Frisør Sabina Hertzum som "læge" - igen!! ~
Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 13:31

Der har før været fuore over Sabina Hertzums spillen læge på disse sider.

Jeg synes det er dybt beklageligt, at hun - som i forrige indlæg - pludselig
buser ud med at en (antager jeg) i øvrigt rask ung mand skulle have forhøjet
blodtryk. Uden at kende en kæft til noget som helst om hverken "den syges"
historie - alder, vægt, dispositioner, medicin, tobak, alkohol mv.... eller
for så vidt have nogen baggrund der gør hende i stand til at tolke disse
informationer, skulle hun endelig få dem.

Det er fuldstændig vanvittigt som denne frisør konstant kommer med sin
mening om alle menneskers symptomer, og med garanti sætter en masse unødige
og pinagtige spekulationer i gang hos en masse ellers raske mennesker.

Det må være meget ubehageligt pludselig at få vakt mistanke om alvorlig
sygdom af en fagligt 100% inkompetent person, hvilket jo ikke fremgår af
hendes indlæg, hvor hun spiller klog og "saglig" udfra hurtige opslag i
Politikens Lægebog og netdoktor.dk.

Hun har selv mange gange tidligere understreget at hun ikke selv fatter
problemet, hvorfor dette indlæg ikke er rettet til hende. Jeg er ligeledes
også helst fri for hendes med garanti nævenyttige og himmelråbende dumme
svar.

Hun tror selv det drejer sig om, hvorvidt hun tager fejl eller kommer med
forkerte råd.
Det gør det ikke.
Det drejer sig om at hun sætter en masse unødige spekulationer i gang hos en
masse ellers raske mennesker, hvilket kan være særdeles skadeligt for disses
livskvalitet.

Til alle andre må min opfordring derfor være:

Lyt ikke til Sabina Hertzum - hun er en frisør der har været igennem et
langt og kedeligt sygeforløb og nu tror hun er læge. Jeg er overbevist om at
hun burde se en dygtig psykolog, da det virker som om at hun har mere behov
for hjælp end nogen andre herinde. Dette er ikke sagt i ond mening.

Det er ikke et forsøg på at svine Sabina til - hun er sikkert en velmenende
pige, men et forsøg på at afbøde noget af den skade hun forretter uden at
være klar over det. Det eneste hun på disse sider opnår med sine svar er, at
en masse mennesker enten beroliges eller bekymres på en meget tynd og
usaglig baggrund.

Moralen er, at hvis du er bekymret over dit helbred, så tal med en læge -
(eller kiropraktor, hvis det drejer sig om ryg/arme/ben.).

Disse er de eneste to faggrupper i landet der har en standardiseret
uddannelse og autorisation til at behandle syge mennesker.
Disse er uddannet i at indhendte de korrekte og relevante informationer og
undersøge dig , INDEN de udtaler sig om hvad du kunne fejle - dermed burde
du slippe for - ubegrundet og på et forkert grundlag - at få at vide at du
fejler alverdens forfærdelige sygdomme.

Samtidig vil disse have større chance for at opdage det end frisøren,
såfremt du virkelig skulle lide af noget alvorligt.

Mvh

Jacob

PS: Jeg ved der er mange læsere af disse sider der sympatiserer med SH. Det
forstår jeg i og for sig godt, idet hun altid er venlig og sød ved andre.
Det er imidlertid ikke det det drejer sig om, hvilket jeg håber læsere af
dette indlæg vil holde sig for øje.

Ligeledes har jeg ikke selv noget udestående med SH, og mener ikke dette er
en personlig hetz mod SH, men et principielt spørgsmål.

Fra : Henny

Dato : 10-05-03 14:06

"Jacob" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
<snip: En masse mudderkastning>

>Moralen er, at hvis du er bekymret over dit helbred, så tal med en læge -
> (eller kiropraktor, hvis det drejer sig om ryg/arme/ben.).

Fint nok. Skulle vi så ikke hellere tage og bede om at få denne gruppe
nedlagt?

Hvad angår dine forsikringer om, at du ikke er ude på at svine nogen til, så
klinger de lidt hult.

Mvh.

Henny Stewart

Fra : AEK

Dato : 10-05-03 14:11

"Jacob" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Snip>

En masse brok

Jeg fatter ikke, at Sabina gider bruge sin tid og energi på at hjælpe og
vejlede folk i denne gruppe....
MEN, det gør hun - og over nakken får hun.

Der er jo desværre altid nogle , der er utaknemmelige ;-(

/ Knudsen

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 14:15

Som jeg afsluttede mit indlæg -

Mange vil nok have svært ved at anskue problemstillingen objektivt, da
Sabina er sød og velmenende overfor mange mennesker.

