Oprette en ny mappe i fil systemet
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 09-05-03 18:03

jeg forsøger at oprettet en ny mappe i filsystemet med

File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii");
aDirectory.mkdir();

Men det funger ikke. Jeg har læst mig til at mkdir retunere true, hvis
mappen blev oprettet, men men
Der bliver også snakket om "Creates the directory named by this abstract
pathname, including any necessary but nonexistent parent directories. " og
så var det lige jeg tabte tråden. Hvor definere jeg så abstract pathname?

Allan Bach

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 09-05-03 18:28

Allan Schuster Bach wrote:

> jeg forsøger at oprettet en ny mappe i filsystemet med
>
> File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii");
> aDirectory.mkdir();

Du mener sikkert:
aDirectory.mkdirs();

- og så skulle det virke (mkdir() kræver at "test" er oprettet for at
oprette "test\\jubii").

Ulrik Magnusson

Fra : Flemming Mertz

Dato : 09-05-03 18:44

"Creates the directory named by this abstract
pathname, including any necessary but nonexistent parent directories. "

Det der menes med 'abstract', er at det du skriver i File constructoren (hos
dig d:\\test\\jubii) er abstrakt, da det ikke nødvendigvis findes. Du kan
sagtens oprette File objekter med information der ikke findes på det fysiske
drev, og derfor betragtes informationen i det aktuelle File objekt som
abstrakt, indtil du har verificeret at det faktisk findes, med isDirectory()
eller isFile(), eller selv oprettet det, som er det du er ude efter.

Håber denne kryptiske, smålange sætning gav mening, i stedet for mere
forvirring..

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 09-05-03 19:13

> [...]
> eller isFile(), eller selv oprettet det, som er det du er ude efter.
>
> Håber denne kryptiske, smålange sætning gav mening, i stedet for mere

Det skabte overhovedet ingen forviring, men afklaret mit spørgsmål, men
af en eller anden grund, så virker mit eksempel ikke

Heller ikke selv om jeg udskifter det med mkdirs();

File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
if (aDirectory.mkdirs()){
System.out.println ("Godt");
}
else
{
System.out.println("Snot");
}

Det eneste jeg få ud, er Snot!!

Nogen ide til, hvordan jeg kan løse det problem

Allan Bach

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 09-05-03 19:29

Allan Schuster Bach wrote:´

> Heller ikke selv om jeg udskifter det med mkdirs();
>
> File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
> if (aDirectory.mkdirs()){
> System.out.println ("Godt");
> }
> else
> {
> System.out.println("Snot");
> }
>
> Det eneste jeg få ud, er Snot!!

Sikkert fordi mappen eksisterer i forvejen. Dette er dog et
lidt underligt feature, hvis man kan kalde det det.. Men hvis
du gerne vil vide om mppen eksisterer efter kaldet til mkdirs,
kunne bruge exists():

File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
aDirectory.mkdirs()
if (aDirectory.exists()){
System.out.println ("Godt");
}
else
{
System.out.println("Snot");
}

Ulrik Magnusson

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 09-05-03 19:31

Ulrik Magnusson wrote:

> Allan Schuster Bach wrote:´

<snip>

> File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
> aDirectory.mkdirs()
> if (aDirectory.exists()){
> System.out.println ("Godt");
> }
> else
> {
> System.out.println("Snot");
> }
>
> Ulrik Magnusson

*HOST* Nok nærmere:

File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
if (aDirectory.mkdirs() || aDirectory.exists()){
System.out.println ("Godt");
}
else
{
System.out.println("Snot");
}

Ulrik Magnusson

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 09-05-03 20:44

> File aDirectory = new File("d:\\test\\jubii\\");
> if (aDirectory.mkdirs() || aDirectory.exists()){
> [...]
Tak for hjælpen, det løste mit problem

Allan Bach