WebHotel hos B-One - Kender I firmaet ??
Fra : Heidi N. K.

Dato : 14-05-03 08:57

Hej

Ledet efter et nyt webhotel og stødte så på dette her.

www.b-one.dk
(Esromsgade 15 - 2200 København)

100 Mb 9 kr./md
200 Mb 19 kr./md
300 Mb 36 kr./md

Til alle tre typer webhotel er der ubegrænset antal mail adresser.

Lyder tiltalende, men er der "ugler i mosen" ??
Er der nogen der har gode/dårliige erfaringer med B-One ??

Mvh.
Heidi

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-05-03 09:07

On 14 May 2003 00:57:20 -0700, hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) wrote:

>Er der nogen der har gode/dårliige erfaringer med B-One ??

Hvis du læser tilbage et halvt års tide i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel vil du se en del artikler omkring
B-One.

--
Morten!

Fra : pepsimax

Dato : 14-05-03 09:25

Hej
jeg vil jo nok vælge http://www.freepaq.dk

til 20 kr om måneden

med fri plads og DANSK WEBMAIL

mvh

Pepsimax

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 14-05-03 23:45

> [...]

>(Esromsgade 15 - 2200 København)
>
>Lyder tiltalende, men er der "ugler i mosen" ??
>Er der nogen der har gode/dårliige erfaringer med B-One ??

Hej,

Jeg har ikke haft nogen problemer WSE og kan derfor godt tillade mig
at give dem min anbefaling.

Tingene fungerer IM OK! (ialtfald bedre end hos andre lavpris
webhoteller som Web10!!)

Kan man leve med 100MB diskplads, en engelsksproget webmail samt at
support kun kan ske skriftligt med en svartid på op til 24 timer
(bemærk: op til!!! I praksis går det hurtigere) er det et ok sted
IMHO.

Hilsen
Morten

Fra : Tommy

Dato : 15-05-03 09:19

On Thu, 15 May 2003 00:45:08 +0200, Morten <nospam@myhotmail.com>
wrote:

> [...]
>at give dem min anbefaling.
>
>Tingene fungerer IM OK! (ialtfald bedre end hos andre lavpris

Tjah.. jeg bruger så web10 og må sige at jeg godt kan give dem min
anbefaling. Der har i hvert fald ikke være problemer i den tid jeg har
brugt dem! :)
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 11:40

On Thu, 15 May 2003 10:19:21 +0200, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

>Tjah.. jeg bruger så web10 og må sige at jeg godt kan give dem min
>anbefaling. Der har i hvert fald ikke være problemer i den tid jeg har
>brugt dem! :)

Jeg gider ikke kaste mig ud i nogen længere forklaring af sagen, men
kan blot konstatere det hele startede med et sæt koder, der var
ubrugelige samt at et domæne registreret i FEBRUAR først blev gjort
aktivt efter UTALLIGE henvendelser pr. mail for EN UGE SIDEN!

Som webdesigner kan jeg ikke leve med den slags underleverandører!

Hilsen
Morten

Fra : Tommy

Dato : 15-05-03 12:02

On Thu, 15 May 2003 12:40:04 +0200, Morten <nospam@myhotmail.com>
wrote:

> [...]
>ubrugelige samt at et domæne registreret i FEBRUAR først blev gjort
>aktivt efter UTALLIGE henvendelser pr. mail for EN UGE SIDEN!

Det er såmænd heller ikke nødvendigt. Jeg betvivler ikke at du har
haft problemer. Jeg synes bare jeg ville give et andet synspunkt på
web10. Der gik ikke en uge fra jeg havde bestilt indtil mit domæne var
klart og mit web-hotel virkede med php og mysql ftp-adgang og hele
moletjavsen.

>Som webdesigner kan jeg ikke leve med den slags underleverandører!

Nej det har du naturligvis ret i. Men web10 ER vel heller ikke til
voldsomt professionelt brug? Jeg mener.. hvis man har brug for
omgående support og oppetider på mail og web er kritiske så skal man
jo nok forvente at må betale for det.

