Er et 9500Pro for stort til min Celeron 85~
Fra : Sune Seeger

Dato : 08-05-03 19:02

Jeg sidder med et gammelt ATI AIW 32Mb DDR og vil gerne skifte det ud med et
ATI Radeon 9500PRO, da jeg gerne vil kunne køre spil som Vietcong, Postal 2,
Quake 3 Arena, CS og mange af den slags spil, men da jeg kun har en Celeron
850Mhz, så ved jeg ikke om et 9500Pro bliver for stort og om man skal nøjes
med et mindre.

På forhånd tak

Sune Seeger

Fra : No1

Dato : 08-05-03 21:33

> [...]
Celeron
> 850Mhz, så ved jeg ikke om et 9500Pro bliver for stort og om man skal

Tjek linket i nedenstående tråd: ""opg. fra mx440?"".

Fra : Sune Seeger

Dato : 09-05-03 09:17

er der andre med en anden mening/svar??

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-05-03 09:38

Sune Seeger wrote:
> [...]
> da jeg kun har en Celeron 850Mhz, så ved jeg ikke
> om et 9500Pro bliver for stort og om man skal nøjes

Min bror kunne ikke spille James Bond spillet med
sin Athlon 600MHz og sit Geforce2 MX kort, men
nu har han opgraderet til en P4 2.4GHz og det kører
rigtig godt.
Jeg tror processoren er din flaskehals.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Sune Seeger

Dato : 09-05-03 09:50

> Jeg tror processoren er din flaskehals.
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen

Ja CPU´en er flaskehalsen, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe et
der er mindre, eller om jeg skal købe et 9500Pro, da jeg har tænkt på at jeg
om nogle måneder skal have købt mig en P4 2.4Ghz, eller om jeg helt skal
vente, da der heletiden kommer nye og så købe det hele samlet på en gang,
kender i nogle andre, måske et 9100 eller et MX440

Mvh Sune Seeger

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-05-03 09:59

Sune Seeger wrote:
> [...]
> heletiden kommer nye og så købe det hele samlet på
> en gang, kender i nogle andre, måske et 9100 eller

Jeg ville enten vente og så købe det hele samlet eller
købe et MX440 eller et 9100 nu og senere opgradere
det hele (evt. starte med MX440/9100).

Fra : Sune Seeger

Dato : 09-05-03 10:42

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3ebb6e6c$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Ved du hvilket der er bedst af 9100 og et MX440 til spil, og hvilket mærke
skal man købe af den der nu er bedst. Evt et link til tests

Fra : Sune Seeger

Dato : 09-05-03 11:15

"Sune Seeger" <sune.seeger@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ved du hvilket der er bedst af 9100 og et MX440 til spil, og hvilket mærke
> skal man købe af den der nu er bedst. Evt et link til tests

Jeg har læst nogle steder at et 9000 er bedre end et 9100, kan det passe og
hvorfor??? er et 9000 så også bedre end et mx440, det skal primært bruges
til spil

mvh sune

Fra : JRS

Dato : 09-05-03 13:50

> [...]
og
> hvorfor??? er et 9000 så også bedre end et mx440, det skal primært bruges

9000 er langsommere end 9100 til spil, men har nogle fordele mht tv-out ..
Sidder selv med et Radeon8500 som blot er blevet omdøbt til 9100 nu, og det
er en del hurtigere end mit gamle mx440 kort ..
Vil tro 9000 og mx440 ligger rimelig lige i 3d performance

MVH
JRS

ps. tag et kig på www.tomshardware.com - han har on opgørelse af de fleste
gfx kort

Fra : Sune Seeger

Dato : 09-05-03 17:08

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er en del hurtigere end mit gamle mx440 kort ..
> Vil tro 9000 og mx440 ligger rimelig lige i 3d performance

nu sidder jeg og kigger på to 9100 kort og vil vide hvilket der er bedst,
det ene er

PowerColor Radeon 9100 Vivo
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364697908

og det andet er et

Radeon 9100 TV-Out & DVI Retail
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017904

på forhånd tak

sune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-05-03 12:13

"Sune Seeger" <sune.seeger@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> da jeg kun har en Celeron 850Mhz, så ved jeg ikke om et 9500Pro bliver
> for stort og om man skal nøjes med et mindre.

Har selv skiftet et gammelt TNT2 kort ud med 9500Pro. Min cpu er en ældre
Duron 750'er.

Mit skift gjorde da at en del spil pludselig kunne følge med mit system og
gjorde dem spilbare.

Dog har jeg bemærket at min performance i spillene ikke er helt i top,
endnu. Fx. kan EverQuest, ST:Elite Force II o.m.a. shooter spil ikke helt
følge med i 1024x768 eller højere og med FSAA og Antiscopic filtering slået
til. Her begynder det simpelthen at hakke alt for vildt.

Dette har jeg dømt årsagen til at være processoren, som jeg nok snart
skifter til en 2Ghz'er eller der omkring.

Håber du kan bruge min erfaring til noget.

--
Bjarke Andersen