Hvilket grafikkort 9700 Pro 9800 Pro (128 ~
Fra : Kim Eichen

Dato : 12-05-03 14:06

Hej Gruppe

Jeg har skal bytte mit defekte Maya Radeon 9700 Pro med et andet kort
hod shg. Jeg har mulighed for at købe et dyrere kort og betale differencen.
Hvilket kort mener I at jeg bør vælge
9700 Pro, hvis ja hvilken model Sapphire eller Tyan (henholdsvis 3169
kr. og 3299 kr.)
9800 Pro 128 mb eller skal jeg vente på (4499 kr.)
9800 Pro 256 mb, hvornår tror i det kommer på lager og hvor meget tror I
det kommer til at koste?

Mvh Kim

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-05-03 14:43

Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> differencen. Hvilket kort mener I at jeg bør vælge
> 9700 Pro, hvis ja hvilken model Sapphire eller Tyan (henholdsvis 3169

Jeg ville vælge Sapphire, da de har fået god kritik af billedkvaliteten.
Ellers er der ikke den store (ydelsesmæssige) forskel mellem
producenterne. Tyan er dog også ret lækkert - særligt hvis du har lyst
til at overclocke.

> 9800 Pro 128 mb eller skal jeg vente på (4499 kr.)

Det er IMO ikke de ekstra 1000+ kr. værd:
http://www17.tomshardware.com/graphic/20030306/index.html

> 9800 Pro 256 mb, hvornår tror i det kommer på lager og hvor meget tror
> I det kommer til at koste?

Aner det ikke - prøv at spøg ved SHG.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-05-03 14:46

Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 9800 Pro 128 mb eller skal jeg vente på (4499 kr.)
> 9800 Pro 256 mb, hvornår tror i det kommer på lager og hvor meget tror

Jeg ville tage et 9700Pro.

Tests viser at der ikke er meget at hente ved 9800'eren som man ellers
havde ventet.

Ang. 128/256MB udnytter de fleste spil stadig maksimalt 64MB af
grafikkortets RAM, så der går nok rigtig længe før 256MB vil blive
ordentlig udnyttet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-03 15:03

> Tests viser at der ikke er meget at hente ved 9800'eren som man ellers
> havde ventet.

Tror I ikke bare det er i staten, før de får gang i nogle gode drivere?
eller..?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-05-03 13:34

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> crashed Echelon writing

> Tror I ikke bare det er i staten, før de får gang i nogle gode drivere?
> eller..?

Narj det er vidst ikke kun i staten men også i den private sektor ;)

Tja, måske og måske ikke, det kommer jo an på om ATi har tænkt sig at
prøve og tweake mere ud af driverne, og om driverne ikke allerede kører
max. Det er jo desværre ikke ligesom Nvidia, der pøser driver ud hver 3.
time.

--
Bjarke Andersen