Farvel til min Fie
Fra : Stina Hofmann

Dato : 07-05-03 01:16

Så blev det dagen hvor jeg måtte lade min Fie få fred.

Fie har gennem livet døjet med adfærdsproblemer - jeg fik hende da hun
var bare 8 uger gammel for snart 9 år siden. Hun har i perioder opført
sig meget aggresivt, både overfor mig og over for andre mennesker.
Lillebror Anakin har hun dog accepteret og blot kvitteret med dybe
hvæs og et lejlighedsvist klap over snuden når han væltede hende, men
hun har aldrig været så voldsom som hun kan være mod mennesker.

I torsdags kulminerede det med et bid til mig og et meget voldsomt bid
til manden i huset, der nu er på pencillin, men dog kan støtte på
benet her knap en uge efter. Suk. Når omgangskredsen er udvidet med
adskillige mobile børn, turde vi simpelthen ikke længere med hendes
bideri. Hendes vejrtrækningsproblemer var også blevet værre og jeg vil
ikke se min trofaste ven gennem hele mit voksne liv få det værre og
værre mens hun tydeligt med sin adfærd viser at hun ikke er tilpas.
I weekenden blev beslutningen truffet og natten til i dag var den
længste i mit liv. Jeg ville ikke sove, for jeg vidste hvad der skete
når dagen startede.

Hvordan forkæler man en kat der ikke engang gider at spise rejer? Det
eneste "guf" hun nogensinde har villet er ZooLac - ikke lige noget hun
skal have til hverdag. Men hun fik lystigt lov at slikke det i sig
hele dagen. Det gjorde hendes transport til dyrelægen rolig og
hyggelig og når resultatet er givet gør det vel ikke meget at katten
har fået 8 ml ZooLac :-/
Vi var hos hende og fik lov at blive der længe bagefter. Det var godt
nok noget svært at skulle forlade hende, men også med følelsen af en
enorm lettelse over at hun nu har fred.

Anakin har ikke vist dramatiske tegn på at hun mangler. Han er dog
mere kontaktsøgende end normalt og har været skulderkat hele dagen.
Det er tydeligt at han ikke vil egne sig til at være enebarn, så der
er allerede taget en beslutning om en legekammerat. Mere om det når
jeg har fået en gedigen nattesøvn.

Godnat - og tak fordi I trofaste altid er her. Det er dejligt at vide
hvor man "går hen" for at på et klap på skulderen når det er skidt.

Mvh
Stina - incl. myoser i nakken, for det viser sig at en 9 måneder
gammel skovkat vejer 4,5 kilo. Prust.

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-05-03 06:13

Hej Stina!
Sikke dog en besked at vågne op til! Kæmpe trøster til dig! Men
det er en god beslutning du har taget, selvom det er svært. Jeg håber
I bliver ligeså glade for jeres nye killing.
Godt at høre, at Anakin tager det pænt, og nej, jeg kunne heller ikke
forestille mig ham være alenekat, så skal I begge to være travle
hjemmegående ihvert fald
Han er da ellers blevet......ikke så lille, hva? Han har det for godt

Knus til jer begge fra madmor, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-05-03 07:40

Hej Stina

Masser af trøstekram, selvom beslutningen er nødvendig
bliver den bestemt ikke lettere.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Kate

Dato : 09-05-03 23:58

Stina Hofmann <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote in

> Så blev det dagen hvor jeg måtte lade min Fie få fred.

Uhhh, det er bare så hardt. Føler virkeligt med dig, for selvom man
_ved_ man gør det bedste for sin kat, så er det en rædsom ting
alligevel.
Stor trøst herfra, også.

--
Kate