Slippe af med duer
Fra : Henrik Bach

Dato : 06-05-03 20:06

Vi har duer som vi gerne vil slippe af med. Må de få en kugle for panden og
hvornår på året- eller hvordan slipper vi af med dem?

mvh. Henrik

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 06-05-03 20:25

"Henrik Bach" <hbnewsgrp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh. Henrik
>
> Du giver dem et prik på panden og så i gryden med dem.Ikke så megen snak
om det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 07:39

"Henning & Birgith Rasmussen" <birgith.m@get2net.dk> wrote in message

> "Henrik Bach" <hbnewsgrp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> og

> om det.

Definér lige "prik" ?

For mig lyder det som et slag, og det er vist ikke dyreværnsmæssigt korret
måde at aflive duer.

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-05-03 08:25

> [...]
> Definér lige "prik" ?
>
> For mig lyder det som et slag, og det er vist ikke dyreværnsmæssigt korret

Hvordan vil du så tage livet af en due ? ved at klemme den om brystet ?

Torben Farum

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 10:19

"Torben F@rum" <farum@city.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> >

> Hvordan vil du så tage livet af en due ? ved at klemme den om brystet ?

Jeg ved det ikke, jeg har ikke jagttegn endnu.

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Pierre

Dato : 07-05-03 10:51

Christian B. Andersen!

Måske mere humant med 2 prikker på panden - men er det så ikke spild af
resourcer?

Og så en en beroligende pille eller indsprøjning først - naturligvis! (Til
den der prikker).
PJ

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 11:30

"Pierre" <pierrejakobis@stofanet.dk> wrote in message
> Christian B. Andersen!
>
> Måske mere humant med 2 prikker på panden - men er det så ikke spild af
> resourcer?

Jeg har stadig ikke fået defineret "prik".

> Og så en en beroligende pille eller indsprøjning først - naturligvis! (Til
> den der prikker).
> PJ

LOL

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-05-03 12:08

> "Torben F@rum" <farum@city.dk> wrote in message

> Jeg ved det ikke, jeg har ikke jagttegn endnu.
>

> --
> mvh/rg.
> Christian

Der kan jeg så fortælle dig at aflivning ved at klemme den om brystet,
svarer til kvælning, og er en langsom død, hvorimod et slag i baghovedet er
hurtigt og sikkert, og duen (fuglen) dør øjeblikkeligt.

Torben Farum

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 12:15

> [...]
er
> hurtigt og sikkert, og duen (fuglen) dør øjeblikkeligt.

Mange tak. Jeg synes dog det lyder lidt inhumant, men hvis alternativet er
kvælning kan jeg godt det det.

--
mvh/rg.
Christian

Fra : NEWS

Dato : 07-05-03 14:01

I TV udsendelsen blev Søren Rye anmeldt for dyre mishandling fordi han
kvalte en due.

Poul

Fra : Peter Weis

Dato : 07-05-03 20:07

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Mange tak. Jeg synes dog det lyder lidt inhumant, men hvis
alternativet er
> kvælning kan jeg godt det det.

Du kan også bare hive hovedet af dem. Det er ikke kønt med de
hovedløse fugle, men det er nemt og hurtigt.

mvh
Peter