Nøgle Barn?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-05-03 18:29

I dødslister for Helsingør 1814 - og frem støder jeg gang på gang på døde
børn der under 'bemærkninger' kaldes "Nøgle Barn".

Her er vist ikke tale om sådan en knægt som jeg, der i 40-ne der fik nøglen
om halsen så jeg kunne lukke mig ind hvis det blev dårligt vejr, medens far
og mor var på arbejdet?

Hvad er det da så??

Flemming .

Fra : Kai Werner Ostreng

Dato : 13-05-03 11:47

<SNIP>
"Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk> wrote
> I dødslister for Helsingør 1814 - og frem støder jeg gang på gang på døde
> børn der under 'bemærkninger' kaldes "Nøgle Barn".
<SNIP>

Barn av nøglepiger: I Norge var det minst en prest som fikk barn med sin
nøglepige.

Kai