Dessert med øl? (Criollo Stout el. lignend~
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 08-05-03 11:25

Hejsa!

Jeg leder efter en dessert, hvori der indgår øl... Gerne en god mørk
øl ala Criollo Stout fra Semper Ardens serien eller ligende...

Nogen forslag?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 20:26

On Thu, 08 May 2003 12:24:35 +0200, Thomas Rokamp <mail@crax.dk>
wrote:

>Hejsa!
>
>Jeg leder efter en dessert, hvori der indgår øl... Gerne en god mørk
>øl ala Criollo Stout fra Semper Ardens serien eller ligende...
>
>Nogen forslag?

Kog en porter (eller den nævnte) ind, evt. med lidt honning, og brug
den som "sauce" på vanilieis, sødet flødeskum eller creme (alt f.eks.
på syltet frugt). I kager kan den mørke øl erstatte væske i f.eks.
sirups/chokoladekager.

Eller hvad med en sorbet (u-testet)?

"Ben and Jerry's Beer Sorbet

Source:
Ben and Jerry's Ice Cream Cookbook

Ingredients:
Makes 1 quart

1 1/2 bottles (18 ounces) flat dark beer such as Becks Dark
5 tablespoons sugar
Procedure:
1. Pour the beer and sugar into a large mixing bowl and stir until the
sugar is disssolved.
2. Transfer the mixture to an ice cream maker and freeze following the
manufacturers directions. If you do not have an ice cream maker you
can put the mixture into a shallow tray and place into the freezer.
Stir every 20 minutes or so until frozen/slushy.

Notes:
When we go to trade shows to introduce our ice cream in new cities,
our stand is invariably located next to a beer booth. It's not easy to
get someone who is already drinking beer to then taste ice cream. So,
using a dark beer we came up with a brew-compatible frozen dessert -
beer sorbet. Now those guys can drink and eat their beer at the same
time. "

Lars

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 09-05-03 10:21

> [...]
>den som "sauce" på vanilieis, sødet flødeskum eller creme (alt f.eks.
>på syltet frugt). I kager kan den mørke øl erstatte væske i f.eks.

Heh - kog ind - hvordan dælen gør man det? Bare ned i en gryde med den
og varm op til den bliver "federe" i det?

Er ikke lige den store kok :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 09-05-03 12:17

Prøv at se om disse opskrifter er noget for dig...

http://www.glocalbeer.dk/oel_og_mad/desserter_kolde.htm

http://www.glocalbeer.dk/oel_og_mad/kager.htm

Mvh.
Bjarke