Rejer med åben hovedskal? Spislige?
Fra : Søren Astrup

Dato : 11-05-03 16:16

Hey NG!

Har lige taget 1 kg pillerejer fra Metro ud af fryseren!
Om opdagede mens de tøede op at nogle af dem ingen hovedskal havde. Hjernen
lå til åbent udsyn. Desuden er mange af dem meget mørke i hovedet...

Skal jeg spise dem eller smide dum ud??

Har engang købt 10 kg hvor mange af dem var grønne i hovedet.. Dem byttede
jeg..

Men hvor når er rejer får dårlige til at spise?

Andre der har dårlige erfaringer med Metro på det punkt? Og hvor skal jeg
eller købe dem, da jeg elsker rejer...

Håber der er nogle reje eksperter! :)

Med venlig hilsen Aske Astrup

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-03 19:52

"Søren Astrup" <astrup-net@mail.dk> wrote in message

> Om opdagede mens de tøede op at nogle af dem ingen hovedskal havde.
Hjernen
> lå til åbent udsyn. Desuden er mange af dem meget mørke i hovedet...

Skal du bruge dem til et studie i hvernefysiologi eller skal de bare spises?
Hvis det sidste er tilfældet, så indtag dem blot roligt.

> Har engang købt 10 kg hvor mange af dem var grønne i hovedet.. Dem byttede
> jeg..

De var misundelige!

Nej - men enhver, der har kogt rejer og andre af dens fætre (hummer - krebs)
har set at nogle af indvoldene giver en ret kraftig grøn farvning vi
opvarmning. Og rejer bliver ikke renset før kogning - men normnalt spiser
man heller ikke hovedet.

> Men hvor når er rejer får dårlige til at spise?

Når de lugter dårligt. IMHO så stinker dårlige rejer så stygt, at de nok
skal give signal om uspiseligheden.

vh
Jan

Fra : Finn Jespersen

Dato : 12-05-03 22:03

Hej Søren

Tag det roligt de rejer er OK...............
jeg kender dog ikke de omtalte rejer,,(metro ?) men ....... de store pil
selv rejer er Søkogt dvs. kogt ombord på reje Trawleren,, og naturligvis
ryger der en skal en gang imellem,,, de er jo kogt møre,,,, så dan er
det,,,, de grønne er for fjorrejer's vedkommende rogn,,, prøv selv og tryg
det ud mellem fingrerne,, og se de små æg... dette skulle også gælder de
store nordsørejer,,,,
Så fortsæt du med at nyde denne fortræffelige spise,,,
hilsen Finn