Erfarringer med campingmøbler savnes
Fra : Birgit

Dato : 07-05-03 13:34

Vi har for nylig invisteret i en brugt camp-let og skal nu til at snuse lidt
til campinglivet.
Der er ingen møbler i "vidunderet" ( men masse af andet tilbehør) så inden
vi skal til at invistere kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen
der har nogle erfarringer som de vil videregive, gode som dårlige...
Hvad er et rimeligt prisleje for bord og 4 stole? Hvorlænge skal man regne
med at et sæt møbler kan holde? Er der nogle mærker der er at foretrække
frem for andre? Hvad er vigtigt at lægge mærke til? Osv.

Håber at få noget respons fra nogle af jer garvede campister.
På forhånd tak....

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 07-05-03 15:32

> Der er ingen møbler i "vidunderet" ( men masse af andet tilbehør) så inden
> vi skal til at invistere kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen
> der har nogle erfarringer som de vil videregive, gode som dårlige...

Det er ikke god reklame - men Vi personligt syntes LALLEMANN er noget
LALLE-VÆRK
> Hvad er et rimeligt prisleje for bord og 4 stole?

Kvalitet og vægt og størrelse er vigtige faktorer
så det er svært at give dig et fingerpeg - Har du plads til Vægten købes
lidt dyrere og det holder naturligvis også længere.
Er der problemer med vægten - er man nødsaget til at købe letvægt - og så
bliver det lettere ustabilt at sidde på - ligesom de fleste borde der er
letvægts - ikke er særligt børnevenlige -
UHA UHA - børnene kunne jo vælte fars Øl - ha ha

Hvor god er du ved dine ting - opbavaring - efterspænding o.s.v 3 - til 10
år

Fra : T. Hartung

Dato : 07-05-03 18:41

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke god reklame - men Vi personligt syntes LALLEMANN er noget
> LALLE-VÆRK

Har haft Lallemann i 11 år - i Påsken sprang der så en lamel i en stol -
ellers ingen problemer med bord og 4 stole - Jeg ville vælge Wiskas - nej
æhh Lallemann igen

......men det holder nok længe endnu .. så måske det vil indgå i arven om 60
år

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-05-03 20:07

T. Hartung wrote:

> Har haft Lallemann i 11 år - i Påsken sprang der så en lamel i en
> stol - ellers ingen problemer med bord og 4 stole - Jeg ville vælge
> Wiskas - nej æhh Lallemann igen

Og sådan er der så meget...

Jeg valgte Crepso da de på mig virkede mere robuste.

Uanset valg, så undersøg merkedet for at få det ønskede til lav pris. Du vil
ofte kunne forhandle dig til 25% på listepriserne...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Bo Larsen

Dato : 09-05-03 07:28

Carsten Stage wrote:
> [...]
>
> Uanset valg, så undersøg merkedet for at få det ønskede til lav pris.
> Du vil ofte kunne forhandle dig til 25% på listepriserne...

Vivalgte også Crespo. Vi købte 4 stk. højryggede positionsstole. De eneste
problemer vi har haft er at armlænene "smutter" ud af hak, således at ryggen
lige pludslig falder tilbage. Crespo var dog så venlig at sende nye armlæn
uden beregning.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-05-03 07:59

Bo Larsen wrote:

> [...]
> således at ryggen lige pludslig falder tilbage. Crespo var dog så
> venlig at sende nye armlæn uden beregning.

Først vil jeg lige bande lidt over min stavefejl: /&/%¤#"%/***?)(/%

Det hedder selvfølgelig Crespo.

Vi købte 4 stk
http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Luxus_stol_131.html med
tilhørende nakkepuder samt to skamler
http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Skamler___132.html og et ovalt
Crespo bord.

Det fik jeg samlet cirka 30% rabat på i forhold til listeprisen da
forhandleren lod lige den farve udgå.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-03 18:01

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Larsen wrote:
>

> Det fik jeg samlet cirka 30% rabat på i forhold til listeprisen da
> forhandleren lod lige den farve udgå.

Har Fakta droppet den farve ?? ... den er da så pæn ..

Sorry Carsten kunne ikke lade være .......

mvh
T. Hartung

PS de Fakta-møbler var i øvrigt hurtig væk !!

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-03 18:03

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

>- i Påsken sprang der så en lamel i en stol -

......og så er den skiftet - 17 kr. NO PROBLEMO

mvh.
T. Hartung

Fra : Jens

Dato : 07-05-03 22:02

"Birgit" <bij@fjernmig.c.dk> wrote in message
> [...]
> frem for andre? Hvad er vigtigt at lægge mærke til? Osv.
>
> Håber at få noget respons fra nogle af jer garvede campister.