Kan man ikke adskille de to ting mener jeg man burde tage 9. klasse om igen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-03 20:48

Jacob wrote:

> [...]
> Sabina er sød og velmenende overfor mange mennesker.
>
> Kan man ikke adskille de to ting mener jeg man burde tage 9. klasse om igen.

Ja, det syntes jeg, at du skulle gøre.

Sabina har vist aldrig stillet nogen anden "diagnose" end:

For at vide med sikkerhed hvad du måtte
mene som er galt med dig: søg læge.
Lægen kan give dig en konkret diagnose
hvad dine symptomer kommer af og hvordan
de behandles

Alle hendes opslag i netdoktor eller hvor pokker man nu kan slå ting om
helbred op. Det vist ikke andet end at man går på biblioteket og spørge
efter politikens lægebog (eller hvad den nu måtte hedde, hvor man kan
slå noget op om dagligdagens små og store sygdomme).

Du er vel heller ikke utilfreds med, at en bibliotekar giver lånerne
adgang til lægebogen, vel?

Ej du. Den eneste "diagnose" som jeg tør stille er:

Du har af en eller anden grund set dig sur på Sabina.
Det gør, at du ikke kan vurdere objektivt, hvad Sabina skriver.
Så gider du at indstille dit hakken ned på Sabina.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:07

On 10/05/03 15:15, in article 0Y6va.56582$y3.4079129@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> [...]
> Sabina er sød og velmenende overfor mange mennesker.
>
> Kan man ikke adskille de to ting mener jeg man burde tage 9. klasse om igen.

Det bør man måske også, hvis man ikke forstår, at hvis man poster et indlæg
I en nyhedsgruppe, er det fordi man ønsker svar fra gruppens brugere - var
man kun interesseret I svar fra læger, ville man spørge disse....

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 10-05-03 14:16

> [...]
> for så vidt have nogen baggrund der gør hende i stand til at tolke disse
> informationer, skulle hun endelig få dem.

Der er vel ingen, der i deres vildeste fantasi tror, de her skriver til en
lægebrevkasse, og således får svar af en uddannet ekspert.
For mig fungerer denne nyhedsgruppe som en snak ved frokostbordet på
arbejdspladsen eller kaffebordet hos naboen: Inden man konsulterer lægen
eller andre eksperter, fortæller man om sit problem, og spørger om der er
nogen, der kender til noget lignende.

Hold nu din mund, du har fået det at vide tidligere. Jeg tror faktisk det er
dig der har et problem med Sabina. Måske har hun engang afvist dig i det
virkelige liv eller hva'? Måske burde du konsultere en psykolog.

Lang de fleste i gruppen er rigtig glade for Sabinas råd, og ingen tror hun
er læge.

VH Birgitte

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 14:21

> [...]
> dig der har et problem med Sabina. Måske har hun engang afvist dig i det
> virkelige liv eller hva'? Måske burde du konsultere en psykolog.

Nu stiger sagligheden til ufattelige højder!

Birgitte, du skal ikke gå 9. klasse om, du skal simpelthen forlange alle
skolepengene retur. Varen blev aldrig leveret.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 10-05-03 14:48

Lider du af huskommelsessvigt? Du skrev i dit første indlæg:

"Jeg er overbevist om at hun burde se en dygtig psykolog, da det virker som
om at hun har mere behov
for hjælp end nogen andre herinde. Dette er ikke sagt i ond mening."

Med hvilken baggrund/ret mener du, du kan udtale dig om dette, og jeg ikke?

VH Birgitte

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:10

On 10/05/03 15:21, in article j17va.56584$y3.4078938@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> er
>

> Nu stiger sagligheden til ufattelige højder!
>
> Birgitte, du skal ikke gå 9. klasse om, du skal simpelthen forlange alle
> skolepengene retur. Varen blev aldrig leveret.

Og hvilket high iq society er du så medlem af ?

Venlig hilsen
Charlotte

Www.highiqsociety.org

Fra : Zed

Dato : 10-05-03 15:40

"Jacob" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
<klip en masse ævl>

Alle tilråder hinnanden i livet rundt omkring og sådan er det - og der er
sgu ingen der tror at de ting de får fortalt herinde (og alle andre steder
lægen) er lig med en diagnose. De kan blive vejledt i hvad det (læs: MÅSKE)
er og det virker fint nok herinde.

Så du burde evt droppe dine personlige angreb på Sabina (selvom du prøver at
maskere dem som ikke værene angreb) og finde dig en anden hobby

Mvh.
-Zed

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 15:53

Er der ikke snart et menneske med en IQ på over 10 der gider svare?

Fra : Hanne Christensen

Dato : 10-05-03 16:24

Jacob wrote:
> Er der ikke snart et menneske med en IQ på over 10 der gider svare?

