Kan det betale sig at skifte?
Fra : Pipeline

Dato : 07-05-03 22:04

Jeg har et GeForce2 MX med 64mb ram. Det virker fint og dækker mine behov,
så det er jeg indtil videre godt tilfreds med. Men når man nu kan få et
GeForce4 MX*** til under 400 kr. så kunne man jo godt få lyst til at skifte.
Men er der nogen væsentlig/mærkbar forskel på de to kort?

--

Hilsen/Regards
Pipeline

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 07-05-03 22:30

Pipeline wrote:
> [...]
> kan få et GeForce4 MX*** til under 400 kr. så kunne man jo godt få
> lyst til at skifte. Men er der nogen væsentlig/mærkbar forskel på de

Hvis det kort du har nu, dækker dine behov, så vent da.

Når det ikke længere dækker dine behov, så skal du bare se, hvad du kan få
for 400,-

Mvh Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-05-03 22:30

> Jeg har et GeForce2 MX med 64mb ram. Men når man nu kan få et
> GeForce4 MX*** til under 400 kr. så kunne man jo godt få lyst til at skifte.
> Men er der nogen væsentlig/mærkbar forskel på de to kort?

Jeg har haft samme kort (GF2 64) og det rykkede for vildt.
Men rent ydelsesmæssigt får du ikke meget ud af den opgradering,
da GF4 MX reelt set bare er en overclocket GF2-chip. Der er ikke
megen ny teknologi på det kort. Så hellere vent - spar op. Det er i
hvert fald mit råd til dig.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Nu også med spinat !

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-05-03 08:29

<-------------->
> Men rent ydelsesmæssigt får du ikke meget ud af den opgradering,
<-------------->
Hmmm nu var det et GF2 MX han havde, du havde haft ret hvis det var et ægte
GF2 kort

<--------------->
> da GF4 MX reelt set bare er en overclocket GF2-chip. Der er ikke
> megen ny teknologi på det kort.
<--------------->
Rigtig nok, GF4 MX svare vel til et GF2½

Fra : No1

Dato : 08-05-03 11:02

> [...]
skifte.
> Men er der nogen væsentlig/mærkbar forskel på de to kort?

Ja, GF4MX440 og MX460 er meget hurtigere. MX420 er ikke svjv langsommere end
normale GF2 kort, men hurtigere end gf2mx, men 420 ville jeg slet ikke
overveje at skifte til, når du har et GF2 i forvejen.

Se
http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-05.html
GF2MX400 kan du sammenligne med dit kort, mx400 er blot en anelse hurtigere
end mx.

Hvis dit nuværende kort opfylder dine behov så vent til med at skifte til fx
at GF4Ti4200 eller Radeon 9500 Pro koster 400 kr. Og skift selvfølgelig kun
der hvis du har behov for det

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-05-03 11:59

>svjv

Det er tredje gang jeg ser den forkortelse. Hvad hulen betyder det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 12:21

On Thu, 8 May 2003 12:59:14 +0200, "Trygleren [9000]"
<Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote:

>Det er tredje gang jeg ser den forkortelse. Hvad hulen betyder det?

"Så vidt jeg ved"

mvh Madsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-05-03 12:19