have gang i din karrierere. Lampenius must go, vi må
have noget mere ..*knipser efertænksomt tre gange*.. gogetting, catchy,
yanno.. ehmm ..Lovelace.. naehhh .. ehhh .. tænk goth-goth-goth...Ahh,
Lacerations, Lactation, Lovecraft? Nope, for Marilyn Mansonish.. Æhhh,
Litany? Vi ta'r Litany. Du kan altidig få en "åbenbaring" senere og skifte
navn hvis vi finder noget bedre.

"Linda Litany, the icemaiden from the finnish fiords with the sharp bow".

Ohh, catchy. Alle de 17-23-årige bumsede gothdrenge vil stå i kø for at
købe dine plader. Du må forresten kun gå i hvidt. Ok?

Vi tager kontakt til Apocalyptica. I har store muligheder sammen og så går
de i sort. Sikke et perfekt kontrastfyldt ensemble I vil udgøre . Heavy
tilsat et strøg af ægte nordisk klassicisme. Det er en megasællert-koncept.
Det er high-profile. Det er rentabelt på merchandice. Vi skal have dem i
helt sort, og så skal vi have dig i en tæt storløkkket hvid
bodystocking/kjoleting. Jeg har set sådan en i et postordrekatalog et sted,
så jeg ved hvad jeg snakker om. Udenpå tager du så en letblæsende,
nogenlunde gennemsigtig hvid kjole på, så din kontur(er) står perfekt frem
i modlyset fra solen ved udendørskoncerter.Så har vi de ungdommelige hippe
yuppier med.
Jeres samarbejde starter med en single hvor I gendinspiller..tjaeh..godt
crossover..ehh, "Don't Fear The Reaper" (andre forslag?) og så tager vi en
B-side med med et fanpopulært semiobskurt Metallica-nummer for at få
"hardcore"-tilhængerne og den nordiske Black Metal street-cred med. Vi
tilsætter desuden et lesbisk børnekor som harmoni-sang, så er den fjong.

Dernæst skriver I et par numre, turné, Roskilde Festival, aftenkoncert på
Stonehenge..."

"Du bliver stor baby. Bare hold dig til onkel Peter her, så er din vej til
stjernerne pavet"

> Undtagen vejret, >kvinders fornuft og jazz hvor jeg må melde pas til
> alle tre emner.
>
> Hvor kommer man til parties, hvor man kan snakke om 'ingenting' i
> timevis? Det vil jeg sgu gerne prøve.

Det kan jeg ikke huske. Eftersom det hele er cocktails, festfyld og
ingenting ender jeg altid stanghamrende appelsinfyldt et andet sted uden at
kunne huske hvor jeg kom fra. Det er ren Matrix-filsofi i bedste Arne And
stil.

> Halleluhja!!!!

Nu skal du ikke få dine forhåbninger for højt op. Det går MEGET trægt, men
jeg prøver skam.

Fra : Troels

Dato : 19-05-03 12:08

> I Jylland bliver jeg altid lovet tæsk, forstå det hvem der kan.

Hold nu op! Det er jo bare noget vi siger....

/Troels

Fra : -V-

Dato : 19-05-03 16:53

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev:

> Hold nu op! Det er jo bare noget vi siger....

I bluffer i givet fald særdeles overbevisende.

Bor du i Det Mørke?

-V-

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 18:18

<"Mr. Bad Guy" skrev:

> Ok, jeg må en tur på biblioteket på mandag. Der vil jeg så låne alle de
> Metallica cd'er, som jeg kan finde.

Start med Master Of Puppets. Det er et godt og relativt melodiøst album.
Start evt. også med nummeret "Sanitarium".

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 10:40

<"Mr. Bad Guy" skrev:

> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Jeg *har* en bred musiksmag. Lige fra dansktopmusik til Metallica.

Bred som ymer

> [...]
> altså ikke ofre 150 kr. for en cd, hvor ikke engang halvdelen af
> sangene er gode. Men så er det jo godt, at man kan se VH1 hos "de

Du kan faktisk spare penge og gøre gode køb ved at købe dem brugte.
Accord og 2nd-Hand i Københavnsområdet er gode muligheder.

