Kan nogen hjælpe mig med at rippe vhs
Fra : KeNzO

Dato : 11-05-03 11:05

Hej NG
Jeg er newbie at gående at rippe vhs
Jeg ved ikke om spørgsmålet skal stilles i dk.edb.hardware.grafikkort eller
på dk.edb.videoredigering derfor bliver i sendt til begge steder
jeg har købt dette grafikkort:
http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=407&MODEL=MS-8900
Jeg har installeret direct X 9.0a
og de nyeste driver fra nvidia version 43.45
og capture WDM driver version 1,27 fra MSI hp

Jeg ville gerne have rippet alle mine gamle VHS bånd over på cd, men det
kommer dette her frem hvergang når jeg optager.
Se venligst billede her:
http://www.loenborg.hjem.wanadoo.dk/sk.JPG

Men når jeg sætter antennestikket i (stueantenne) og optager fra eks tv2,dr1
er der ingen problemer.
jeg har endda brug Winproducer som følger med grafikkort men er ikke
tilfreds med dette prg , derfor har jeg prøvet med Windvr fra intervideo og
CyberLink PowerVCR II 3.0 Deluxe og med moviemaker fra winxp og andre
programmer som jeg ikke kan huske mere

Hvad kan det være galt ?
Eller er det directX 9.0a som er problem barnet her ?
Det skal lige siges at det lykkedes mig at rippe en vhs og lavet den i SVCD
, men ikk huske hvad jeg gjorde rigtig

Og jeg har endda formateret for jeg troede at det hjalp på problemmet,men er
kun med det samme resultat

Alle er velkommen med bud og foreslag hvad jeg evt kan gøre og på forhånd
tak

Fra : Per Moreau

Dato : 11-05-03 13:12

> [...]
> kun med det samme resultat
>
> Alle er velkommen med bud og foreslag hvad jeg evt kan gøre og på forhånd

Hvis du bruger WinME er det nok derfor.
Jeg har selv bøvl med at få mit Pinnacle PCTV Pro til at køre ordentligt
under den, men nogen siger at WinXP og harddisk formateret til NTFS
skulle gøre trikket, så det prøver jeg senere på ugen for at se om det så
endelig kommer til at virke korrekt.

Mvh
Per M.

Fra : KeNzO

Dato : 11-05-03 17:05

Jeg bruger Win Xp professionel og harddisken er formateret i NTFS
Det hjælper ikke ved mig

Fra : Dion

Dato : 11-05-03 19:05

Rettelse!

det hedder ikke Rippe...

At rippe betyder at Dekryptere en BilledKilde...

At Capture er det ord du ønsker at bruge :)

det er ik fedt at capture fra VHS da det er dårlig kvalitet! hehe hygge

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-05-03 19:21

Dion wrote:

> det hedder ikke Rippe...
>
> At rippe betyder at Dekryptere en BilledKilde...

Så du mener at udtrykket "rippe en AudioCD" ikke giver mening?

Fra : KeNzO

Dato : 11-05-03 21:10

Tak for info
Om det er fedt at capture en vhs eller ej er jeg ligeglad med jeg skal bare
have det til at virker......that`s it