Vi har haft forskellige billige stole / borde og enter er de brast sammen
efter et par år eller også er de rustet op.

Det eneste der faktisk holdt i mange år var 4 hvide stabelstole og et
plastbord med aftagelige ben (250 kr i Bilka), men det er nok ikke særlig
praktisk i en teltvogn. I campingvognen kunne stolene stå mit på gulvet
under transporten.

Alu-stel og god plastik kvalitet - det holder længe.

Et andet aspekt er komforten. Når det nu er de eneste stole man har med sig
i tre uger får man simpelthen ondt i måsen af nogle dårlige stole med
papirtynde hynder.

Lalleman er udemærket, men er i sagens natur ikke så stabilt som et gedigent
egetræs-møblement.

Mvh

Jens

Fra : Per Olsen

Dato : 07-05-03 22:33

Vi har 4 lallemand stole hvoraf de 2 kan lægges ned som liggestole (uden
fodstøtte) og er godt tilfredse.
De vejer ikke så meget og fylder heller ikke alverden når de er klappet
sammen (vi har også haft camp-let) Jeg ved ikke hvor længe de kan holde, vi
har kun haft dem i 8 år.
Bordet er lidt tungere og rimelig stabilt, jeg ved ikke hvad mærket er og
det er sikkert mindre vigtigt, men hvert ben kan nemt og hurtigt justeres
ca. 15 cm. i højden, så det kan stå lige og sikkert på næsten al slags
underlag.

Mvh. Per.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-05-03 09:06

"Birgit" skrev...
> Hvad er et rimeligt prisleje for bord og 4 stole? Hvorlænge skal man regne
> med at et sæt møbler kan holde? Er der nogle mærker der er at foretrække
> frem for andre? Hvad er vigtigt at lægge mærke til? Osv.

Vi købte i tidernes morgen et sæt almindelige
campingstole af den slags som klappes ud ved et
enkelt greb i sæde og ryg. Vi bruger dem stadig når vi spiser
og bortset fra list rust hér og dér, er de så gode som nye
stadigvæk. De er ca. 25 år efterhånden og står i
campingvognen året rundt.
Billige campingstole af denne slags kan ikke tåle
at gedigne medborgere rejser sig ved at hæve sig op
i armlænene. (og tro mig, det gør de)
Hvis man ka' li' at spise på græsset skal man vælge
møbler (bord også) med brede fødder idet de
ellers synker ned i jorden.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 09-05-03 00:49

Vi startede med 4 stk. Instruktørstole købt hos campingforhandleren -
dårlige erfaringer -
Ustabil stol, for let og ubehagelig at sidde i hvis man en regnvejrsdag
sidder meget i forteltet, børnebørnene væltede når de skulle sætte sig op på
dem.
For 5 år siden skiftede vi til Lallemand, positions stole med høj ryg, og
det har vi ikke fortrudt. En god og stabil stol med perfekt siddekomfort.
Vi har også suppleret med et bord fra samme firma da det er ret tungt og
dermed stabil og benene kan reguleres i højden.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-05-03 07:44

"Bente Jørgensen" skrev...
> Vi startede med 4 stk. Instruktørstole købt hos campingforhandleren -
> dårlige erfaringer -

Jeg har også dårlige erfaringer med instruktørstole.

> Ustabil stol, for let og ubehagelig at sidde i hvis man en regnvejrsdag
> sidder meget i forteltet, børnebørnene væltede når de skulle sætte sig op

> dem.

Det gør den klassiske campingstol også (vælter let). Hvis man rykker
den bagud, mens man sidder på den, risikerer man at "bagbenene"
folder ind under stolen. Samtidig er den lidt bævlet at trække ind
under sig når man sætter sig til bords, fordi benene jo er en
lukket bøjlekonstruktion.

> [...]
> Vi har også suppleret med et bord fra samme firma da det er ret tungt og
> dermed stabil og benene kan reguleres i højden.

Lallemand virker som ok kvalitet, men jeg frygter at 4 stole og et bord
måske fylder for meget i en combicamp?

Fra : sogs

Dato : 10-05-03 11:05

Peter Schrøder wrote:

> Lallemand virker som ok kvalitet, men jeg frygter at 4 stole og et
> bord måske fylder for meget i en combicamp?

Hej Peter
Ang. CC og møbler - Kommer an på så meget - bl. om du vil ha noget på
bagagebæren og model CC - her Venezia -
Lægger man noget på bagagebæren tar det lidt længere at slå vognen op.
Men flere personer kræver altid mere pakketid og omtanke.

