RKI, restgæld falder under "bagatelgrænse"
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-05-03 22:30

Kære NG

Nu ved jeg ikke om mit spørgsmål er OFF TOPIC herinde. Men såfemt det er
så må i gerne gøre mig opmærksom på det og henvise til den korrekte
gruppe hvor at jeg så vil oprette mit spørgsmål.

Hypotetisk situation:

Hvis man nu var røget i RKI for et beløb over 1000 kr, hvad sker der så
når at restgælden ryger ned ned under de 1000,

Ryger man så over i det skjulte register, eller forbliver man i det
offentlige register indtil at gælden er betalt totalt af.
Flemming Jacobsen

Fra : Overby Christiansen

Dato : 07-05-03 08:03

Hej Flemming..!

Du vil stadigvæk være i det åbne register.

Hvis Du ikke har været i retten vedr. gælden og er blevet dømt til at betale
kan Du til enhver tid kontakte RKI
og bede Dem om at slette Dig da Du ikke kan godkende kravet.

Denne meddelelse til RKI skal ske skriftligt og Du skal huske at påføre Dit
fulde navn adresse og cpr. nr.

Er Du i tvivl kan Du kontakte mig via telefon 29 844 526 eller via e-mail:
robert.overby@esenet.dk

Med venlig hilsen

Robert Overby Christiansen

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:94agbvs3bvg6tefhh5dvps12grjslbp0li@4ax.com...

Fra : Lars Brink

Dato : 07-05-03 11:54

> Hvis Du ikke har været i retten vedr. gælden og er blevet dømt til at
betale
> kan Du til enhver tid kontakte RKI
> og bede Dem om at slette Dig da Du ikke kan godkende kravet.

Du kan nu også vedstå dig kravet uden at gå i retten. Det kan være at
underskrive en afdragsordning, eller bare skrive under på at du skylder
pengene.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 07-05-03 12:08

> Hvis Du ikke har været i retten vedr. gælden og er blevet dømt til at
betale
> kan Du til enhver tid kontakte RKI
> og bede Dem om at slette Dig da Du ikke kan godkende kravet.

Hvad er konsekvensen hvis man vælger at tage det i retten?
Skal man så, hvis man taber sagen, betale de retslige omkostninger også?

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 13:04

Scripsit "Jakob Nielsen" <jn@no.mail.no>

> Hvad er konsekvensen hvis man vælger at tage det i retten?
> Skal man så, hvis man taber sagen, betale de retslige omkostninger også?

Selvfølgelig (også modpartens, det er jo ikke USA det her). Hvem
skulle ellers?

--
Henning Makholm "Uh ... a picture of me with my hair pinned up
in a towel and standing in front of a grid without a

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 07-05-03 13:14

> Selvfølgelig (også modpartens, det er jo ikke USA det her). Hvem
> skulle ellers?

Ja selvfølgelig.. ofte er ting dog ikke selvfølgelige.
Mig bekendt vil man kunne gå i retten med et bødekrav fra politiet, tabe
sagen og ikke betale andet end den oprindelige bøde. Derfor var jeg i tvivl.

Det ville dog være ret nemt at gøre sig til en besværlig dårlig betaler hvis
man altid kan trække folk i retten ved bare at nægte at have en gæld... og
så efter tabt sag ikke skylde mere end før.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-05-03 15:17

On Wed, 7 May 2003 09:03:20 +0200, "Overby Christiansen"
<r-overby@esenet.dk> wrote:

> [...]
>kan Du til enhver tid kontakte RKI
>og bede Dem om at slette Dig da Du ikke kan godkende kravet.

Det har jeg nu tænkt mig under alle omstændigheder. Man hvad nu hvs at
jeg så bliver dømt til at betale "Gælden". Det jeg bare ville vide var
om man overgik fra det åbne til det lukkede såfremt at ens restgæld
faldt under de 1000 kr.
Flemming Jacobsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-05-03 15:31

"Thunderbird[7100]" wrote:

> Det jeg bare ville vide var
> om man overgik fra det åbne til det lukkede såfremt at ens restgæld
> faldt under de 1000 kr.

Det gør du ikke umiddelbart, men ring og spørg..

De er såmænd meget flinke til at oplyse, men ikke diskutere.

Du står svjh et eller to år efter at gælden er afviklet,
ihvertfald ved akkord, som jeg har spurgte til for et par år siden.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-05-03 17:54

On Wed, 07 May 2003 16:30:59 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Du står svjh et eller to år efter at gælden er afviklet,
>ihvertfald ved akkord, som jeg har spurgte til for et par år siden.

Så vidt jeg ved så SKAL man slettes såsnart at men ikke skylder det
firma som har smidt en i RKI noget mere.
Flemming Jacobsen