Orange newsserver.
Fra : Ulrik

Dato : 10-05-03 13:04

Er der nogen (af dem der er tilbage) der ved om Orange helt har droppet
deres newsserver?

Den har været nede en uges tid. Kan ikke komme igennem til kundeservice og
mails til samme sted bliver ikke besvaret.
Den har jo kørt elendigt siden nov./dec. sidste år.

/U

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-05-03 14:00

"Ulrik" <no@reply.email> skrev i en meddelelse

> Den har været nede en uges tid.

Det nyeste indlæg jeg kan se i denne gruppe via orange news-server, er
postet i går kl 20.48

> Den har jo kørt elendigt siden nov./dec. sidste år.

Tja....der røg jo 1/3 af de ansatte på porten....så man er jo nødt til at
prioritere opgaverne....og orange satser jo idag primært på mobil-området.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ulrik

Dato : 10-05-03 14:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Det nyeste indlæg jeg kan se i denne gruppe via orange news-server, er
> postet i går kl 20.48

Jamen dog, den er oppe igen! Så skal man bare huske at nulstille alle sine
grupper - igen - hvis man vil ha' noget udaf det.
Det ser jo ud til at tælleren virker igen.

> Tja....der røg jo 1/3 af de ansatte på porten....så man er jo nødt til at
> prioritere opgaverne....og orange satser jo idag primært på mobil-området.

Ja, det var en god finte. Fyr 1/3 af de ansatte, hæv ADSL-abb. med 100,-
mere pr. md. og nedprioriter produktet.
Man får ikke engang svar når man skriver til support...
Nå, det hører nok ikke til her... den har jo været oppe før i de interne
grupper.

Skønt at se newsserveren oppe igen!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 15:17

"Ulrik" <no@reply.email> wrote in message news:b9j0i9$l2n$1@sunsite.dk...

> Ja, det var en god finte. Fyr 1/3 af de ansatte, hæv ADSL-abb. med 100,-
> mere pr. md. og nedprioriter produktet.

Hvorfor tror du, de gør det? De vil selfølgelig gerne have at deres kunder
opsiger deres abonnement.. Det er jo dyrt at holde gang i, med så få kunder
der sikkert er.

Men hvad koster det da nu?

Telia har også lukket deres adsl ned jo.. Det var også ret billigt...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-05-03 16:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev

> De vil selfølgelig gerne have at deres kunder opsiger deres abonnement

Nej...det ønsker de faktisk ikke.
Investeringerne er foretaget.....så nu er finten at malke brugerne, og holde
drift-udgifterne nede.

Hvis de lukkede ADSL'en, så ville de stort set intet spare....der kommer jo
trods alt et par millioner ind pr md fra ADSL-brugerne.

Tro mig....der er kalkuleret på dette spørgsmål utallige gange....og gav det
ikke penge, så lukkede det på stedet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 16:55

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Nej...det ønsker de faktisk ikke.
> Investeringerne er foretaget.....så nu er finten at malke brugerne, og
holde
> drift-udgifterne nede.

Okay.. Men hvor fedt af det lige at køre et produkt videre, hvor der ikke må
bruges penge på at holde det ordenligt kørende?

Det samme er da fx med NMT 450 og 900.. Som vistnok er lukket ned nu. er dog
i tvivl om 450´eren stadog kører, blandt andet fordi den lange rækkevidde
til fiskere osv.

Her var det jo heller ikke specielt intersant for kunderne mere.. Dem der så
stadig var på nettet, blev lukket og fik erstatning for det.. Da det er for
dyrt at servicere et net, der ikke bruges særligt meget..

> Hvis de lukkede ADSL'en, så ville de stort set intet spare....der kommer
jo
> trods alt et par millioner ind pr md fra ADSL-brugerne.

Om der kommer et par millioner ind, er jo ikke hovedsagen, hvis kunderne er
utilfresse og servicen ikke opretholdes..

> Tro mig....der er kalkuleret på dette spørgsmål utallige gange....og gav
det
> ikke penge, så lukkede det på stedet.

Nu snakker du selv, penge penge penge.. Men der skal jo også kalkuleres på
at opretholde servicen hvis lortet går ned

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-05-03 17:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev

> Om der kommer et par millioner ind, er jo ikke hovedsagen

Jo....det er nemlig lige nøjagtig det der er hensigten...det er faktisk
selve formålet med firmaets eksistens.

> Men der skal jo også kalkuleres på
> at opretholde servicen hvis lortet går ned

Det er der også....den er bare nedprioritetet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-05-03 01:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> enriched usenet
with:

> Det samme er da fx med NMT 450 og 900.. Som vistnok er lukket ned nu.
> er dog i tvivl om 450´eren stadog kører, blandt andet fordi den lange
> rækkevidde til fiskere osv.

NMT er helt lukket.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Marge Gunderson: "I'm not sure I agree with you a hunnert percent
on your policework, there, Lou."

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-05-03 23:15

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> enriched usenet
> with:

> NMT er helt lukket.

.... i Danmark.

--
Anders Vind Ebbesen - www.webbesen.dk
Cannon Fodder Theme: WAR, never been so much fun

Fra : Ulrik

Dato : 10-05-03 16:59

> [...]
> der sikkert er.
>
> Men hvad koster det da nu?
>
> Telia har også lukket deres adsl ned jo.. Det var også ret billigt...

Jeps, den har jeg luret.

Problemet er vist noget med, at man ikke bare lige kan få sit telefon-nummer
med når man skal flytte.
Der er vist også noget knas hvis man f.eks. vil skifte til Tele2ADSL fra
Orange, som ville være det aktuelle valg for mig.

Ang. priser: http://orangeprivat.dk/kundeservice/adslplus/priser/
Selv deres minutpriser på fastnet fik et godt hak op dengang! Selv TDK er
billigere