NEJ.
Ethvert fornuftigt menneske ved, at rådene i denne gruppe kun er
udveksling af personlige erfaringer. Det er en hjælp til at fremstille
sin situation så klart som muligt for sundhedspersonalet og stille
relevante spørgsmål til samme.
Hanne, der trods sin universitetsuddannelse (ikke læge) viser sin lave
IQ ved at gide diskutere med en sådan person.

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 16:50

> [...]
> Hanne, der trods sin universitetsuddannelse (ikke læge) viser sin lave
> IQ ved at gide diskutere med en sådan person.

Hvor er det arrogant og stupidt bare at afvise blankt at der overhovedet
kunne være tale om et problem.

Det er udtryk for så indskrænket en tankegang, at det råber til himlen. Hvad
du har fået din universitetsuddannelse i aner jeg ikke, men det har da i
hvert fald ikke gjort dig åben overfor andres argumenter, så det har nok
været et eller andet ligegyldigt .......(hvorfor skulle det overhovedet med
ind i billedet i øvrigt - mener du det øger din IQ at have læst på
universitetet?)

Desuden består verden ikke kun af fornuftige mennesker. Mange der søger råd
på disse sider er måske bange, skræmte og usikre mennesker. Sårbare
mennesker.

At benægte enhver påstand i mit indlæg kategorisk er simpelthen for stupidt.
Jeg benægter jo ikke at holocaust fandt sted vel?

Så kan du personligt være enig eller uenig.

Piet Hein sagde vist noget i stil med: De dumme er altid så sikre, de kloge
er fulde af tvivl.

Du virker ikke spor i tvivl.......

Fra : Hanne Christensen

Dato : 10-05-03 18:01

> Du virker ikke spor i tvivl.......

Ikke på, at du må lide af personlighedsspaltning, hvadenten du hedder
Jakob eller Kurt Skæg Måske er der tilsat et stænk kværulantforrykthed.
(Et skønt ord, som jeg lærte under mit jurastudium).
EOD
Hanne

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 18:09

Hvor er det nemt at sige noget smart, sværere er det dog straks at sige
noget begavet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 18:26

"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote in message

> Hvor er det nemt at sige noget smart, sværere er det dog straks at sige
> noget begavet.

Er det ikke bare herligt at være stort set hadet af en hel gruppe?
Hvis du kigger trådene igennem, så svarede alle folk faktisk dig pænt
tilbage. Jo flere gange du svarede tilbage, jo mere negativt blev dit svar.

Ret utrolig gave du har dér. Du kan bringe dit eget pis i kog, men ingen
andres.
Der er kommet bobler i mit pis istedetfor, for du er da lige til at grin og
græde over.

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 18:39

Jeg tror en af årsagerne til at de bedst begavede danskere flytter til
udlandet kan findes på disse sider.....

Landet er gennemsyret af u-/ mellem-uddannede - ofte venstreorienterede -
tåber med meninger om alting uden nogensom helst form for faglig eller
historisk baggrundsviden.

Jantelovens paradis.

Jeg brækker mig!

Fra : preben kaas

Dato : 10-05-03 18:42

On Sat, 10 May 2003 19:39:16 +0200, "Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

>Jeg tror en af årsagerne til at de bedst begavede danskere flytter til
>udlandet kan findes på disse sider.....

Ja, men du bliver her = ?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 18:44

> Ja, men du bliver her = ?

Er vi ikke snart nede på det rigtig gode "min far er stærkere end din far"
niveau?

Du virker som et meget begavet menneske? Tager jeg fejl?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 18:49

> Er vi ikke snart nede på det rigtig gode "min far er stærkere end din far"
> niveau?

Det var dig der startede ? :)
LOL

Fra : preben kaas

Dato : 10-05-03 18:54

On Sat, 10 May 2003 19:44:17 +0200, "Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

>Du virker som et meget begavet menneske? Tager jeg fejl?

Her tager du o g s å fejl.

Jeg er bare som de fleste hvad begavelse angår, hvilket vil sige at
jeg slet ikke kommer i nærheden af din klogskab.

Stakkels dig, at måtte leve med så stort et mindreværdskompleks.

Kunne du for vores skyld ikke gå hen et andet sted for at hævde dig?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 19:01

> [...]
>
> Stakkels dig, at måtte leve med så stort et mindreværdskompleks.
>
> Kunne du for vores skyld ikke gå hen et andet sted for at hævde dig?

Kære preben,

Prøv nu engang at tage diskussionen på de præmisser den blev givet på - ikke
på hvor dum om kompleks-præget du synes jeg er.

Er godt klar over at emnet SH er følsomt, men nogen gange må en eller anden
s'gu råbe

"HUN HAR JO IKKE NOGET TØJ PÅ"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-03 19:05

Jacob wrote:
> Kære preben,
>
> Prøv nu engang at tage diskussionen på de præmisser den blev givet på
> - ikke på hvor dum om kompleks-præget du synes jeg er.

din debat holder bare ikke vand, idet hele ideen bag det du siger, vil
resultere i en nedlæggelse af denne gruppe og andre almen nyttige
debatsteder...... hvilket vil resultere i et ramaskrig....

