JScrollPane
Fra : René Iversen

Dato : 07-05-03 14:06

Hej NG,

jeg laver en JScrollPane hvori jeg har et JTextArea.

Når der tilføjes til JTextArea forbliver den vertikale scrollbar hvor den
er...jeg vil gerne have at den skal scrolle ned til bunden, hver gang der
tilføjes tekst til JTextArea.

/René

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 07-05-03 14:35

> [...]
> er...jeg vil gerne have at den skal scrolle ned til bunden, hver gang der

Så vidt jeg husker, skal du sætte cursor positionen på dit JTextArea, så
følger scroll-panet med:

txtarea.setCarret(txtarea.getText().length());

Bær over med mig, hvis syntaxen ikke er helt rigtig.

MVH
Søren

Fra : René Iversen

Dato : 07-05-03 14:45

"Søren Berg Glasius" <spamfree@privat-post.dk> skrev i en meddelelse

> txtarea.setCarret(txtarea.getText().length());

setCaretPosition er det...takker