hjælp angående advokat
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-05-03 18:49

Jeg prøver lige i denne gruppe for at se om der evt. er nogle som kan
rådgive mig.

Jeg har for en del år siden "dummet" mig ved at købe nogle anparter men har
så ikke haft råd til at betale dem i 4 stk. i 2 forskellige selskaber 2 i
skibe og 2 i noget ejendom jeg har flere gange både tlf. og skriftligt bedt
dem om at sælge mine anparter da de i deres referater af div. møder skriver
hver gang at misligholdte anparter skal gensælges, men for at gøre en lang
historie kort så har jeg nu modtaget en stævning til retten i Odense fra det
selskab med ejendomme at de vil ha mig dømt til at betale X antal mange
kr.jeg skal ikke møde op der men bare hvis jeg acceptere kravet lad vær med
at gøre noget eller lave en indsigelse inden 14 dage.

Er der evt. nogen der kan hjælpe mig og fortælle mig hvad jeg skal gøre evt.
kender en god Advokat på Fyn som er god til sådan noget??

på forhånd tak for hjælpen

Jesper

Send gerne privat svar på mail men fjern NO-SPAM

jnielsenNO-SPAM@lite.dk

Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 13-05-03 08:53

"Jesper Nielsen" <jnielsenNO-SPAM@lite.dk> wrote in message
> [...]
evt.
> kender en god Advokat på Fyn som er god til sådan noget??

Du kan da altid starte med at spørge advokaternes gratis retshjælp. Du kan
se hvor du finder dem her:
http://www.retssal.dk/guide.php3
Mvh Inger

Fra : Sandman

Dato : 13-05-03 17:08

On Mon, 12 May 2003 19:48:46 +0200, "Jesper Nielsen"
> [...]

>dem om at sælge mine anparter da de i deres referater af div. møder skriver
>hver gang at misligholdte anparter skal gensælges,

Uden at kende til selskabernes vedtægter vil jeg påstå, at der ikke
står at anparterne _skal_ sælges ved misligholdelse, men at
selskaberne har ret til det.

Rent skattemæssigt kan det dog for mange selskaber ikke betale sig at
tvangssælge en anpart, hvis ikke provenuet kan dække restancen, og
derfor har de sandsynligvis ikke gjort det endnu.

> [...]
>kr.jeg skal ikke møde op der men bare hvis jeg acceptere kravet lad vær med
>at gøre noget eller lave en indsigelse inden 14 dage.

Det er korrekt - hvis ikke du møder i retten vil sagen blive afgjort
iht. påstanden, og du vil få en udeblivelsesdom.

>Er der evt. nogen der kan hjælpe mig og fortælle mig hvad jeg skal gøre evt.
>kender en god Advokat på Fyn som er god til sådan noget??

Hvis du anerkender gælden, har du i princippet ikke brug for en
advokat, men tag istedet selv fat i selskaberne og få en
afdragsordning i stand.

>på forhånd tak for hjælpen
>
>Jesper

/Sandman