> Er godt klar over at emnet SH er følsomt, men nogen gange må en eller
> anden s'gu råbe

> "HUN HAR JO IKKE NOGET TØJ PÅ"

hov..... jeg troede ikke det handlede om mig som person???

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 20:36

> hov..... jeg troede ikke det handlede om mig som person???

Hej Sabina,

Rart at se du tager stormen med et smil - det synes jeg i den grad viser
overskud og format, - en på disse sider udtalt mangelvare. (nu får jeg tæsk
igen).

I øvrigt må det da være dejligt bekræftende for dig at få opbakning fra så
mange mennesker der sympatiserer med dig.

I håb om at du fanngede mere af mit indlæg end nogle af debattørerne,

Mvh

Jacob

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-05-03 10:26

Jacob wrote:
> Hej Sabina,
>
> Rart at se du tager stormen med et smil - det synes jeg i den grad
> viser overskud og format, - en på disse sider udtalt mangelvare. (nu
> får jeg tæsk igen).

smil og smil, det ved jeg nu ikke.... jeg synes desværre i den grad at dine
ytrelser herinde har karakter af grov chikane imod min person, og jeg gider
helt ærligt ikke debattere om mig selv igen....
jeg har flere gange fortalt dig hvad jeg mener om dine ideer i denne
henseende, og i den sidste omgang fortalte jeg dig vist endda at jeg godt
kunne se hvad det er du vil frem til... hvad du dog tilsyneladende nægter at
se (og debattere når det kommer til det) er at dine ideer og tanker går imod
alt denne og lignende grupper står for, hviket Kim så grundigt påpeger...
jeg har faktisk taget bolden op i mit indlæg herover, og du vælger bevidst
at ignorere delen om bolden og gå efter personen i stedet..... det er ikke
alene imod retningslinierne på usenet, det er også chikane....

> I øvrigt må det da være dejligt bekræftende for dig at få opbakning
> fra så mange mennesker der sympatiserer med dig.

jeg betragter faktisk ikke de opbakkende indlæg som indlæg der bekræfter
mig, men som indlæg der bakker op omkring forummet og debatformen der er
herinde...... vi er utroligt mange der har haft stor glæde af denne gruppe
på en eller anden vis, og flere af os kom hertil for at få hjælp og støtte,
fik det og blev hængende for at give det videre til andre i samme situation
som os....

> I håb om at du fanngede mere af mit indlæg end nogle af debattørerne,

og jeg håber du fangede min pointe...... gå efter emnet, og hold navne uden
for.... det er den eneste rigtige måde at debattere denne holdning på.....

for lige at gøre dig opmærksom på nogle af de ting der står i
retningslinerne:
Et forkert svar som er skrevet med stor overbevisning, er værre end slet
intet svar. Lad være med at lyde som en ekspert bare fordi det er sjovt at
føre sig frem. Vær ydmyg og ærlig, og vær et godt eksempel for andre.

Det er almindeligt, at folk finder det o.k. at sparke til bolden - ikke til
manden - i en diskussion. Det er også den rigtige indstilling, så længe
bolden er emnet. Når bolden er en skribents meninger, tanker eller følelser,
får det karakter af, at det er skribentens indstilling og væremåde og dermed
skribenten man går efter. Tænk over det.

Hvis du bliver stødt over noget en skribent har skrevet om eller til dig i
en nyhedsgruppe, kan du vælge at sende en email til vedkommende. Det er tit
den bedste måde at udrede knuder og rette misforståelser på.

Med ovenstående være ikke sagt, at man ikke kan henvende sig personligt til
hinanden i nyhedsgrupperne. Så længe det er på en positiv måde, gør det
normalt intet. Dog skal man altid overveje, hvornår det er tid til at gå
over til privat email. Indlæggene i nyhedsgrupperne skal helst have almen
interesse

Man må ikke glemme, at folk på Usenet er meget forskellige. Vi har
forskellig uddannelse, alder, erfaring og baggrund - og der skal helst være
plads til os alle. Uanset om vi er gode til at stave og udtrykke os på
skrift eller ej. Og uanset hvor længe vi har været på Usenet. Derfor er
overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i debatterne, hvis alle
skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad at kommentere sdavefegl.
www.usenet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 18:48

> [...]
>
> Landet er gennemsyret af u-/ mellem-uddannede - ofte venstreorienterede -
> tåber med meninger om alting uden nogensom helst form for faglig eller

Jep. Vi er alle dumme og du er bare den klogeste og den bedste. Vi har ikke
ret og du har altid ret.
Utroligt der stadig findes folk der tror de altid har ret.

