Corba / Boa
Fra : Olsen

Dato : 06-05-03 19:53

Hej NG!

Jeg er netop startet med Client/server programming with Java /Corba og er
desværre allerede rendt ind i problemer...

Jeg skal have oprettet selve class filen som skal ligge på serversiden og
til dette skal Basic Object Adapter (BOA) initialiseres. Koden i
CountServer.java er som følger:

//CountServer.java: The Count Server main program
class CountServer
{
public static void main(String[] args)
{
try
{
//Initialize the ORB
org.omg.CORBA.ORB orb = org.omg.CORBA.ORB.init(args, null);

//Initialize the BOA
org.omg.CORBA.BOA boa = orb.BOA_init();

//Create the Count object
CountImpl count = new CountImpl("My Count");

//Export to the ORB the newly created object
boa.obj_is_ready(count);

// Ready to service requests
boa.impl_is_ready();
}
catch (org.omg.CORBA.SystemException e)
{
System.err.println(e);
}
}
}

Følgende fejl bliver kastet:
--------------------Configuration: JDK version 1.3
<Default>--------------------
G:\Programmering\Java Programmer\Corba\4.1\CountServer.java:12: cannot
resolve symbol
symbol : class BOA
location: package CORBA
org.omg.CORBA.BOA boa = orb.BOA_init();
^
G:\Programmering\Java Programmer\Corba\4.1\CountServer.java:12: cannot
resolve symbol
symbol : method BOA_init ()
location: class org.omg.CORBA.ORB
org.omg.CORBA.BOA boa = orb.BOA_init();

Det er som om BOA slet ikke eksisterer i CORBA pakken. Er dette blevet lavet
om siden bogen blev skrevet i '98 eller er det bare mig der har glemt et
eller andet?
Jeg har fået compilet Count.IDL filen til 5 nye java filer

Mvh Morten

Fra : Roar Gjøsæter

Dato : 07-05-03 11:06

Olsen wrote:

> [...]
>
> Jeg skal have oprettet selve class filen som skal ligge på serversiden og
> til dette skal Basic Object Adapter (BOA) initialiseres. Koden i

<snip>

> [...]
> eller andet?
> Jeg har fået compilet Count.IDL filen til 5 nye java filer

Du har helt rett i at dette har blitt endret. BOA er fjernet
(deprecated) og erstattet med POA (Portable Object Adapter), dette fra
CORBA 2.3 om eg ikke husker helt feil.

Grunnen til dette var i hovedsak at BOA var underspesifisert og de ulike
implementasjonene varierte mye i forhold til hverandre.

Du bør nok prøve å finne en bok som dekker CORBA 2.3 eller nyere, ev en
tutorial på nettet som dekker det samme.

mvh,
RAGgen
--
(...)det er en skam for en mann å ha langt hår.
1. Kor. 11:14