Fra : Morten

Dato : 16-05-03 01:58

On Thu, 15 May 2003 13:02:22 +0200, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>voldsomt professionelt brug? Jeg mener.. hvis man har brug for
>omgående support og oppetider på mail og web er kritiske så skal man

Jeg valgte Web10 udfra betragtningen om at de sagtens magtede at
håndtere en lille privat hjemmeside, som som jeg designede for en
kunde. Ikke noget med store e-handelsløsninger eller noget i den
retning (i dette tilfælde). Når den opgave kommer vil jeg vælge en
anden udbyder med omgående support og garanteret server up-time.
Naturligvis mod betaling!

Jeg er da 100% klar over at min negative oplevelse må stå for egen
regning og risiko!

Det er omvendt rart at andre så kan dementere mit "skriv"...

Et eller andet sted sad jeg på et tidspunkt med en følelse af at
folkene (tvivler på at der så forfærdeligt mange!) bag Web10, var ved
at drukne i deres egen succes og at det i sidste ende kom til at gå ud
over kunderne fordi de simpelthen ikke magtede at følge med! Let's
face it! Det er et lavpris produkt og det er de fleste private vil
have idag!

Jeg vil dog gerne have lov til at pointere, at efter det pågældende
domæne blev gjort aktivt og siderne lagt ud har der ikke været det
mindste at klage over!

Hilsen
Morten

Fra : Tommy

Dato : 19-05-03 08:15

> [...]
>over kunderne fordi de simpelthen ikke magtede at følge med! Let's
>face it! Det er et lavpris produkt og det er de fleste private vil

Helt enig. Men noget tyder heldigvis på, at de er ved at være "med"
igen!

>Jeg vil dog gerne have lov til at pointere, at efter det pågældende
>domæne blev gjort aktivt og siderne lagt ud har der ikke været det
>mindste at klage over!

Det er altid rart! :)

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-03 09:14

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 200 Mb 19 kr./md
> 300 Mb 36 kr./md
>
> Til alle tre typer webhotel er der ubegrænset antal mail adresser.

Hvis du har brug for PHP så drop B-one. Dine sider kommer til at køre
røvlangsomme hvis du bruger PHP :(

Mvh
FB

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 11:36

On Thu, 15 May 2003 10:13:53 +0200, "FB" <nospam> wrote:

>Hvis du har brug for PHP så drop B-one. Dine sider kommer til at køre
>røvlangsomme hvis du bruger PHP :(

Hmm... Kører phpBB2 på indtil flere sites hosted af B-one... Der er
ikke noget langsomt ved dem...

Hilsen
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-03 16:09

"Morten" <nospam@myhotmail.com> wrote in message

> Hmm... Kører phpBB2 på indtil flere sites hosted af B-one... Der er
> ikke noget langsomt ved dem...

Prøv postnuke og andre 'portaler'.
Kører langt bedre på min linux server end på deres - desværre.

mvh
FB

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-03 16:13

"Morten" <nospam@myhotmail.com> wrote in message

> Hmm... Kører phpBB2 på indtil flere sites hosted af B-one... Der er
> ikke noget langsomt ved dem...

Forresten, må jeg se dine sider hvor du bruger phpBB som forum? Dengang jeg
brugte det, kørte det heller ikke alt for godt, det er dog et par måneder
siden.

Mvh
FB

Fra : Morten

Dato : 16-05-03 01:42

On Thu, 15 May 2003 17:13:05 +0200, "FB" <nospam> wrote:

>Forresten, må jeg se dine sider hvor du bruger phpBB som forum? Dengang jeg
>brugte det, kørte det heller ikke alt for godt, det er dog et par måneder
>siden.

Jeps! En af dem er denne her: http://asc-sj.dk

Jeg har ikke noget at klage over! Fin hastighed til mit webforbrug
(som ikke er rasende stort!) og det gælder også for de øvrige.

Det kan selvf. skyldes at mængden af indlæg i diverse debatter ikke er
så stor endnu, men jeg lever fint med det, som B-ones server kan
sparke efter min 512/128 adsl forbindelse.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-03 15:38

> Jeps! En af dem er denne her: http://asc-sj.dk

Snork! Dit forum er langsom i min mening. De har stadig problemer med PHP!
Kan godt være _du_ er tilfreds, men når man sidder på en 1024/256
forbindelse, så er det fordi det hele skal køre hurtigt.