Desuden så overser du en kæmpe ting; Du udgiver bare din mening, og vi giver
vores, men vi har ikke ret.
Siden du er så intelligent, så kunne du måske så fortælle mig, hvordan vi
ikke kan have ret med vores meninger??!

En mening kan aldrig være 'forkert' - Men det er du vel heller ikke enig i.

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 18:56

> [...]
> ikke kan have ret med vores meninger??!
>
> En mening kan aldrig være 'forkert' - Men det er du vel heller ikke enig

Prøv nu at stikke piben ind. Du har ret til at have din mening, men hvis jeg
skal svare dig ud fra hvad du skriver, så har du indtil videre ikke sagt
andet end at du synes jeg er dum fordi jeg er ond ved søde sabina.

Det er ganske menneskeligt, men det er ikke det sagen drejer sig om.

Såfremt du er uening med mig på nogle af de punkter der omhandler mit første
indlæg tager jeg det til efterretning.

Men hvorvidt SH sidder og smiler sødt mens hun skriver (læs: vrøvler) som du
skrev i et af dine svar, har vitterlig intet med sagen at gøre.

Det er frustrerende at folk generelt ikke svarer på det man skriver, men på
det de tror man mener og på, hvor sympatisk det fremstår.

Jeg ved da godt at SH er populær her - og at jeg ikke er det - man alt andet
lige synes jeg der mangler nogle lidt mere reflekterede svar på mit indlæg.

Det hele har kørt på niveauet der siger - du er dum og sabina er sød, - det
er muligt - men irrelevant .

Mvh

Jacob

Fra : preben kaas

Dato : 10-05-03 19:05

On Sat, 10 May 2003 19:55:38 +0200, "Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

>Jeg ved da godt at SH er populær her - og at jeg ikke er det - man alt andet
>lige synes jeg der mangler nogle lidt mere reflekterede svar på mit indlæg.

Jamen lille Jacob da, hvad er det dog du vil vide?

Det er jo komplet umuligt at diskutere med dig, for der er kun én
korrekt mening om Sabina, nemlig din.

Uanset hvor godt et argument der måtte blive bragt på banen, så vil du
være imod.

Hvad er der dog galt med dig?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 19:14

> Jamen lille Jacob da, hvad er det dog du vil vide?

Hvorfor nu den der altoverbærende, vorherrer-facon. Puha!

> Det er jo komplet umuligt at diskutere med dig, for der er kun én
> korrekt mening om Sabina, nemlig din.

NEEEEJ - i har ret i alt hvad der er fremført - hun er sikkert super sød,
smilende og velmenende - jeg er enig. Og hun har sikkert et enormt stort
hjerte----

men som jeg skrev i mit aller første indlæg, mener jeg ikke det er det vi
diskuterer.

Det er ikke bedre en ham der Uffe Ravn, der udtaler sig om hvorvidt en eller
anden kan / skal tage sin medicin eller ej: (tråden Nexium)

Det er IKKE et personspørgsmål, et principspørgsmål. Kan vi ikke lade hunden
ligge begravet der?

> Hvad er der dog galt med dig?

Det vil jeg ikke diskutere i dette forum - jeg tror min taletid er opbrugt.

mvh

Jacob

Fra : preben kaas

Dato : 10-05-03 19:55

On Sat, 10 May 2003 20:14:25 +0200, "Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

>Hvorfor nu den der altoverbærende, vorherrer-facon. Puha!

Jeg må jo desværre bringe det ned på dit plan.

>Det vil jeg ikke diskutere i dette forum - jeg tror min taletid er opbrugt.

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-05-03 00:18

>Bla-bla-bla.

Do not feed the troll

Uffe Ravn

Fra : Mari

Dato : 10-05-03 23:22

> Det er frustrerende at folk generelt ikke svarer på det man skriver, men

> det de tror man mener og på, hvor sympatisk det fremstår.

For 117. gang............. dine indlæg af denne type er OFF TOPIC
i denne gruppe - og derfor bør ingen svare på dem.

/Mari

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-03 20:52

Jacob wrote:

> Jeg brækker mig!

Søg læge.
Lægen kan stille den konkrete diagnose og hvad dine symptomer skyldes og
hvordan de behandles.

Fra : preben kaas

Dato : 10-05-03 18:39

On Sat, 10 May 2003 19:09:29 +0200, "Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

>Hvor er det nemt at sige noget smart, sværere er det dog straks at sige
>noget begavet.

Ja, du magter tilsyneladende ikke sidstnævnte

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 18:42

Et meget skarpt bidrag, der virkelig understreger dine holdninger - og får
mig til at indse at jeg måske tog fejl.

Velskrevet og intelligent. Rasende velformuleret.

