Min far er dement :-(
Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 10-05-03 21:56

Hej i gruppen.

Min far, der er 69 år, har fornylig fået diagnosen Alzheimers demens.
Det er endnu ikke så slemt, men han glemmer, hvor han lægger sine
ting, spørger om de samme ting flere gange, kan ikke holde styr på
dage og datoer og lign., og han har meget svært ved at finde de
rigtige ord, når man snakker med ham.

Er der nogen herinde, der har erfaringer med Alzheimers demens? Nogle,
der har pårørende? Jeg ville meget gerne høre andre pårørendes
erfaringer, bl.a. hvor hurtigt sygdommen udvikler sig.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Mari

Dato : 10-05-03 23:27

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med Alzheimers demens? Nogle,
> der har pårørende? Jeg ville meget gerne høre andre pårørendes
> erfaringer, bl.a. hvor hurtigt sygdommen udvikler sig.

Mon ikke du kan komme i kontakt via foreningen
http://www.alzheimer.dk/alzheimer.asp , hvis ingen andre melder sig

/Mari

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 11-05-03 13:58

On Sun, 11 May 2003 00:26:41 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:
>Mon ikke du kan komme i kontakt via foreningen
>http://www.alzheimer.dk/alzheimer.asp , hvis ingen andre melder sig

Det er vi skam i fuld sving med... men indtil vi har fuldt medlemskab,
og er kommet godt ind i foreningen, kunne det jo være, der var nogle
her, der havde nogle erfaringer at øse ud af.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : notatoy

Dato : 19-05-03 19:36

"Allan F. Hermansen" skrev d. 10-05-03 21:56 dette indlæg :
> [...]
> der har pårørende? Jeg ville meget gerne høre andre pårørendes
> erfaringer, bl.a. hvor hurtigt sygdommen udvikler sig.

Hej Allan.
Det er forskelligt hvor hurtigt sygdommen udvikler sig.
Der findes en cd-rom udgivet af Aalborgs formidlingscenter Nord, 2002,
der hedder : At leve med demens.
Den vil jeg anbefale dig, den kan lånes på biblioteker, sikkert og et
nær dig.
Den vil give dig et godt indblik i sygdommen.
Hej fra Notatoy

http://www.kandu.dk/

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 20-05-03 16:35

> [...]
>nær dig.
>Den vil give dig et godt indblik i sygdommen.

Tusind tak! Den kendte jeg ikke, så den vil jeg straks finde frem til!

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Mari

Dato : 21-05-03 20:18

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kender du den film, der hedder IRIS.........

Den er SÅ god, stærk, rå, charmerende, intelligent, rørende - alt sammen
uden at være tårepersende. http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=1572 -
lidt mere om filmen.

Bygget på en triologi (de to af dem) skrevet af John Bayley som var Iris
Murdock's mand - hun var en berømt og præmieret engelsk forfatter - deres
liv og de år der går fra hun får Alzheimers til hun dør.

Jeg tror det er den smukkeste film jeg nogensinde har set.... ikke sådan
scenisk smuk, men den virkede så ægte og fantastisk varm og helt fyldt med
altoverskyggende (engelsk) kærlighed.

/Mari