Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabanken - erfaringer?
Fra : Jens Birk

Dato : 11-05-03 22:35

Hej

Jeg overvejer at skifte bank fra min murstensbank (Sydbank) til en
internetbank.
Har især kigget på Skandiabank, f.eks. har jeg været inde på
http://www.fbr.dk/penge/ og www.mybanker.dk for at sammenligne
rentesatser og gebyrer, og det ser jo meget godt ud.
Men hvor god er deres rådgivning, og hvor meget rådgivning kan man
forvente, f.eks. i forbindelse med køb/salg af fast ejendom ?
Og hvad med deres netbank, er den ok ? (har allerede prøvet deres demo
på deres hjemmeside).

Erfaringer modtages med megen tak....

Jens

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 11-05-03 23:12

Jens Birk wrote:
> [...]
> forvente, f.eks. i forbindelse med køb/salg af fast ejendom ?
> Og hvad med deres netbank, er den ok ? (har allerede prøvet deres demo

Jeg har haft ret gode erfaringer med dem. På plussiden:

- Deres netbank virker med Mozilla og Netscape
- Faste overførsler kan ændres on-line (og man kan vælge ugentlig,
månedligt etc.)
- Man kan overføre til udlandet via netbank
- Øjeblikkelig overførsel til andre konti i banken (f.eks. konens)
- Ingen gebyr for hævning på VISA i udlandet
- Faktisk ingen gebyrer overhovedet
- Mulighed for låsning af et indlån i en periode med højere rente til følge

På minussiden

- Knap så høj indlånsrente som f.eks. Basisbank og Nykredit Bank (som
dog begge har gebyrer)
- Lavere rente på kassekredit hos f.eks. Basisbank, men også andre steder
- De fumlede i det, da de skulle oprette min konto

Mvh. Kjeld

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-03 12:27

> Men hvor god er deres rådgivning, og hvor meget rådgivning kan man
> forvente, f.eks. i forbindelse med køb/salg af fast ejendom ?

Jeg kan kun sige at den "sælger" i min "murstensbank" der håndterede
vores boligkøb sidste sommer ikke meget værd ... Men jeg synes at
SkandiaBanks boligkredit ser meget interessant ud. De belåner dog kun
til 80% af den offenlige vurdering hvor realkreditinsttutterne oftest
går efter 80% af handelsprisen (der jo nemt kan være væsenligt højere)

> Erfaringer modtages med megen tak....

Jeg har istedet for at skifte helt brugt dem som nummer 2. Det startede
med en indlånskonto til opsparing for et par år siden og jeg har nu også
en kassekredit hos dem. Pt. er mine engagementer nok 50/50 med min gamle
bank, men i løbet af de næste måneder nok oppe på 75/25.

Bare prøv dem - det koster ikke noget

/A

Fra : Cadeu

Dato : 12-05-03 12:33

"Jens Birk" <nospam@thanks.dk> skrev i en meddelelse news:3EBEC211.6020109@thanks.dk...
> [...]
> Men hvor god er deres rådgivning, og hvor meget rådgivning kan man
> forvente, f.eks. i forbindelse med køb/salg af fast ejendom ?

ingen
det er netop essensen: Du skal vide så meget om køb/salg af fast ejendom og låneoptagelse
at du er selvsikker på området, derefter kan du kontakte
Skandiabankens boligkonsulentgruppe.

> Og hvad med deres netbank, er den ok ?
Ja den er fejlfri ! Jeg personlig har altid været tilfreds !

Hvis du har højere handelseksamen og mere, er du selv istand til at vurdere - har du en
lavere uddannelse bliv hvor du er

Fra : Jens Birk

Dato : 12-05-03 21:44

Cadeu wrote:

> [...]
> Skandiabankens boligkonsulentgruppe.
>

>Hvis du har højere handelseksamen og mere, er du selv istand til at vurdere - har du en

Ok, det var vel egentlig også det jeg forventede af en internetbank. Jeg
har lige oprettet en 'alt i et-konto', men jeg beholder nok også stadig
Sydbank et stykke tid indtil jeg ser hvordan det går.
Tak for rådet.

Jens

Fra : No1

Dato : 19-05-03 17:26

> Jeg overvejer at skifte bank fra min murstensbank (Sydbank) til en
> internetbank.
> Har især kigget på Skandiabank, f.eks. har jeg været inde på

Jeg overvejer også at flytte, blot fra Nordea. Flytter de også ting som
betalingsservice, lån osv. rimelig smertefrit?

Jeg har prøvet at flytte bank før, det værste er egentlig besværet. Men med
de penge man kan spare, må besværet være det værd.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-05-03 19:41

Jeg skiftede til Skandiabanken for et par år siden.
No1> Jeg overvejer også at flytte, blot fra Nordea. Flytter de også ting som
No1> betalingsservice

Betalingsservice var helt smertefrit. Alle mine aftaler blev overført.

No1> lån osv. rimelig smertefrit?

Jeg havde ikke lån bortset fra en kassekredit, men den blev også overført fint.

No1> Jeg har prøvet at flytte bank før, det værste er egentlig besværet. Men med
No1> de penge man kan spare, må besværet være det værd.

Ja.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Peter

Dato : 22-05-03 11:57

Er helt enig med Niels, - det er fuldstændig det lille besvær værd.

Betalingsservice kan overføres fuldstændig smertefrit gennem
skandiabanken.dk, fra deres forside vælger du blot Kun for kunder og
tager Overførselsanmodning. Den skal bare udfyldes og indsendes, så
ordner de resten ganske gratis. De fleste lån (mig bekendt) kan også
overføres uden besvær. Men det fremgår alt af overførselsanmodningen.
Har du depot med danske værdipapirer kan det også overføres med
anmodningen.

Jeg kan stærkt anbefale SkandiaBanken, og hvad angår bankrådgivning
bestiller man selv et telefonmøde med dem, ringer dem op eller mailer
dem.

For tiden er deres indlånsrente rigtigt nok ikke helt så høj (som
Basisbanks og Nykredit), men den følger også nationalbankens udsving
rimelig præcist. Så når renten engang hæves, følger de i teorien med.

Peter