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:14

On 10/05/03 19:09, in article cnava.56705$y3.4102416@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> Hvor er det nemt at sige noget smart, sværere er det dog straks at sige
> noget begavet.

Nå, det har du dog erkendt...

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:13

On 10/05/03 17:50, in article Vc9va.56636$y3.4094192@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Så kan du personligt være enig eller uenig.
>
> Piet Hein sagde vist noget i stil med: De dumme er altid så sikre, de kloge

- og du virker ikke spor klog...

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:11

On 10/05/03 16:53, in article mn8va.56614$y3.4088302@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> Er der ikke snart et menneske med en IQ på over 10 der gider svare?

Det har jeg gjort...

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 16:48

"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote in message

> Moralen er, at hvis du er bekymret over dit helbred, så tal med en læge -
> (eller kiropraktor, hvis det drejer sig om ryg/arme/ben.).

Hvad hulen er pointen med denne gruppe så?!
Folk der stiller spørgsmål herinde, må jo regne med at få 'uproffesionelt'
hjælp.

Fatter ikke du gider at spilde tiden på sådan noget her, smid hende i dit
killfilter, hvis du ikke kan tåle at se hendes navn.
Jeg synes hun er kanon, hjælpsom og hvis man kunne se hende mens hun skrev,
ville man kunne se et smil på læben, det er jeg ikke ét sekund i tvivl om.

Mvh
FB

Fra : Jacob

Dato : 10-05-03 16:59

> Jeg synes hun er kanon, hjælpsom og hvis man kunne se hende mens hun
skrev,
> ville man kunne se et smil på læben, det er jeg ikke ét sekund i tvivl om.

Budskabet går bare ikke ind vel?
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt hun er sød og rar eller ej.

Kan du overhovedet ikke læse indenad? Hvad med at læse og forstå - inden du
svarer?

Jeg gider ikke spilde mere tid på det her nu, det er s'gu mere stimulerende
at se Bubbers Badekar end at føre debat med sådan en flok spader herinde!

Har sagt min mening, det var det eneste jeg ville.

Synes det er frygteligt så svært folk generelt har ved at acceptere deres
egne begrænsninger - og indse andres. En frisør er en frisør, en pilot er en
pilot og sagt med andre ord:

Hvis min bil er i stykker, SÅ RINGER JEG IKKE TIL MIN BAGER VEL?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 17:25

> Budskabet går bare ikke ind vel?
> Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt hun er sød og rar eller ej.

Jo? Som sagt før, så får man ikke proffesionelt svar her.

> [...]
en
> pilot og sagt med andre ord:
>
> Hvis min bil er i stykker, SÅ RINGER JEG IKKE TIL MIN BAGER VEL?

Så dum som du nu end lyder, så tror jeg du kunne finde på det (!)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-03 21:51

Jacob wrote:

> Der har før været fuore over Sabina Hertzums spillen læge på disse sider.

Furoren opstod vist mest som en reaktion på et tidligere indlæg fra dig.

Jeg kan til dels forstå dit synspunkt, men du går alligevel galt i byen.
Problemet er, at dette er et forum, hvor almindelige mennesker spørger
andre almindelige mennesker til råds. Der er ingen, der udgiver sig for
at være læge, sygeplejerske eller lignende.

Og som altid når lægmænd taler om forskellige emner, kan der ryge
forkerte udsagn eller dårlige råd afsted. Der er vist ikke mange, der
frekventerer denne gruppe, der ikke er klar over dette. Gruppen bruges -
og er beregnet - til, at man kan spørge andre til råds, inden man
eventuelt går til læge.

Din debatform er desuden ikke særlig befordrende for dit budskab. Det
nytter ikke, at hvis andre ikke er enig med dig, så er de idioter, der
ikke forstår det du skriver. Læg mærke til, hvem der starter
mudderkastningen i de fleste deltråde.

Og med hensyn til Uffe Ravns svar i Nexium-tråden, så prøv lige at læse
den igen. Enten har du ikke læst den ordentligt, eller også har du et
alvorligt forståelsesproblem. Og dette er ikke ment som mudderkastning,
men simpel undren over, at man kan få noget forkert ud af Uffes svar i
den tråd. Han anbefaler blot, at spørgeren gør som lægen foreskriver,
samtidig med at han fortæller om sine egne erfaringer.

Egentligt havde jeg bestemt mig til at holde mig fra denne tråd, da jeg
mistænker dig for at være en troll, og den slags bør man ignorere. Jeg
vil imidlertid lade tvivlen komme dig til gode. Dit svar på dette indlæg
bliver udslagsgivende for min endelige vurdering. Vil du debatere på en
ordentligt niveau, er det ok, ellers bliver du ignoreret herfra, og jeg
vil opfordre andre til at gøre det samme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Zarh

Dato : 11-05-03 07:48

Man behøver ikke være læge for at være god og omvendt kan man være god
selvom man ikke er læge, alle kan vel have en idé og hvem ved, måske hjælper
det på et eller andet. Det er dejligt nogen gider svare overhovedet når man
spørger om noget også selvom det er Sabina.