I de de fleste tilfælde kan det hele være inde i kassen, vi har vores
personlige tøj i hver sin sportstaske der går i bagagerummet i bilen.
Men jeg har lige talt med nogle der har en låg plastikkasse hver, og
syntes at den er mere overskuelig. Pænt tøj i special kuffert hænges
på bøjler på tagspærret ude i "garderoben" - i hver side af
sovekabinerne.
Er man kun 2 -3 personer blir kasserne i cc- en

Til møblerne;
Vi er sommetider 6 personer og må så ta bagagebæren i brug. Vi har så
4 Lalleman stole på toppen - dem med plastikremmene der knækker - og 2
lidt mindre stole med nylonstof - inde i vognen - og hynder med til
alle..
(der er skiftet 8 - 10 stropper på de 4 Lal stole siden 99, Ved
ikke hvor længe man kan få de gjorder og vil samle et lager.
Alternativ så jeg en der havde syet kanaler i svært liggestolestof og
trukket på stolen. Nemt da den kan skilles. - Ellers udmærkede
stole..)

Jeg har i en snæver vending reddet ferien - samlet et par gjorder med
"håndjern" - en 6-8 kraftige strips frem og tilbage i hullerne så der
blev en akseptabel samling. Skal ha fat i 3 hold huller for at det bær
med tilstrækkelig styrke. Det holdt hele sommeren til vi fandt nogle
erstatninger.

Vores venner, også med CC har købt de nye LaLafløsere med nylonstof og
opdagede at de er en smule bredere i armlænene og skal virkelig pusle
for at få dem kantet ned i bagagebæren. Hvis i mener, at i ved en
eller anden lejlighed kan blive nød til at lægge stole på toppen -
foreslår jeg at i tester størrelsen rent fysisk for at sikre jer. Vi
lægger gerne et par liggeundelag imellem stolene så de ikke skramler
for meget.

Hos forhandleren ser de forskellige mærker i størrelserne næsten ens
ud . Prøv stolene med hynder ( hvis i skal ha hynder ) idet stolen
blir mindre når der lægges hynde i.

Vi har 2 borde, et solidt til forteltet og et mindre, let, der flyttes
rundt uden for eller kan bruges inde i det hellige - inderkabinen.
Det solide er et af de meget tunge ovale borde 23-24 kg Tysk - valgt
da vi har børn og de står klippefast. Du er ikke i tvivl når du ser
dem. Det lægges altid i sengen over akslen så vægten stadig er
neutralt.
Det lille lette bord ligger enten på toppen, så vi også har et bord
hvis vi holder rast uden for pladserne - eller lægges ind i sengene
ved siden af det store bord.

Det lette bord gynger en del og jeg har til afløser overvejet et af
alubordene. Lameller der kan rulles sammen så de fylder minimalt.
Aldi havde den store udgave på tilbud sidste år og jeg går bare og
venter på at de skal komme igen.

Er der nogen der har dårlige erfaringer med alubordene. ??

Vi kan altså uden problemer ha 6 stole - + et stort og lille bord
med.

Når der pakkes lægges der altid sengetøj eller tæpper mellem de hårde
ting - og til sidst noget over møblerne så teltdugen eller vinduer
ikke kommer i berøring med hårde ting. 1000 km vibrationer mellem et
par borde betyder intet på en "sommerdyne" men vil være en katastrofe
på teltet.

Vore senge er redt - klar med rullemadrasser, sommerdyner, store
hovepuder + et godt uldtæppe til hver, hvis det skulle blive grimt
vejr - og desuden har vi et par OBH el-varmetæpper hvis det blir
snevejr eller hun får kolde fødder - der alt sammen - inklusive
fortelt s tag og anneks, lynet klar på plads, kan lukkes med ned i
kassen.

Og så skal du ikke lade alumøbler ligge under uventileret presenning
på toppen af vognen - hvis den vinteropbevares i det fri. Der kommer
ofte kondens og fugten kan misfarve alu - også selv om der ikke kommer
sorte pletter på stoffet.
Lille skade men den ærger mig hver gang jeg får øje på den stol.

Mvh sten

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-05-03 11:37

sogs wrote:

> Det lette bord gynger en del og jeg har til afløser overvejet et af
> alubordene. Lameller der kan rulles sammen så de fylder minimalt.

Det er et OK bord. Jeg bruger det i forteltet/solsejlet til ovn/køkkenbord
og det fungerer fint.

> Aldi havde den store udgave på tilbud sidste år og jeg går bare og
> venter på at de skal komme igen.

