Kattemalt - hvordan ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 13-05-03 20:24

Mikkel, som hidtil har været præcis som rådhusklokkerne på kattebakken,
kan nu godt gå 2 dage uden afføring. Det har stået på en god uges tid
nu. Han spiser som altid med god appetit, og er i sit sædvanelige
muntre, lystige og livlige es. Så ville jeg for første gang prøve
kattemalt, for at - men ifølge Mikkel, må jeg da godt selv spise det
stads, for han skal i hvert tilfælde ikke have det. Hvordan hulen får
jeg det i ham ? Der skal gives 2-3 cm. af tuben 2-3 gange dagligt mellem
måltiderne, hvilket jo betyder, jeg ikke engang kan lokke det i ham med
maden. Er der nogle af jer, der har noget erfaring, jeg kan nyde godt af ?

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 13-05-03 20:58

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> [...]
> maden. Er der nogle af jer, der har noget erfaring, jeg kan nyde godt af ?

Kender det... Sylvester vil i hvert fald heller ikke have kattemalt. Jeg
trykker det simpelthen ud på fingere og smører det på hans pote/ben - dermed
slikker han det af og *vupti* du har fået det i ham. Dog finder de hurtigt
ud af at du er "farlig" når du begynder at luske med kattemalten..

Mvh Helle

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 13-05-03 21:21

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slikker han det af og *vupti* du har fået det i ham. Dog finder de hurtigt
> ud af at du er "farlig" når du begynder at luske med kattemalten..

Endnu bedre er det at give det direkte i munden. Jeg _har_ forsøgt at smøre
malten på Emilys forben. Resultat: Hun rystede benet, så der var kattemalt
over det halve af køkkenet *G* Bliver det smurt på munden (eller så tæt på,
man kan komme) er katten nødt til at slikke det i sig.

Mvh. Else.

Fra : Helle

Dato : 13-05-03 21:26

> [...]
på,
> man kan komme) er katten nødt til at slikke det i sig.

Hehe, ja det har du ret i. Jeg kender også det der med at have kattemalt i
hele køkkenet fordi Sylvester ryster benet og så er det også tit Emil der
alligevel får det spist (selvom han ikke skal have det). Emil elsker
kattemalt og er enormt kærlig og omsorgsfuld overfor Sylvester som tror han
skal dø når jeg kommer kattemalt på ham *g* - så Emil går selvfølgelig hen
og vasker det af Sylvester og *vupti* så er de begge glade. Sylvester er
sluppet for det klistrede stads og Emil har guffet det i sig for han
eeeeeelsker kattemalt. Og jeg...tja...jeg kan så stå der...

Mvh Helle

Fra : Kate

Dato : 13-05-03 22:14

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in

> Endnu bedre er det at give det direkte i munden. Jeg _har_ forsøgt
> at smøre malten på Emilys forben. Resultat: Hun rystede benet, så
> der var kattemalt over det halve af køkkenet *G*

Jeps, har også prøvet dette med Lante. Han tror i øvrigt det er noget
næt rottegift. Mærkeligt nok synes Johan at ha' samme holdning til
malt, men Mowgli spiser det som slik

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-05-03 23:11

In <3ec154e5$0$58836$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Helle wrote:
> [...]
> begge glade. Sylvester er sluppet for det klistrede stads og Emil har
> guffet det i sig for han eeeeeelsker kattemalt. Og jeg...tja...jeg kan

*Fnis* Meeget præcis beskrivelse af, hvordan det også foregår her
Jeg har opgivet Ditte og kattemalt. Det skal tvinges i munden på hende
for at hun får det. Og katten opfører sig som om hun bliver myrdet,
bliver vild i øjnene og vrider sig som en ål - mens søster er dybt
fornærmet over at det ikke er _hende_ der får slikket...

Fra : Birgitte

Dato : 14-05-03 00:36

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maden. Er der nogle af jer, der har noget erfaring, jeg kan nyde godt af ?

Øhhh tag de 2-3 cm trykket ud på en finger...
Åbn munden på katten og i et snuptag smørges det i ganen.
Det virker hver gang.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk