Forsikringsproblemer - Danica Pension
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 08-05-03 08:00

Er forsikringsankenævnet vejen?

En "kort" forhistorie:

Ved min tidligere arbejdsgiver fik/havde vi ansatte en "fordelagtig"
forsikrings og pensionsaftele med Danica. Dem der var under 30 år (incl. jeg
selv) var kun med i forsikringsdelen. Her var alt i sin skønneste orden.

Sommeren 2000 sælges vores afdeling til et andet firma, og først ultimo 2001
opstår der problemer med den tidligere forsikringsaftale som efter vores
overbevisning var overført og stadig gældende. Primo 2002 underskriver vi
nogle nye parpirer ... og så skulle alt være i orden igen.

Medio 2002 kommer jeg til samtale med min arbejdsgiver vedr. denne
forsikring, det viser sig nemlig at os under 30 ikke længere er med i
forsikringsdelen da vi ikke har pensionsdelen endnu. Firmaet tilbyder os
opstart af pensionsdelen for hurtigst muligt at få os med i
forsikringsdelen.

Dvs. jeg medio 2002 starter indbetalinger til pensionsopsparing hos Danica
Pension.

Ultimo 2002 har jeg (og andre) trods de månedlige indbetalinger ikke fået et
eneste brev fra Danica, og vi begynder så småt at rykke for policer m.m.
Siden dengang har vi og vores arbejdsgiver rykket løbende (både via telefon,
breve og mails). Når det endelig (!) engang imellem lykkedes at få svar fra
Danica får vi at vide pr. mail at de (policerne) er på vej osv. osv.

Nu er der snart gået et år og intet er sket, - jeg (og andre kolegaere) har
end ikke modtaget et eneste brev fra Danica, trods vi, vores arbejdsgiver og
Assurance Centret (forsikrings mægler) gentagende gange har brugt skarpe
vændinger overfor Danica.

Hvad gør man så?

- Stopper indbetalingerne? Kan ikke lade sig gøre pga. kollektiv aftale!

- Går til forsikringsankenævnet? (Hvis ja hvad er tidshorisonten så ...
endnu et år!? Dette munder sansynligvis ud i at Forsikringsankenævnet siger
at nu skal Danica bringe tingene i orden! ... og hvad så hvis intet - som
nu - sker?

- Går til min fagforening da det jo er en del af mine ansættelses forhold?
De kan måske lægge pres på min arbejdsgiver om at få forholdene i orden, men
det er sådan set Danica jeg ønsker at lægge pres på!

- Går til pressen/aviserne? Virker måske usagligt men er det den eneste vej
når man står "mus mod elefant"

- Opretter www.lortedanica.dk - nej det er nok desværre for plat.

- eller ???

Tak hvis nogle har nogle gode råd.

Mvh. Morten

Fra : MAndersen

Dato : 09-05-03 07:37

"Morten Rasmussen" <mortenrass@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er sådan set Danica jeg ønsker at lægge pres på!
>
> - Går til pressen/aviserne? Virker måske usagligt men er det den eneste

Forsikringsankenævnet vil næppe tage jeres sag da det er en sag mellem en
virksomhed og et forsikringsselskab.
Men ring til dem og spørg hvad i kan gøre, de er utrolig hjælpsomme og
flinke.

Hvis jeg var jer, ville jeg sende et brev til direktionen i Danica, og bede
om en bekræftelse på de dækninger i tror I har.

Mvh
MAndersen

PS
- Hvordan f..... kan i lige pludselig ryge ud af ordningen bare fordi I ikke
har opsparing? Hvis en af Jer under 30 havde stillet træskoene eller fået en
sygdom har der stået en eller anden med ualmindelig røde ører,
forsikringsmanden eller firmaet.

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 12-05-03 09:20

> [...]
en
> sygdom har der stået en eller anden med ualmindelig røde ører,

Mange tak for svar.

Men vi har skrevet til direktionen i Danica to gange og intet er sket.

Jeg er fuldstændig enig i dit PS andet kan jeg ikke sige til det.

Mvh. Morten