Jeg nåede ikke at se det - men efter sigende er hverken det eller det som
fandtes i Bilka samme kvalitet som for eksempel: Lamelbord CP2073 på
http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Borde_103.html

> Er der nogen der har dårlige erfaringer med alubordene. ??

Ikke dårlige erfaringer som sådan vi er glade for vores. Men det er et
relativt højt bord og derfor ikke lige så stabilt som det tunge ovale du
nævner. Det er lidt "nervøst", men som sagt er vi glade for det.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-05-03 12:36

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alternativ så jeg en der havde syet kanaler i svært liggestolestof og
> trukket på stolen. Nemt da den kan skilles. - Ellers udmærkede
Vi har siden 1989 haft Lallemand stole og bord. Alt har været i en fin
kvalitet, dog har de stole med plastik-lameller drillet en del og vi har da
også skiftet en del lameller. Løsningen var derfor enkel - for et par år
siden så vi hos en forhandler at han havde løst originalt "betræk" (som
Lallemand bruger i dag) og vi skilte stolene og satte det på i stedet.
Stolene er nu solide og de har faktisk fået en bedre siddekomfort.
Betrækkene er meget stramme at få på, men når de først er monteret sidder de
flot på stolen.
Bordet har vi altid været meget tilfreds med, men det kan da været noget
"lallet" hvis man ikke får spredt bordbenene godt ud til siden og sikrer sig
at låsene går i hak.

Fordelen ved Lallemand er: lav vægt, meget solid konstruktion og så synes vi
de er meget pæne.

Mvh Tommy

Fra : T. Hartung

Dato : 10-05-03 16:56

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Stolene er nu solide og de har faktisk fået en bedre siddekomfort.
> Betrækkene er meget stramme at få på, men når de først er monteret sidder

........ hallo hvem siger der ikke er gode ideer på Usernet - dette er der en
kanon måde og skifte udseende på!!

Var/ er det dyrt?? kan man få det endnu?? Var det hos en CV-forhandler??

mvh
T. Hartung
der er helt spændt på at få svar

Fra : Gismo

Dato : 10-05-03 17:10

T. Hartung wrote:

> Var/ er det dyrt?? kan man få det endnu?? Var det hos en
> CV-forhandler??
>
> mvh
> T. Hartung
> der er helt spændt på at få svar

JO,jo, det kan man da, det koster ca. 180 bananer pr. stol
(med høj ryg)

set ved en forhandler i Hassellager V. Århus.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-05-03 18:17

Gismo wrote:

> JO,jo, det kan man da, det koster ca. 180 bananer pr. stol
> (med høj ryg)

Det er da en god måde at få en "ny" stol på!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-05-03 18:27

> Var/ er det dyrt?? kan man få det endnu?? Var det hos en CV-forhandler??

Ja, man kan købe de betræk endnu, men prisen mener jeg var ca. kr. 100, -.
Det var dog til de alm. Lallemand stole uden den høje ryg.
Prøv evt. at forhøre dig hos http://www.hks-camping.dk eller
http://www.campingpriser.dk eller http://www.billigcamping.dk
De er måske billigere.

Mvh Tommy

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-03 18:11

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi startede med 4 stk. Instruktørstole købt hos campingforhandleren -
> dårlige erfaringer -
> Ustabil stol, for let og ubehagelig at sidde i hvis man en

enig - vi smed også vores ud - fik ondt i ryggen af dem - køb dem ikke - ja
så var det altså vi købte Lallemann 5-trinsstole og tilhærende bord med
justerbare ben og sammen klappeligt - dengang var der ikke noget der hed
Crespo, EA, Marga, LaFuma o.s.v. valget var derfor let

mvh
T. Hartung

Fra : sogs

Dato : 11-05-03 07:18

Peter Schrøder wrote:

> Billige campingstole af denne slags kan ikke tåle
> at gedigne medborgere rejser sig ved at hæve sig op
> i armlænene. (og tro mig, det gør de)

Enten er de gedigne meget små, eller mener du - stemmer sig op )

Tilgiv - det var bare "synet" der flimerede -

Jeg er vokset op med en far der, når jeg havde hentet cigarer hos
købmanden altid spurgte "Nåe, fik du dem" ? og når jeg bejaede, "Så
la mig bare få pengene igen".
(aæt selv tegn - ingen er perfekt)

Og har selv efter en kant aflivet min familie og venners møj
klapstole, så det på et tidspunkt var ved at komme med i et par
fødselsdagssange - f.eks. syntes man meget om det underholdende
tilfælde, da en kær veninde (altså ikke konen) - partu vil sætte sig
på skødet, mens vi/jeg sidder i mørket i en mistænkt svagelig stol.
Mine dæmpede - forgæves - afværgende bemærkninger bliver stadig
fortolket i vennekredsen og sammenholdt med det der så skete, forstår
jeg godt, at man spekulerer. Hvad var der gang i ?
Morale, ud med de stole. Man ved aldrig hvornår de ødelægger/
fordrejer festen.

