Billigste sted at registrere .DK domæne
Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-03-01 12:48

Hejsa,

Hvor er det billigste sted at registere et .DK domæne? Jeg skal ikke bruge
webhotel - blot en der kan registere domænet og pege hen på min webserver.

Gerne svar i e-Mail... Tusind tak...

** Lars

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-03-01 12:55

mht. at pege....

www.granitecanyon.dk

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-03-01 18:42

"Peter Larsen" <samsoe@samsoe.nu> wrote in message news:99kmhq$4dp$1@tnews.inet.tele.dk...

> www.granitecanyon.dk

Øh, er den DK-hostmaster godkendt? Hvis nej, går registreringen simpelthen ikke igennem.

www.mydns.com er i hvert tilfælde.

// Steffen

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-03-01 19:24

In article <99laam$n2n$1@news.inet.tele.dk>,
"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote:

> Øh, er den DK-hostmaster godkendt?

Jeps, med NIC og det hele.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-03-01 20:14

> Jeps, med NIC og det hele.

Hvornår har du fået dette bekræftet?

Her er et svar fra DK-Hostmaster fra den 2/2-2001 og de svarede at
GraniteCanyon ikke var godkendte

-- snip
Hej Henrik

My Domain og Centralinfo er godkendt, det er de tre sidste ikke.

Med venlig hilsen/Yours Sincerely
Christian Balsved
DK Hostmaster Administrative Staff

-- snap

Mvh Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-03-01 21:19

In article <99lfqh$9de$1@sunsite.dk>,
"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote:

> Hvornår har du fået dette bekræftet?

person: The Public Dns Granitecanyon Group
address: The Public Dns Granitecanyon Group
address: -
address: US CO 80918 colorado springs
address: USA
phone: +1 408 273 6098
nic-hdl: TPDG1-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20000130
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20000427
source: DK

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-03-01 23:07

> person: The Public Dns Granitecanyon Group
> address: The Public Dns Granitecanyon Group
> [...]

Dette beviser da ikke at deres navneservere er registreret?

Mvh Henrik

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-03-01 23:08

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote Mon, 26 Mar 2001
00:06:47 +0200 :

>Dette beviser da ikke at deres navneservere er registreret?

Nej, men laver vi så en

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=-r%20-i%20admin-c,billing-c,zone-c%20TPDG1-DK

og ser på ét af de domæner så får vi

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=torbson.dk&ns=&lang=da

og vupti, ns1.granitecanyon.com/ns2granitecanyon.com er med.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-03-01 23:19

> [...]
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=torbson.dk&ns=&lang=da

> og vupti, ns1.granitecanyon.com/ns2granitecanyon.com er med.

Det er ikke lang tid siden at DK-Hostmaster indførte en routine ved
redelegeringer der stoppede redelegeringer til navneservere der ikke var
godkendte.

Dette domæne du angiver er registreret efter de nye regler. Så GC's
navneservere er ikke automatisk oprettet som godkendte af den grund.

De kan til enhver tid suspendere domæner der ikke er på registrerede
navneservere, de har bare ikke gjort det her, eller de har oplyst noget
forkert i mailen til mig.

Mvh Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-01 04:45

In article <99lpv5$kol$1@sunsite.dk>,
"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote:

> Dette beviser da ikke at deres navneservere er registreret?

Du har fuldstændigt ret, jeg kortsluttede lige på øverste etage.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 26-03-01 09:29

>Dette beviser da ikke at deres navneservere er registreret?

Nej, men det antyder dog at de var zone-c for mindst ét domæne pr.
2000-01-30, og i så fald er de jo ok.

Det skulle også undre mig om et så gammelt og kendt foretagende som
Granite Canyon ikke havde leveret servere til dk-domæner inden de nye
regler kom til.

Men det _beviser_ det ganske rigtigt ikke ligefrem.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 26-03-01 20:11

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in message news:newsspam2-194A98.20234125032001@tnews.inet.tele.dk...

> Jeps, med NIC og det hele.

Det springende punkt er om de har en godkendt zonecontact - og det har de ikke. Som allerede antydet er det kun Central Info (ikke i
funktion PT) og www.mydns.com / www.mydomain.com der kan benyttes til registreringer efter de nye regler.

// Steffen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-03-01 18:41

Lars Knudsen skrev:

>Hvor er det billigste sted at registere et .DK domæne?

Det vil jeg tro www.1klik.dk er. 9,- ex. moms. Jeg fik et girokort på
61,25 kr. som er inkl. moms og første års afgift til DK-Hostmaster.

http://www.1klik.dk/itsektion/domain/

--
venligst
/Lasse

Skal du have fjernet SIM-låsen på din Nokia-telefon? Så prik til mig.
Jeg kan også installere vibratorer i Nokia 3210.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-03-01 21:39

> Det vil jeg tro www.1klik.dk er. 9,- ex. moms. Jeg fik et girokort på
> 61,25 kr. som er inkl. moms og første års afgift til DK-Hostmaster.
>
> http://www.1klik.dk/itsektion/domain/
>
> --

Er jeg helt galt på den eller er det ikke forbudt at annoncere med priser
excl moms som 1klik gør?

/F

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-03-01 21:51

Flemming Lynggaard skrev:

>Er jeg helt galt på den eller er det ikke forbudt at annoncere med priser
>excl moms som 1klik gør?

Jo, der er der vist - jeg husker et eller andet med det, og det er da
også dødirriterende...
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-03-01 22:53

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote:

>Er jeg helt galt på den eller er det ikke forbudt at annoncere med priser
>excl moms som 1klik gør?

Forhåbentlig ikke overfor erhvervskunder.

(Men jeg aner i øvrigt ikke, om 1klik henvender sig til privat- eller
erhvervskunder.)

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 26-03-01 14:10

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote:

>Er jeg helt galt på den eller er det ikke forbudt at annoncere med priser
>excl moms som 1klik gør?

Jo, hvis man (primært?) henvender sig til privatkunder.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 26-03-01 20:12

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message news:c7bsbt4uno71va9drkd7qrk2klso44neau@tnews.inet.tele.dk...

> Det vil jeg tro www.1klik.dk er. 9,- ex. moms. Jeg fik et girokort på
> 61,25 kr. som er inkl. moms og første års afgift til DK-Hostmaster.

Der ryger lidt ekstra oveni for at få det registreret med dine egne domæneservere, mener det var 100,- + moms ekstra sidst jeg
bestilte hos dem.

// Steffen

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 29-03-01 12:57