Hyrevognskørsel i Lejet Bil?
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 11-05-03 13:13

Kære NG

Jeg har siddet og diskuteret emnet "Hyrevognskørsel i Lejet Bil" her de
sidste par dage og han/vi har ikke kunne finde nogen lov/regler for det.

Er dr nogle regler i en eventuel lov for hyrevognskørsle der forhindrer
det ?.

Hvad med de almene betingelser for billeje, er der i den nævnt nogle
klasuler der forbyder denne adfærd.

Er der andre love/regler der kan spænde ben for foretagenet?.
Flemming Jacobsen

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 11-05-03 13:47

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:bcfsbv89qo7btuj57uodiofu71p7kunvnc@4ax.com...
> [...]
> klasuler der forbyder denne adfærd.
>
> Er der andre love/regler der kan spænde ben for foretagenet?.

Bilen skal være indregistreret til hyrevognskørsel.......
Mvh Tommy

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 11-05-03 15:05

On Sun, 11 May 2003 14:46:46 +0200, "Tommy Bruus-Jensen"
<bruus@fjern.os.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
>meddelelse news:bcfsbv89qo7btuj57uodiofu71p7kunvnc@4ax.com...

>Bilen skal være indregistreret til hyrevognskørsel.......

Har du en lov eller deslige du kan henvise til ?. Men hvad med
almindelig chauffør kørsel ligesom fx de der limousine selskaber ?. Skal
bilen dogså der være indregistreret til hyrevognskørsel?
Flemming Jacobsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-05-03 16:19

Thunderbird[7100] skrev Søndag den 11. maj 2003 16:05 i
dk.videnskab.jura:

> Har du en lov eller deslige du kan henvise til ?. Men hvad med
> almindelig chauffør kørsel ligesom fx de der limousine selskaber ?.
> Skal bilen dogså der være indregistreret til hyrevognskørsel?

En limousine *er* en hyrevogn, den har bare ikke noget taximeter, men
chaufføren skal også have flæskekort, hvis det er i Storkøbehavn, og
komunalbestyrelsenns godkedelse i resten af landet.

Ivar Madsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 11-05-03 17:48

On Sun, 11 May 2003 17:18:50 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

> [...]
>chaufføren skal også have flæskekort, hvis det er i Storkøbehavn, og
>komunalbestyrelsenns godkedelse i resten af landet.

Samt et erhverskørekort går jeg ud fra ?
Flemming Jacobsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-05-03 18:28

Thunderbird[7100] skrev Søndag den 11. maj 2003 18:47 i
dk.videnskab.jura:

> Samt et erhverskørekort går jeg ud fra ?

Ja, ellers må du ikke køre erhvervsmæssig-personkørsel

Ivar Madsen

Fra : Reino Andersen

Dato : 11-05-03 15:58

Thunderbird[7100] skrev:

> [...]
> sidste par dage og han/vi har ikke kunne finde nogen lov/regler for det.
>
> Er dr nogle regler i en eventuel lov for hyrevognskørsle der forhindrer

Bekendtgørelse om særlige krav til taxier m.v.:

§ 1. Motorkøretøj, der anvendes til taxikørsel, herunder limousinekørsel,
eller sygetransport, skal forinden anvendelsen være godkendt og registreret
hertil. Motorcykel kan ikke godkendes til disse anvendelser.

--
Reino