antijagt.dk
Fra : Lasse

Dato : 07-05-03 18:11

He he.. Jeg har lige læst alt muligt underligt på den side. Min stobror har
også en gang fået medlemsblade derfra.. Jeg kan kun grine af det. Jeg
opfatter den side som en humoristisk side, som er lavet af folk, som intet
kendskab har til jagt overhovedt. Jeg gad godt spørge dem om, hvor de har
alle deres oplysninger fra, hvilke jægere der har udtalt sig som der står..
Selvfølgelig er alle jægere ikke "rigtige" jægere. Men alle sportsfolk, er
heller ikke alle "lovlige" .. Der findes mange sorte får i verden, nogle
findes selvfølgelig også blandt de danske jægere.. vi er jo trods alt mange
jægere på landsplan ..
Jeg vil personligt gerne have et møde med formanden for den forening, men
tør han mon stille op ?? Har han noget at sige, eller er det en fjollet
københavner dreng, der sætter sig imod alt ? Der skal være plads til alle
meninger, også selvom det er ugennemtænkt, og der ingen beviser er for det
det siger er sandt. Det så vi også dengang unge autonome mennsker gik imod
krigen mod irak.. De vidste intet om det, men ville bare have lidt
opmærksomhed.. Er det mon noget af det samme med www.antijagt.dk ? Har de
ikke fået opmærksomhed nok som barn, eller vil de bare gerne blive set ?

Et er sikkert, man har lov til at være jagtmodstander, men man skal fa***
ikke komme og sige alt muligt der ikke passer om alle jægere. Der skal
beviser på bordet karl smart.. Man kan ikke slå alle over en kam..

Jeg er selv jægere i midtjylland, og har været på jagt på fyn, sjælland,
anholt, osv.. Og jeg har endnu aldrig mødt nogle jægere der har gjort mig
forarvet.. Alle har de vist en god moral.. Er det mig der har været heldige
at møde de "rigtige" jægere ? eller er vi jægere som antijagt mener vi er ?

/Lasse

Fra : Andy T

Dato : 07-05-03 18:36

Du kan bare spørge løs, to af deres medlemmer er allerede kommet med indlæg
her i gruppen.

Hvis bare det site var objektiv i sin kritik kunne man have respekt for
deres holdninger, men magen til useriøse og ensporet indlæg skal man lede
længe efter.

Det er korrekt at siden er direkte komisk og uden hold i den virkelige
verden. Det er jo helt tydeligt at folkene bag den er mindre bemidlet og i
den grad uoplyste om jagt og natur og derfor vil have svært ved at vinde
gehør hos den brede del af befolkningen.

Nu får de så et kick ud af at poste her i dk.fritid&jagt da de ikke kan
komme igennem med deres budskab andre steder og det skal være dem vel undt.

I skulle dog gøre jer selv den tjeneste at lytte til gode gamle "Abe" og
hans råd:

"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove
all doubt."

-Abraham Lincoln

Hilsen

Andy

"Lasse" <lasse@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
Jeg gad godt spørge dem om, hvor de har
> alle deres oplysninger fra, hvilke jægere der har udtalt sig som der
står.> /Lasse

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-05-03 18:38

Morsom læsning :)

/MS

Fra : John Reinau

Dato : 08-05-03 15:08

Jeg syntes det ret sørgelig læsning, set med jæger øjne.. Antijagt beskriver
diverse undersøgelser foretaget af DJ skulle være for at "vildlede"
befolkningen!!! hmmm tjae efter hvad jeg kan se på deres hjemmeside er det
vist dem der prøver at fordreje det hele en hel del... jeg nægter bla. at
tro at jægere skyder 9 stk råvildt for så at efterlade det hele ... Nææ jeg
tror sq de har været i lære hos den tidligere Irakiske informationsminister

Fra : Lasse

Dato : 08-05-03 16:35

Helt enig.. Hvem efterlader 9 stk´s råvildt efter en jagt ? Jeg kan til hver
en tid sælge et stk, for 400kr.. Så det vil sige at de har efterladt 3600kr
... Hmm, nej.. Den hopper vi ikke på..
De skriver også at jagt er forhistorisk.. Jaa, det er rigtig, Det samme er
det at sove, overleve, osv.. Naturen er altså lavet sådan at man er nødt til
at dræbe, for at overleve.. Hvad med kyllingen i fryseren, eller bøffen i
burgenren `? Kommer det fra en selvdød ko / kylling ?? Nej... Tag jer
sammen antijagt..
Danskere har en høj moral i forhold til resten af verden.. Vi er naturens
bedste venner.. Vi har gjort mange ting, som bla. at stoppe med blyhagl.
Måske ikke den bedste idé.. Men vi gjorde det.. Vi har skudafstande, for at
sikre en hurtig effektiv død.. Osv.. Dette er bare 2 ting, som vi syntes er
logsik.. Men det er det altså ikke i for.eks Australien, hvor min bror lige
kommer hjem fra,.. Han var rystet over deres moral..
vi burde nok vende det hele lidt om, og så på, hvad var naturen uden jægerne
? Jeg vil tro at der var alt for meet vildt.. Så meget at det gik hen og
blev farligt. Og jeg tænker her på råvildt, som løber ud foran billisterne..
Og hvem skulle dræbe det stakkels dyr, der løb rundt med 2 ½ ben ?? Der er
ingen der vil dræbe et dyr.. Nææ, det gør jægerne såmænd lige nu gratis...
Hvad med vedligeholdese af skoven ? Hvem skulle dog bruge tid på det, hvis
man kun måtte gå i den ?
Tjaa.. Det hele var nok marker så, så bønderne kunne tjene penge.. Ellers
var der plantet juletræ´er .----..

