Wok vs. Sautepande samt opskrifter
Fra : René Andreasen

Dato : 08-05-03 20:53

Hej,

jeg vil gerne vide om man ikke kan bruge en sautepande som en slags wok? Og
hvor finder jeg de gode wok opskrifter henne? Jeg har søgt lidt på nettet.

--
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Med venlig hilsen/Kind Regards

René Andreasen

Fra : Goofey

Dato : 09-05-03 15:02

Hej Rene

Jeg vil mene at du kan til nød bruge en sautepande , men da din pande
formentlig har lodrette sider , er den ikke ideel.
Køb dog en rigtig pladejernswok , de fåes fra 100,- og op , og så håber jeg
du har gaskomfur , da det er rarest til wok.
Ang. opskrifter , så må du søge lidt mere , der findes oceaner på nettet!
I øvrigt , er du først kommet igang med wokmad , så vil du ikke gide spise
andet
MVH Goofey

Fra : JS

Dato : 09-05-03 17:45

"René Andreasen" <xfjernxr_andreasen@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg vil gerne vide om man ikke kan bruge en sautepande som en slags wok?

Jo det gør jeg da

Det bliver nok ikke helt det samme da en wok jo er beregnet til at blive
meget meget varm over gasblus eller et bål, men jeg synes nu fungerer ok med
en saute pande på et elkomfur hvor der er skruet godt op.
Jeg mener ikke en wok fungere specielt godt på et elkomfur pga.den runde
form og dermed ret lille kontakt med varmepladen, her er en sautepande mere
anvendelig da den flade del af bunden jo er meget større.

> Og
> hvor finder jeg de gode wok opskrifter henne? Jeg har søgt lidt på nettet.

Du må søge noget mere.
www.google.com er din ven.
Søg f.eks på

wok opskrifter