off topic ?
Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 25-03-01 10:47

Hej gruppe

Måske en smule of topic, men er der nogle der har nogle gode metoder til
opbevaring af CD'ere. Jeg mangler en god ide der også har en ret høj WAF.
(WifeAcceptanceFactor). Hvad gør I andre ?

Kim

Fra : Andrew

Dato : 25-03-01 14:02

Opbevar dem hvor du vil, og bed madammen om at fjerne sine dameblade!, så
bli´r der stille! (håber jeg, kender ikke selv til WAF-syndromet (endnu))

SIDSTE UDVEJ (ikke smart): BED hende om at gå tilbage til kødgryderne og
lave dig en portion risengrød! og iøvrigt blande sig uden om!

And

--
- - -
Kirsten Jespersen og Kim Liebum <kli@get2net.dk> skrev i en

Fra : John K

Dato : 25-03-01 15:11

> Måske en smule of topic, men er der nogle der har nogle gode metoder til
> opbevaring af CD'ere. Jeg mangler en god ide der også har en ret høj WAF.
> (WifeAcceptanceFactor). Hvad gør I andre ?

Opbevar dem ved alm. stuetemperatur, ikke for fugtigt og undgå at udsætte
dem for direkte sollys - det gælder for stort set alle medier. Hvis du er
helt ekstrem, kan du jo fryse dem ned.

Mvh

John K

Fra : N/A

Dato : 25-03-01 18:53

Fra : Daniel Andersen

Dato : 25-03-01 18:53

> Men alvorligt talt (skrevet) så men er jeg om der er nogen der har fundet
de
> vises sten mht. at opbevare CD'ere på en måde der er både hensigtsmæssig
og
> til at holde ud at se på !

Hvor mange drejer det sig om?

Daniel

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-03-01 12:07

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> wrote in message

> Opbevar dem ved alm. stuetemperatur, ikke for fugtigt og undgå at udsætte
> dem for direkte sollys - det gælder for stort set alle medier. Hvis du er
> helt ekstrem, kan du jo fryse dem ned.

Konerne eller cd'erne?

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-03-01 20:33

In an article of 25 Mar 2001 Kirsten Jespersen og Kim Liebum wrote:

> Måske en smule of topic, men er der nogle der har nogle gode metoder til
> opbevaring af CD'ere. Jeg mangler en god ide der også har en ret høj WAF.
> (WifeAcceptanceFactor). Hvad gør I andre ?

En reol. Der er en grund til at CD'ere kan stå på højkant, og den grund er
nemlig, at de kan stå i en reol.

Selv bruger jeg en ganske almindelig ABC-reol. Jeg har så slået en liste
fast i hele hyldens længde bag CD'erne, så de fint kan skubbes lige langt
ind og stå på række.

Virker optimalt.

--
Uffe Holst

Fra : Hanne

Dato : 25-03-01 22:13

> [...]
WAF.
> (WifeAcceptanceFactor). Hvad gør I andre ?

Mine CD´ere har jeg i et gammelt afsyret vitrineskab som hænger på
væggen. Der er desværre ikke plads til flere )
Jeg synes at CD´erne skal være synlige. Sådan en kæmpevæg hvor man kan
se alle coverne, ville være alletiders ))

Hanne

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-03-01 10:34

In an article of 25 Mar 2001 Hanne wrote:

> [...]
> Jeg synes at CD´erne skal være synlige. Sådan en kæmpevæg hvor man kan
> se alle coverne, ville være alletiders ))

Man kunne klæbe tonsvis af små sugekopper på ens vægge og så hænge CD'erne
op på disse :))))

--
Uffe Holst

Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-03-01 11:24

Man kunne klæbe tonsvis af små sugekopper på ens vægge og så hænge CD'erne
op på disse :))))

ELLER tapesere (Med garanti forkert stavet med coverne, og så hænge alle
CD'erne i loftet i små snore med en lille krog på ... Det er med
sikkerthed høj WAF....

Daniel

Fra : Hanne

Dato : 26-03-01 15:50

Daniel Andersen <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en

> ELLER tapesere (Med garanti forkert stavet med coverne, og så
hænge alle
> CD'erne i loftet i små snore med en lille krog på ... Det er med
> sikkerthed høj WAF....

