pantebrevet indfriet.
Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 08-05-03 19:59

Jeg har lige læst den foregående meddelse om en campingvogn med "falske"
papirer

Jeg vil her gerne fortælle hvordan jeg - på grund af uvidenhed / manglende
omtanke - har været ved at komme galt af sted.

For 15 år siden købte jeg en campingvogn, Dengang havde jeg ikke pengene
kontant, så jeg lånte de fleste i mit pengeinstitut.
Der blev lavet et pantebrev og jeg betalte månedlige afdrag - nød min CV og
alt var godt.

Efter nogle år havde jeg betalt campingvognen og jeg fik med posten mit
pantebrev med posten om med flotte røde store bogstaver stod der INDFRIET.

Hold da op - der var fest i familien - nu var det vores campingvogn.

Pantebrevet blev lagt i en mappe - (Hvad skulle vi bruge det til ??..

En dag fik jeg trang til at rydde op i gamle papirer - Skatteblanketter fra
1976 - kvitteringer på dette og hint -
En kvittering på ungernes cykler - de var både slidt og smidt ud (Cyklerne
altså)
Et INDFRIET PANTEBREV.
Jeg rev det hele i stykker og smed det ud.

Nu var det så 1995 - og vi ville have ny campingvogn - så vi drog til HOBBY
i Vejle - fik en god behandling - OK byttepris - og en ny vogn.

Jeg blev forespurgt om der var restgæld i vognen - hvilket jeg sandfærdigt
benægtede - INGEN UGLER IMOSEN HER ..................

En dag skulle vi have et forsegl / Sommermarkise - UHA UHA - Jeg blev
nænsomt trukket til side, for der var nu lidt der ikke var helt regulært.

Dem der havde købt "min" CV - havde solgt den videre - og den skulle så
belånes igen - godt nok med et lille beløb - men dog belånes.

Det kunne den bare ikke for der var "PANT" i vognen.

Jeg anede ikke at et INDLYST pantebrev skal AFLYSES i BILBOGEN.

Så jeg måtte advokat og have historien gentaget - i statstidende - og efter
et års venten er den nu aflyst.

Jeg håber ved dette indlæg - bare at kunne "redde" en fra en dum situation -
så er det ikke forgæves skrevet.

Carsten Bo Laursen

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 08-05-03 20:10

UPS en skrivefejl -
Jeg anede ikke at et I N D F R I E T - pantebrev også skulle A F L Y S E S
og at man selv skulle sørge for dette.