Nåja, hvis det kan gøre dig glad.
Jeg er personligt lidt mere berørt af, at June Carter Cash (Johnny Cashs
kone) er død.

> [...]
> stemmemæssigt, lige inden den iøvrigt utrolig flotte guitarsolo
> starter, er guf for ørerne. Det er sådan et øjeblik, som næsten ikke

Du har en ting for Corrs og deres musik rammer _dine_ hjertestrenge. Godt
for dig. Alle bør mindst have eet band, der kan få deres hjerte til at slå
et par slag hurtigere når de hører dem.

> Også cd'er med Elvis, Frank Sinatra, Roy Orbinson, Billy Joel, Jim
> Reeves er interessante kandidater til samlingen.

*Går ned og køber Sophie B. Hawkins' "Tongues And Tails" for en tyver og
sender den til AJC/Bad Guy*

Køb den, du vil kunne lide den.

Fra : Hibbit

Dato : 17-05-03 11:27

> Du kan faktisk spare penge og gøre gode køb ved at købe dem brugte.
> Accord og 2nd-Hand i Københavnsområdet er gode muligheder.

TP Music har jeg også set med nogle gevaldige slagtilbud.

Hibbit

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 10:40

-V- skrev:

> Angel Eyes er imo bestemt ikke en af de bedste sange på det album.
>
> As Good As New, If It Wasn't For The Nights, Does Your Mother Know og
> Summer Night City slår den med længder.

I får mig ikke til at vælge blandt numrene. Hele pladen er en nostalgisk
rejse for mig.

> Alt i alt et stor album, og et af mine yndlings-ABBA-albums, dog slået
> af Super Trouper.

Fuldstændig enig. "The Album" er heller ikke dårlig.

Peter, som nu vil daffe op og hente rigtig halbal-musik: Opeth.

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 14:01

"Peter G" skrev

> Fuldstændig enig. "The Album" er heller ikke dårlig.

Peter, du skuffer sjældent.

> Peter, som nu vil daffe op og hente rigtig halbal-musik: Opeth.

Hey!!!! Er det endelig tid?!
Det har sgu også ladet vente lidt på sig, hva'?
Start med Blackwater Park, som er deres nemmest tilgængelig plade.
I en stille aftenstund kan du så fortsætte med Damnation, som er meget
afdæmpet.

Der er håb for dig endnu.

-V-

Fra : Hibbit

Dato : 17-05-03 11:26

> [...]

> Summer Night City slår den med længder.
>
> Alt i alt et stor album, og et af mine yndlings-ABBA-albums, dog slået

Og så i 3. forsøg og lidt friskere i hovedet :

Jeg var lige ved at beskylde dig for at have en bootleg af Voulez-Vous, da
Summer Night City oprindeligt kun er udgivet på single. Men et hurtigt
opslag viser, at den så ligger som bonus track på nye trykte versioner af
Voulez-Vous.

Live versionen af SNC fra ABBA in Concert er klart det bedste disco nummer
ABBA har lavet. IMO er V-V og Super Trouper de mindst gode albums fra ABBA.

Hibbit

Fra : -V-

Dato : 17-05-03 13:59

"Hibbit" <dont@email.me> skrev:
> [...]
> Summer Night City oprindeligt kun er udgivet på single. Men et hurtigt
> opslag viser, at den så ligger som bonus track på nye trykte versioner af

Det er meget få plader, som jeg har bootlegs af. Faktisk ingen, svjh.

> Live versionen af SNC fra ABBA in Concert er klart det bedste disco nummer
> ABBA har lavet. IMO er V-V og Super Trouper de mindst gode albums fra
ABBA.

Den må jeg have til gode, men du taler jo brandgodt for den.
Mine yndlingsalbums i prioriteret rækkefølge er nok:
Super Trouper
Voulez-Vouz
The Visitors
Arrival

Derefter resten, som jeg hører langt sjældnere end de ovennævnte.

-V-