Fra : Jacob

Dato : 11-05-03 09:30

Hej Kim Ludvigsen,

Tak for et yderst fornuftigt og velovervejet svar. Du er den første der
indrømmer at du kan se min pointe, men er uenig. Herfra kunne vi have taget
den debat, jeg egentlig søgte at starte.

Det der gjorde mig gal og grunden til at jeg som du påpeger fortæller nogle
debattører at de er idioter, er alle de her velmenende mennesker der ikke
svarer
på hvad mit indlæg egentlig handler om, men blot siger at jeg er dum og
Sabina er sød. Det har de nok ret i - men som sagt før - det er for så vidt
fuldstændig irrelevant - og idiotisk at påpege.

Jeg forstår på den anden side udmærket hvorfor folk bliver så pisse sure på
mig når jeg siger min mening herinde. Her har vi en venlig sød pige, der
oven i købet er bebyrdet med en ubehagelig sygdom og som gerne vil hjælpe
andre - og så kommer der pludselig en eller anden og træder på hende.

Alligevel mener jeg at man som et voksent og begavet menneske må kunne
skelne tingene fra hinande. Sabina KAN tænkes gøre mere skade end gavn -
selvom hun er flink - og det KAN tænkes at folk ikke selv er opmærksomme på
dette problem. Det er ikke utopi - og det er lige præcis det jeg vil sige
med mit indlæg. At benægte alt kategorisk plus derudover så komme med den
ene halvhjernede beskyldning - om at jeg er blevet afvist af Sabina i det
virkelige liv m.m. - efter den anden er simpelthen for dumt.

Det var den ene del af mit svar. Det fremgår med al tydelighed at du ikke
tilhører ovenstående hylekor.

Jeg forstår også udmærket - som du og andre skriver - at dette ikke er en
lægebrevkasse, og at folk ikke forventer at få professionel hjælp i dette
forum. Det er jeg med på - og som een skrev i starten, så svarer det
nogenlunde til diskussionen på arbejdspladserne i frokostpauserne rundt i
landet. Fint nok.

Og alligevel ikke. Fordi forummet her, har nærmest efterhånden fået præg af
"spørg Sabina", eller "Sabinas brevkasse" Hun svarer nemlig på alt mellem
himmel og jord - og er at finde på disse sider dagligt.

Sabina holder sig ikke til at svare vedr. sine egne erfaringer med f.eks.
inflammatorisk tarmsygdom, tarmresektioner, steroidbivirkninger mv - nej hun
går langt videre end det. Hun sidder som professionel og surfer
informationer på netdoktor omkring alle mulige sygdomme som hun så remser op
over for gud og hver mand. Det synes jeg er dybt uansvarligt, idet hun ikke
har nogen jordisk chance for at skelne skidt fra kanel.

Som forleden, hvor en fodboldspiller bludselig skulle have forhøjet
blodtryk, eller en ung fyr med en hæmoride havde rectumcancer.

Jeg vil ikke gå i detaljer med, hvorfor hun tager fejl, eller hvorfor hun
kan have ret. Jeg vil blot postulere, at mange symptomer kan passe mange
sygdomme, hvorfor man som menigmand skal være helvedes forsigtig med at give
sig ud i en analyse af dette for andre.

Ikke alle med de rigtige symptomer har en sygdom og ikke alle med en sygdom
har de rigtige symptomer. Derfor er læger og laboratorieanalyser opfundet.

Det er ikke nemt for menigmand - frisør eller ej - at skelne skidt fra
kanel. At Sabina sidder og påtager sig den rolle her på siderne og vurderer
hvornår folk skal se en læge eller ej som f. eks. her, hvor en
fodboldspiller har hovedpine og hun vurderer at hvis det er det eneste skal
han ikke se en læge:

"... hvilket jo netop er hvad jeg vil frem til, men hvis manden ikke har
andre
symptomer end hovedpine, så er det sku lidt plat at sende ham forbi
lægen...."

Jeg synes simpelt hen det er noget kvaksalveri at påtage sig det
ansvar at fortolke andres symptomer i sin "brevkasse" her på siden og
vurderer i hvert enkelt tilfælde om det nu er passende at gå forbi lægen
eller ej. Hun skulle holde sin mund.

Jeg vil slutte af med nedenstående:

"Mange elever er kloere end deres lære fordi de bruger internette"
(Citat fra en gymnasieelevs eksamensstil)

Mvh

Jacob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-03 10:15

Jacob wrote:

Rart at se et mere nede på jorden-indlæg fra dig.