> Hvis man ka' li' at spise på græsset skal man vælge
> møbler (bord også) med brede fødder idet de
> ellers synker ned i jorden.

Især vigtigt hvis man rafler - de konstante rytmiske slag med
raflebægeret virker som hammeren på en rambuk. Norske venner endte ud
på de små timer med et meget lavt bord - der næste dag næsten ikke ku
frigøres fra undergrunden. Funderings effekten er værst sidst på
aftenen, idet det stadig lavere bord giver mulighed for længere sving
i raflearmen. Bordet ku kun reddes fordi omkringboende, alarmeret af
lydens tiltagende karakter, fik selskabet til at indse at der var
noget galt.

Problemets alvor, karakter og løsning stod først helt i fokus næste
formiddag, hvor man besluttede at lægge først ølbrikker (af pap !) og
senere flaskebakker under benene på bordet og til sidst også stolene,
idet man så efterhånden ikke ku nå op til bordet.

Sagen blev først løst tilfredstillende da barmhjertige naboer i en
turneringspause fjernede og brændte rafleudstyret både fra
Nordmændene, men også hele oplandet.
hvorefter den sædvanlige vænnesæle Norske karakter straks kom tilbage.

Året efter mødte de op med plastik skiver, fødder fra teltstænger på
alle deres møbler og vi foreslog dem så i stedet at lægge paller og
gulvtæpper ud, som vi ser at fastliggerne har løst deres problemer. Og
anbefalede søgraestæpper til våde sommere.........
)

mvh - og god søndag - jeg skal til at rense gulvtæpper - hunden havde
dårlig mave i nat. (syntetiske antiplet tæpper tåler klorin og en
vandstøsuger - hurtigt klaret - men hvorfor er det altid mig.
nå - hunden er bare en chi-vov bl. og har sådan nogle søde øjne.)

sten

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 09-05-03 07:20

Hej

Se/spørg efter "Crespo" en stol lignende Lallermand, men prisen ligner ikke
!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Claus Lind

Dato : 09-05-03 15:33

Hej Birgit & co
Sidste år havde Fakta nogle stole der lignede Lallemann til forveksling til
under halv pris, lige efter jeg havde købt Lallemann
Nå men jeg kører også Camplet ( Verdens bedste teltvogn ( Tør jeg sige
det )) og har prøvet forskelligt MEN, det vigtigste med møbler til en
sådan er efter min mening et solidt (tungt) bord med justerbare ben ( jeg
købte sidste år et tysk bord ovalt/elipse formet ( så kan der sidde flere om
det) med en hel masse garantier til ca.600 kr, det er den bedste møbel
invst. jeg til dato har gjort, Når man kører med børn/unge er der altid et
leben omkring bordet især når der er noget der kan vælte !!! Jeg har en tyk
lastbil presenning som gulvtæppe ( så undgår man kondens i fortæltet ) den
"pakker" jeg mine møbler og andet ind i oven på campletten og slutter så af
med køre sejlet, som er uundværligt, så ligge det godt og forsvarligt under
transport.
God fornøjelse og venlig hilsen
Claus Lind

Ps. Jeg glæder mig til, der en dag er en der opfinder en lamelbund til
Camplet, der ikke fylder

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 09-05-03 22:02

OK - så her jeg læst nok !!!!
LALLEMAN - er måske godt nok - se salgstallene -
Hvis det var det rene bras - gik de jo af markedet -
Men der er stadig et par lalleberg-bemærkninger.

Jeg har (stadig) to lænestole - med millionindstilling i ryggens
indstilling.

Det er altså noget bras.

Min hustru hopper med to centimeter hver eneste gang.

Jeg var klog og gav dem olie - HA - og øv øv og tre gange øv
Nu gliver de hele tiden ned i "sovestilling"
selv når vi spiser.

Jeg ER ALTSÅ IKKE BEGEJSTRET FOR LALLEMAND.
Carsten

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-05-03 09:07

Fakta butikkerne har nogle Lallamannkopi stole. Dem har vi nu haft i 3 år,
uden problemer. De koster kun ca. 180,- pr. stk.

hilsen
Kim