Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
bankrente - hvordan er det nu det er ...
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 18:08

Antag at saldoen er 0.00

Hvis jeg elektronisk overfører et beløb til en konto (eller indbetaler
det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen onsdag for jeg ingen
renter af indeståendet.

Hvis jeg elektronisk overfører et beløb til en konto (eller indbetaler
det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen tirsdag kommer jeg
til at betale renter af det hævede beløb for 1 dag.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-03 19:58

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> [...]
> det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen tirsdag kommer jeg
> til at betale renter af det hævede beløb for 1 dag.

Ja. Forbrugerombudsmanden kæmper dog for at få det ændret, men jeg
tvivler på, at det vil lykkes ham. Forøvrigt er det/har det været to
dage for girokonti.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-03 19:58

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-03 19:58

Fra : ALR

Dato : 08-05-03 00:41

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian

Dato : 07-05-03 21:39

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:b9bfe2$e5c$2@sunsite.dk...
> [...]
> det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen tirsdag kommer jeg
> til at betale renter af det hævede beløb for 1 dag.

www.skandiabanken.dk har ingen valørdage - dvs. du får altid renter fra første dag du
indsætter penge også hvis du hæver !

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-03 07:44

> www.skandiabanken.dk har ingen valørdage - dvs. du får altid
> renter fra første dag du indsætter penge også hvis du hæver !

Alle tiders - men hvor står det på deres sider ?

Der er faktisk skandiabank som jeg vil til at bruge noget mere men fandt
det ikke i deres hjælpesystem. Med deres tilbud om op til 10 konti til
at holde orden i økonomien gør det jo en forskel om man kan nå at dække
en transaktion ind med en overførsel fra en anden konto.

Jeg blev kunde hos skandiabank for et par år siden fordi min "primære"
bank ikke kunne give en fornuftigt rente på indlån. Den opsparing er væk
nu og jeg har istedet brug for en smule kredit. Jeg har haft en
kassekredit i min "primære" bank siden 96 og kun brugt den lejlighedsvis
(f.eks bryllup)

Så da jeg nu skulle til at bruge den igen prøvede jeg at presse renten
længere ned end de 12,5% Den gik ikke uden sikkerhed (Og et pantebrev
koster jo også en sjat at oprette) .... (selvomd deres rentespænd siger
8,25-13,50). Så nu har jeg også en kassekredit hos Skandiabanken (der
oprettes helt uden omkostnigner og med en mere rimelig rente der ligger
under den laveste i den "primæres" rentespænd)

Jeg er stadig kunde begge steder, men vægten er ved at skifte - også da
jeg n ...

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-03 08:29

.... også da jeg er flyttet så den "primære"'s nærmeste filial er mere
end 1/2 times bilkørsel væk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-05-03 12:24

Anders Majland wrote:
> Alle tiders - men hvor står det på deres sider ?

De generelle vilkår for SakndiaBanken kan du finde på
http://www.skandiabanken.dk/images/customer/3_b_forretning_AIEK.pdf

<citat>
"Valørdagen er den dag, hvor en kontobevægelse
får virkning for beregning af renter på
en konto. Kunden får renter fra den dag
SkandiaBanken har pengene i hænde."
</citat>

Vh Mark

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-03 13:52

> De generelle vilkår for SakndiaBanken kan du finde på
> http://www.skandiabanken.dk/images/customer/3_b_forretning_AIEK.pdf

Takker - jeg havde kun kigget i deres spørgsmål og svar ....

/A

Fra : Christian

Dato : 08-05-03 15:29

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:b9d046$d2g$3@sunsite.dk...

> Alle tiders - men hvor står det på deres sider ?

se dette kontoudtog !
Dato Tekst Rente
fra Beløb Saldo
03.04.2003 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 03.04.2003 -100,00
kolonnen er tallene fjernet
04.04.2003 wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww 04.04.2003 -4.291,00
04.04.2003 1234567890
04.04.2003 -2.687,58
07.04.2003 BS SEB KORT
07.04.2003 -8.172,51
07.04.2003 BS HOVEDSTADSREGIONENS NATURGAS 07.04.2003 -865,00
07.04.2003 BS NESA A/S
07.04.2003 -759,00
10.04.2003 BS DR LICENS
10.04.2003 -1.054,00
11.04.2003 BS RIGSPOLITICHEFEN/VÆGTAFGIFT 11.04.2003 -1.260,00
15.04.2003 024 ALDI F 14 (VISADANKORT) 14.04.2003 -699,00
(købt 14.04. og bogført 15.04)
30.04.2003 INDSAT 30.04.2003 19.452,17

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-05-03 18:49

On Wed, 7 May 2003 19:08:29 +0200, "Anders Majland \(Replace
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Antag at saldoen er 0.00
>
>Hvis jeg elektronisk overfører et beløb til en konto (eller indbetaler
>det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen onsdag for jeg ingen
>renter af indeståendet.

Generelt er der forskel på om du indbetaler kontanter/checks
eller overfører mellem dine egne konti i samme bank.
Kontant/check indbetaling er normalt først rentebærende fra
næste bankdag mens overførsler mellem egne konti er
rentebærende fra samme dag.

>Hvis jeg elektronisk overfører et beløb til en konto (eller indbetaler
>det kontant) tirsdag og hæver/flytter pengene igen tirsdag kommer jeg
>til at betale renter af det hævede beløb for 1 dag.

Ved kontant indbetaling, ja så er det som hovedregel korrekt
men ikke ved overførsel mellem egne konti i samme bank.

/Knud