Hvordan vil du så afspille dem? De er måske kun til pynt?

Hanne

Fra : Daniel Andersen

Dato : 27-03-01 20:13

> Hvordan vil du så afspille dem? De er måske kun til pynt?

Det var jo derfor de skulle hænge i en krog - Lige til at pille af ... En
garvet kender af sin pladesamling kender de forskellige albums udfra at
skimte hen over loftet efter CD'en... Virker fint her ihvertfald!!!.

Daniel

Fra : Hanne

Dato : 26-03-01 15:49

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en

Man kunne klæbe tonsvis af små sugekopper på ens vægge og så hænge
CD'erne
op på disse :))))

De er bare så svære at få ned når man vil høre dem

Hanne

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-03-01 18:02

In an article of 26 Mar 2001 Hanne wrote:

> De er bare så svære at få ned når man vil høre dem

Selvom bagsiden hænger fast på væggen, kan man vel stadig åbne coveret :)

--
Uffe Holst

Fra : Hanne

Dato : 26-03-01 19:24

>Selvom bagsiden hænger fast på væggen, kan man vel stadig åbne coveret
:)

Ok, det var CD coveret du mente ) Så hellere sætte sådan nogle
skinner op som CD´erne (coverne kan stå i. Det kommer da til at se
lidt mere tjekke ud.

Hilsen Hanne

Fra : Ronja

Dato : 26-03-01 15:10

Hvad med at fylde cd-tasker/mapper osv,, du ved, sådan en rejsetaske hvor der er plads til både covers og disc. Lidt synd at skille covers ad og ligge dem i mapper. Men pladsmæssigt helt sikkert en topscorer mht. WAF. Jeg bruger det personligt til brændte discs og albums der ikke bliver brugt så tit...

Ronja

Fra : LaC

Dato : 26-03-01 21:03

> Måske en smule of topic, men er der nogle der har nogle gode metoder til
> opbevaring af CD'ere. Jeg mangler en god ide der også har en ret høj WAF.
> (WifeAcceptanceFactor). Hvad gør I andre ?

Vi havde diskussionen oppe for et årstid siden. Jeg havde samme problem, som
jeg nu har løst ved selv at lave en cd-reol i MDF-plade og malet den. Jeg
har lavet den til at rumme 1440 cd'er, og synes alligevel ikke den er så
forfærdelig voldsom. Med lidt snilde, kan man godt få et fornuftigt
resultat. Der findes efter min mening ikke nogen seriøse forslag på
markedet, der kan opfylde både WAF og en expanderende samling cd'er.
200 ->) Jeg har af illustrative grunde postet et billede af min reol i
news:dk.binaer under titlen cdreol.
Lars

Fra : -= Mahn-Zeh =-

Dato : 26-03-01 22:00

Pænt...

--
-= Mahn-Zeh =-
icq# 99637634

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-03-01 22:54

In an article of 26 Mar 2001 LaC wrote:

> [...]
> markedet, der kan opfylde både WAF og en expanderende samling cd'er.
> 200 ->) Jeg har af illustrative grunde postet et billede af min reol i

Ja, den er godt nok blevet flot :))

--
Uffe Holst

Fra : Crazy Dane

Dato : 27-03-01 01:45

Previously, on dk.kultur.musik... Mon, 26 Mar 2001 22:02:35 +0200,
"LaC" <la.c@get2net.dk> wrote:

<snip>

>200 ->) Jeg har af illustrative grunde postet et billede af min reol i
>news:dk.binaer under titlen cdreol.
>Lars

den er rigtig flot... men en ting undrer mig - har du sat den fast til
væggen bagved?

- Den rummer 1440 Cd'er - du har fyldt på den oppe fra - muligvis for
at holde små pilfingre væk, og nu rummer den ca. 700 cd'er - og står
på en relativ lille fod. Jeg vil tror at den vælter for et godt ord.

Har du et "anti-skrid" system inde på hylderne - det ser ud til at der
er noget på den ikke helt fyldte hylde... ellers kunne man godt
forestille sig at de ville "skride ud"

Grazy Dane - at E 55'24' N 11'21'

I still miss my x-wife.... but my aim is getting better...