Forummet _er_ langsomt. Det kan vises meget hurtigere.
Mvh
FB

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-03 20:40

FB skrev :
> [...]
> forbindelse, så er det fordi det hele skal køre hurtigt.
>
> Forummet _er_ langsomt. Det kan vises meget hurtigere.

Jeg synes nu det er hurtigt nok. Men hvad har du der er hurtigere
(eksempel!!!)

Tilfreds B-One kunde

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk (som ikke ligger hos B-One)

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-03 23:36

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ec93319$0$76081$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg synes nu det er hurtigt nok. Men hvad har du der er hurtigere
> (eksempel!!!)

Nu er den hurtig, ja. Men da jeg testede den tog den 5,4 sek. før alt var
loaded.
Vil væde en hund om, at hvis du bare i løbet af i morgen besøger siden hver
time vil du kunne se at den er langsom nogle gange.

Typisk midt på dagen, er B-one langsomme med deres PHP.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 21-05-03 23:23

Heidi N. K. wrote:

> [...]
>
> Lyder tiltalende, men er der "ugler i mosen" ??
> Er der nogen der har gode/dårliige erfaringer med B-One ??

Hej.
Ja, jeg bestilte et domæne hos dem den 7. maj d.å., og fik da også ret
hurtigt de forskellige brugernavne og kodeord.
Dem fik jeg den 12. maj og jeg fik samtidig at vide, at med mit .dk
ville der gå op til 2 døgn, inden domænet blev oprettet.
Dags dato er der gået 10 dage !!!
Jeg har selvfølgelig spurgt dem via mail og rykket for min side.
Men intet svar, selvom de reklamerer med svar inden for 24 timer, også i
week-ender.
Jeg er ihvertfald godt trætte af dem, og har bedt om at få mine penge
tilbage, når de ikke kan levere varen.
Men der er jeg nok også ladt i stikken, for ifølge deres
forretningsbetingelser er alle bestillinger specialtilpassede og derfor
gælder den alm. fortrydelsesret ikke (skriver de)- altså ingen penge
retur
En vred (kunde) hos B-one
m.v.h.
Erling S.

Fra : Morten

Dato : 22-05-03 00:14

On Thu, 22 May 2003 00:22:40 +0200, Erling Simonsen
<erlingfjerndette_simonsen@hotmail.com> wrote:

>Dem fik jeg den 12. maj og jeg fik samtidig at vide, at med mit .dk
>ville der gå op til 2 døgn, inden domænet blev oprettet.
>Dags dato er der gået 10 dage !!!

Din historie ripper op i et sår!!

Da jeg registrerede 3 domæner samtidig fulgte jeg vedledningen som bad
mig sende domæneregistreringerne pr. fax eller brev. Jeg valgte faxen
da det jo er det hurtigste... Troede jeg!!!

Flere dage senere, da domænerne stadig ikke var aktiveret, kontaktede
jeg B-one og fik at vide pr. e-mail (hurtigt efter) at de ikke havde
modtaget de 3 faxer... (Jeg har selvf. kopi af log og kunne bevise
afsendelses tidspuntet overfor den unavngivne supporter, der besvarede
min henvendelse). Vedkommende bad mig derfor om at sende
registreringerne pr. brev, hvilket jeg efterfølgende gjorde...

Igen gik der flere dage og jeg kontaktede derfor igen den unavngivne
person, som oplyste at de ikke havde modtaget mit brev!!!

Dagen efter var domænerne imidlertid aktiverede og klar til brug!

Så er det man sprøger sig selv om de har tjek på det de laver...
Døm selv!

Efter aktiveringen af de tre domæner har der imidlertid ikke været
nogen problemer what so ever!!

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-03 08:16

"Erling Simonsen" <erlingfjerndette_simonsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ecbfc5c$0$24640$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
derfor
> gælder den alm. fortrydelsesret ikke (skriver de)- altså ingen penge

Du har ingen fortrydelsesret, men det er heller ikke det der kommer i
spil her.
Sig du vil hæve handlen pga mangler i det leverede.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)