> [...]
> selvom hun er flink - og det KAN tænkes at folk ikke selv er opmærksomme på

Her skal du netop tænke på forummet. Folk (i hvert fald de fleste) ved,
at det normalt er lægfolk, der svarer her. Faktisk er jeg sikker på, at
de fleste spørgere netop ønsker lægfolks vurderinger, inden de eventuelt
kontakter en læge eller - som i Nexium-tråden - efter at have været hos
lægen. Desuden går de fleste svar fra såvel Sabina som andre netop på,
at man skal søge professionel hjælp i form af en læge.

> Sabina holder sig ikke til at svare vedr. sine egne erfaringer med f.eks.
> inflammatorisk tarmsygdom, tarmresektioner, steroidbivirkninger mv - nej hun
> går langt videre end det.

Jeg syntes det er helt fint, at hun hjælper dem, der ikke selv kan finde
ud af at søge, eller som ikke selv kender netdoktor, med links eller
råd. Jeg har selv gjort det samme flere gange, også med sygdomme som jeg
ikke har personligt kendskab til.

> Som forleden, hvor en fodboldspiller bludselig skulle have forhøjet
> blodtryk, eller en ung fyr med en hæmoride havde rectumcancer.

Den med fodboldsspilleren og forhøjet blodtryk var måske lidt speciel,
med hensyn til sidstnævnte, skrev hun ikke, at han havde rectumcancer.
Hun fortalte, at det var vigtigt, at han søgte læge, og hun nævnte
hvilke sygdomme, der kunne være aktuelle i forbindelse med blod fra
endetarmen.

Som du kan se i den tråd, blandede jeg mig for at fortælle, hvad der var
mest sandsynligt af de forskellige muligheder, men det ændrer ikke på,
at Sabinas råd om straks at søge læge var korrekt. Og netop her har hun
udmærket kendskab til, hvor alvorligt det kan være at vente for længe
med at søge læge. Lad mig lige understrege, at vi alle kan komme til at
skræmme unødigt - i dette tilfælde var det Sabina, i andre kan det have
været mig. Fordelen ved et forum som dette er, at andre så kan blande
sig og uddybe eller korrigere svaret.

Med hensyn til at kalde denne gruppe for Sabinas brevkasse, skyder du
langt over målet, der er mange andre end Sabina, der skriver her.

Du svarede slet ikke på min kritik af din kritik af Uffe Ravns indlæg i
tråden Nexium. Det ville have klædt dig med en undskyldning til Uffe.

> Jeg vil slutte af med nedenstående:
>
> "Mange elever er kloere end deres lære fordi de bruger internette"
> (Citat fra en gymnasieelevs eksamensstil)

Den er sød.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Frederiksen

Dato : 12-05-03 14:23

> [...]
> for så vidt have nogen baggrund der gør hende i stand til at tolke disse
> informationer, skulle hun endelig få dem.

Din tone og dit sprogbrug gør, at det ikke bliver en saglig diskussion om
svar kontra viden, men blot mudderkastning, og dermed ødelægger du efter min
bedste overbevisning noget, som faktisk er en ret vigtig diskussion.

Mvh Maria

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-05-03 18:14

Jacob wrote:

> Der har før været fuore over Sabina Hertzums spillen læge på disse sider.

Næ, du har svært ved at acceptere det, og det var det også sidste gang,
du må jo være et nul, siden du ikke forstår et vink med vognstang.

Men du har måske kun det tilbage at genere andre, siden du ikke bidrager
med andet en negativt vrøvl.

Du er måske en af Sabina's forsmåede elskere ?

Vel det eneste der kan begrunde din fremfær.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Charlotte

Dato : 26-05-03 02:05

On 10/05/03 14:31, in article bi6va.56563$y3.4074002@news010.worldonline.dk,
"Jacob" <nomail@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Ligeledes har jeg ikke selv noget udestående med SH, og mener ikke dette er
> en personlig hetz mod SH, men et principielt spørgsmål.

Hej Jacob.
Jeg er ny på disse sider, og ret mig hvis jeg har misforstået:

Hvis man I et indlæg stiller et spørgsmål vedr. Et problem man har, er det
så ikke fordi man ønsker svar fra læsere af disse sider ?
Hvis man kun var interesseret I lægers svar, ville man vel gå til sin læge ?

Jeg kender ikke Sabina, men kun kommer med et forslag til problemets kerne -
hun påstår ikke at hun ved hvad manden fejler.
Jeg er ikke uddannet diætist, men ved meget om ernæring til børn - hvis
nogen stiller et spørgsmål, og jeg mener at have et forslag til svar, så vil
jeg da svare...
Jeg ville synes der var et problem, hvis hun underskrev sig som læge, det
gør hun ikke og ingen bliver derfor ført bag lyset.
Jeg forstår ikke din kritik og mener den er uberettiget.

Venlig hilsen

Charlotte