Fra : LaC

Dato : 27-03-01 11:40

Hej.

Takker for de fine ord.

> den er rigtig flot... men en ting undrer mig - har du sat den fast til
> væggen bagved?

Ja. Der sidder to små læderstropper nær toppen, at holde den til væggen. Men
selv uden, står den forholdvis godt - selv på mit gyngende trægulv. Men
netop et hårdt træk i den, og den vil tvinges til at vælte.

> - Den rummer 1440 Cd'er - du har fyldt på den oppe fra - muligvis for
> at holde små pilfingre væk, og nu rummer den ca. 700 cd'er - og står
> på en relativ lille fod. Jeg vil tror at den vælter for et godt ord.

Den er ret tung i sig selv. Een person har meget besvær med at bære/flytte
den. Hele bagbeklædningen består af en 20 mm mdfplade, hvor der er fræset
riller til hylderne. Dette er med til at give reolen en vis tyngde bagover.
I alt er der gået 2 hele mdfplader til reolen. 1 på 10 mm. og 1 på 20 mm.
Plus lidt løse stykker til hylder. Prøv at løfte rundt på 2 mdfplader på een
gang

> Har du et "anti-skrid" system inde på hylderne - det ser ud til at der
> er noget på den ikke helt fyldte hylde... ellers kunne man godt
> forestille sig at de ville "skride ud"

Nej. Reolen er malet i højglans oliemaling, som i sig selv yder lidt
modstand, idet sådan en overflade ser glat ud, men alligevel yder lidt
modstand. Jeg har ikke stort problem med det. Jeg stiller blot de yderste
to - tre cd'er lidt på skrå, som det også ses på billedet. Så holder det.

I materialer står reolen i ca. 1000,- Og da man jo selv laver det, kan den
jo laves i det format man ønsker (konen kan acceptere)

Igen tak for de mange fine ord.

Lars

Fra : LaC

Dato : 27-03-01 11:48

Hej

Lige en bemærkning.

Jeg har lige set efter. Det ser da også ud som om der ligge noget på hylden,
men det viser sig at min datter fluks har udnyttet den ledigeplads til
smykkehylde, så det er en halskæde, der er placeret så behændigt der.
Men måske ideen ikke ville være så tosset igen. Evt kunne der fræses en
lille rille på langs i hver hylde, hvor et stykke gummitråd eller lignende
kunne presses ned. Der er jo mange muligheder.

Lars

Fra : Crazy Dane

Dato : 27-03-01 15:17

Previously, on dk.kultur.musik... Tue, 27 Mar 2001 12:48:15 +0200,
"LaC" <la.c@get2net.dk> wrote:

> [...]
>lille rille på langs i hver hylde, hvor et stykke gummitråd eller lignende
>kunne presses ned. Der er jo mange muligheder.

Hæ.. det udvikler sig - det her.

Jeg kunne forestille mig at en 3 mm smal og 4 mm dyb rille lavet med
en overfræser - og derefter udfyldt med den slags selvklæbende
tætningsliste man anvender til utætte døre og vinduer - sådan at bare
een mm stikker ovenud ville give en skridsikker løsning.

Kunne man få tag i noget af det man bruger til gummi rillen i skibsdæk
- ville det måske være at foretrække. Men begge løsninger vil måske
bryde den flotte finish. Det er ihvertfald sikkert at man nok skal
søge efter den smallest mulige løsning.

Fra : LaC

Dato : 29-03-01 15:25

> Hæ.. det udvikler sig - det her.

Det kunne det da let

> [...]
> tætningsliste man anvender til utætte døre og vinduer - sådan at bare
> een mm stikker ovenud ville give en skridsikker løsning.

Det var det jeg tænkte på.

> [...]
> - ville det måske være at foretrække. Men begge løsninger vil måske
> bryde den flotte finish. Det er ihvertfald sikkert at man nok skal

Det er jo netop det æstetiske der var selve målet. Jeg har overvejet en
stribe lys silikone?
Men, den fungerer jo fint som den er, og jeg oplever ikke store problemer
med at cd'erne vælter rundt.

Lars