Erfaringer med Zalman HeatPipe fan-løs VGA~
Fra : Andrew

Dato : 09-05-03 13:48

Hej

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Zalmans Heatpipe VGA
passive køling?

http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=5060

Er det noget der funger, altså kan det holde mit Geforce 2 TI med 64 mb DDR
ram nede i temp så det ikke brænder sammen?

Det er jo den ideelle løsning hvis man leder efter noget der kan lukke
munden på sine blæsere!
GF 2 TI er jo ikke et VILDT kraftigt kort, tror i ikke den kan klare det ?!

Mvh Anders

Fra : Arni R Sig 9220

Dato : 09-05-03 14:27

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> munden på sine blæsere!
> GF 2 TI er jo ikke et VILDT kraftigt kort, tror i ikke den kan klare det

Har det på mit Ti 4200 så at det skulle klare GF 2 TI ;c)
Kan ikke andet end at anbefale denne køler..
--
\\ Mvh.
_____________________

Fra : Jens Christian

Dato : 10-05-03 15:46

On Fri, 9 May 2003 14:48:07 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Zalmans Heatpipe VGA
>passive køling?
>
>http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=5060

Jeg bruger selv ovenstående heatpipe på mit GF4 ti-4200, og der er
ingen problemer! Kortet kører som det plejer, men jeg er mega glad for
at slippe på den støjende blæser!
Kan varmt anbefales!!

Mvh.
Jens Chr.

Husk at fjerne SPAM i email-adressen.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-05-03 20:15

Andrew wrote:

> [...]
> munden på sine blæsere!
> GF 2 TI er jo ikke et VILDT kraftigt kort, tror i ikke den kan klare det

Jeg har den ældre Heat-pipe HM80 på en G4 TI4800SE. Det bliver kun
håndlunkent - selv efter en times tid med UT2K3 i 1024*768*32.
Jeg er meget glad for den.

Den nye HM80A har et lidt større areal, og må derfor køle endnu bedre.
Tjek dit grafikkort for køleribber, kondensatorer eller andet, der rager
mere end 15 millimeter op, for så _kan_ der være problemer med at få den
store køler på plads. Desuden skal du sikre dig at der er god plads mellem
AGP porten og RAM slotsene. Jeg måtte flytte min ene RAM klods til andet
slot, for det 1ste slot er nu lukket af, af køleren.

Der medfølger kølepasta, men vær god ved din GPU og køb noget højkvalitetes.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Morten Jensen

Dato : 09-05-03 22:00

> Det er jo den ideelle løsning hvis man leder efter noget der kan lukke
> munden på sine blæsere!
> GF 2 TI er jo ikke et VILDT kraftigt kort, tror i ikke den kan klare det
?!

Det er efter min mening vildt overdrevet at bruge næsten 300 kr. på køling
til et GeForce 2 TI. Køb en solid passiv køler og noget godt pasta der
passer til dit kort. Det kan uden problemer køle dit kort hvis der ellers er
nogenlunde ventilation af dit kabinet i øvrigt. Jeg har kørt med sådan en
løsning i over et år uden problemer (under 50 kr.).

MVH
Morten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-05-03 23:09

> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Zalmans Heatpipe VGA
> passive køling?

Den virker glimragende.

> Er det noget der funger, altså kan det holde mit Geforce 2 TI med 64 mb DDR
> ram nede i temp så det ikke brænder sammen?
> GF 2 TI er jo ikke et VILDT kraftigt kort, tror i ikke den kan klare det ?!

Sagtens. Det står der også på den side du selv linker til.
Jeg ville dog måske overveje denne i stedet:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Nu også med spinat !

Fra : devilman

Dato : 10-05-03 22:48

har en GF4 4200.....virker fint.........køb extra god kølepasta

ses devilman............
650mb.da.ru
------------------------©-------------------------------

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 11:22

devilman wrote:
> har en GF4 4200.....virker fint.........køb extra god kølepasta

Jeg overvejer også sådan en køleplade

Alle skriver man skal købe noget godt pasta. Men hvad er godt? Hvor fås det?
Jeg har en tube med 'et eller andet' i, som jeg bruger til CPU'er mv. Er det
godt nok?

--
Martin K

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-05-03 19:21

> Alle skriver man skal købe noget godt pasta.

Ikke jeg, og jeg har blot brugt det der følger med og det virker helt fint.

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 19:47

Trygleren [9000] wrote:
> Ikke jeg, og jeg har blot brugt det der følger med og det virker helt
> fint.

Heh... ok

--
Martin K

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-05-03 19:53

> Heh... ok

Du lyder ikke så overbevist, så tillad mig en kort lille
perspektivering:
Ligegyldig hvad du skal gøre og hvor mange forhold
du har taget højde for, er der altid en der har en smart
ide eller en 'bedre' fremgangsmåde. Du får nok aldrig
et super-duper ypperligt svar der rydder alt andet af
bordet.l

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 20:17

Trygleren [9000] wrote:
> Du lyder ikke så overbevist, så tillad mig en kort lille
> perspektivering:

Jeg er skam fint tilfreds med svaret. Jeg gider ikke kaste mange penge efter
vildt fancy pasta, så hvis man kan nøjes med standard er det fint.

> Ligegyldig hvad du skal gøre og hvor mange forhold
> du har taget højde for, er der altid en der har en smart
> ide eller en 'bedre' fremgangsmåde.

Ja, der vil nok altid være noget der er lidt bedre...

> Du får nok aldrig
> et super-duper ypperligt svar der rydder alt andet af
> bordet.l

Nej det gør jeg højst sandsynligt. Men jeg ville også bare høre om der nu
var nogen der kørte med standard pastaen... Der står på Zalmans hjemmeside,
at den er så tung at den skal fastgøres til kabinettet? Er det rigtigt, og
hvordan har du gjort?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-05-03 20:35

> [...]
> at den er så tung at den skal fastgøres til kabinettet? Er det rigtigt, og

Standardpastaen virker helt fint, så der er ikke noget der. Ang. monteringen
til kabinettet ved jeg ikke helt om det er nødvendigt. Jeg har flyttet min et utal
af gange, og der er intet sket (endnu). Det de mener med fastgørelse, er nok at
du skal skrue det fast som man altid gør alligevel. Så tungt er det altså heller ikke.
Evt. kan man surre kortet op, dvs. føre en nylontråd fra grafikkortet og op til toppen
i kabinettet. Dette er dog ikke nødvendigt. Min opsætning finder du på min
hjemmeside, under 'Støjdæmpning'.

Fra : Martin K

Dato : 11-05-03 20:55

Trygleren [9000] wrote:
> Så tungt er det
> altså heller ikke. Evt. kan man surre kortet op, dvs. føre en
> nylontråd fra grafikkortet og op til toppen i kabinettet. Dette er
> dog ikke nødvendigt.

OK - så er jeg mere rolig

> Min opsætning finder du på min hjemmeside, under 'Støjdæmpning'.

Fin side - det ser slet ikke så voldsom ud i 'virkeligheden'...

--
Martin K