Jaa, dette blev et langt brev.. Jeg håber at jagtmodstanderne snart kommer
med nogle agumenter imod jagt, som holder stik... Lad os høre .. !!!!!!

Fra : Martin_P

Dato : 12-05-03 09:52

JEg er selv jæger, så dette er på ingen måde fordi jeg er med på
anitjagts side - tværtimod - dog er der et par ting jeg lige vil smide
med ind....

>Helt enig.. Hvem efterlader 9 stk´s råvildt efter en jagt ? Jeg kan til hver
>en tid sælge et stk, for 400kr.. Så det vil sige at de har efterladt 3600kr
>.. Hmm, nej.. Den hopper vi ikke på..
Enig - dog vil jeg sige at jeg på intet tidspunkt skyder et dyr for at
sælge det - næh det bliver fortæret af familien. Omvendt på diverse
vildtauktioner efter en dejlig jagt i skoven kan jeg godt finde på at
købe et dyr - men jeg sælder dem aldrig selv...

> [...]
>at dræbe, for at overleve.. Hvad med kyllingen i fryseren, eller bøffen i
>burgenren `? Kommer det fra en selvdød ko / kylling ?? Nej... Tag jer
Et af antijagt's punkter er derimod at jagt er unødvendigt for at
overleve -æ et punkt man i dagens danmark faktisk kun kan være enig i
- det er ikke nødvendigt.
Derimod vil de jo godt spise kødet fra burgeren, da koen er slaget
under kontrollerede forhold på slagteriet - og ja - her må man jo også
give dem ret(selvom jeg hader det), for der er vel ingen anskydninger
på et slagteri )

>Danskere har en høj moral i forhold til resten af verden.. Vi er naturens
>bedste venner.. Vi har gjort mange ting, som bla. at stoppe med blyhagl.
>Måske ikke den bedste idé.. Men vi gjorde det..
Yup - efter et lovforslag som gav ramaskrig i jægerne - og fortsat gør
det - også i mig.....
>Vi har skudafstande, for at
>sikre en hurtig effektiv død.. Osv..
joeh - jeg har ikke samvittighed til andet - og sker det en sjælden
gang at man er ude for en anskydning, og ikek finder vildtet bagefter
- så går jeg hjem med en meget dum smag i munden!!!

>Dette er bare 2 ting, som vi syntes er
>logsik.. Men det er det altså ikke i for.eks Australien, hvor min bror lige
>kommer hjem fra,.. Han var rystet over deres moral..
Det kan jeg så ikke kommentere, da jeg ikke aner en dyt om hvad der
sker i Australien....

> [...]
>blev farligt. Og jeg tænker her på råvildt, som løber ud foran billisterne..
det vil der være i en overgang - men det ville hen ad vejen udjævne
sig selv - nøjagtigt som det skete med ræven(skab) og haren her for
nylig(kan ikek huske sygdommen, men den kostede mange hareliv)

>Og hvem skulle dræbe det stakkels dyr, der løb rundt med 2 ½ ben ?? Der er
>ingen der vil dræbe et dyr.. Nææ, det gør jægerne såmænd lige nu gratis...
Yup...

>Hvad med vedligeholdese af skoven ? Hvem skulle dog bruge tid på det, hvis
>man kun måtte gå i den ?
Af skoven?? planter du træer - i skoven??? Næh, jeg ville da tro det
er den lokale skovridder der vedligeholder skoven....DEt er straks
noget andet når vi taler læbælter og remiser hos den lokale bondemand
- der er jægerne nok i lidt højere kurs )))

>Tjaa.. Det hele var nok marker så, så bønderne kunne tjene penge.. Ellers
>var der plantet juletræ´er .----..
Den tror jeg så ikke på. Jeg tror derimod at Staten nu nok skulle lave
naturreservater over det hele.....

Bare mine 2 øre..

Martin_P

Fra : Lasse

Dato : 12-05-03 14:41

Se under ***** Der er mit svar ******

"Martin_P" <martinXXX@datahuset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vildtauktioner efter en dejlig jagt i skoven kan jeg godt finde på at
> købe et dyr - men jeg sælder dem aldrig selv...

******* Jeg sælger heller aldrig mit vildt, men jeg mente at hvis de jægere
der skød det, ikke ville æde det selv, er man da for dum, hvis man ikke
samler det op og sælger det til måske den lokale slagter, eller
restaurant...**********

> [...]
> under kontrollerede forhold på slagteriet - og ja - her må man jo også
> give dem ret(selvom jeg hader det), for der er vel ingen anskydninger

****** Har den ko, gris, kylling haft et godt og frit liv ? Hvordan har koen
/ hesten, osv haft det under transport, og under ventetiden ? Ja,
anskydninger sker desværre, men jeg tror nu nok vildtet hellere vil lide 5
sek, og så have et frit liv, så længe det lever.. Det ville jeg.. *********

***** Tjaaa. Jeg ved det ikke, men jeg vil ikke lade det komme an på en

************ he he Jaaa. Jeg tror du har ret der ,, Det kommer nok til at
koste staten nogle kroner at have en skovridder til at gå rundt *********

> Den tror jeg så ikke på. Jeg tror derimod at Staten nu nok skulle lave
> naturreservater over det hele.....
>
> Bare mine 2 øre..
>
> Martin_P

******* jo jo. godt at se en jæger med de fleste meninger som en selv.. Pas