Warning: Can't connect ?
Fra : Jakob Silseth

Dato : 06-05-03 18:41

Hej!

Jeg har et problem med mine sider ca. hver 10 gang kan jeg ikke få
forbindelse til mysql serveren.

Håber der er nogle der kan hjælpe?

en af de ramte sider har flg kode -

<? include('connect.inc');
$numresults=mysql_query("select * from musik ");
$numrows=mysql_num_rows($numresults);

$result=mysql_query("select round(sum(size),2) as total from musik
");
$total = mysql_result($result,0,"total");

$query = mysql_query("select * from musik order by id desc limit
1");
while($r = mysql_fetch_array($query)){
$knavn = $r["knavn"];
$mnavn0 = $r["mnavn"];
$mnavn = substr($mnavn0, 0 , 20);
$id = $r["id"]; }

mysql_close();
?>

Denne kode resultere i følgende fejl.

Warning: Can't connect to MySQL server on 'mysql.danish-techno.com' (60) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/connect.inc on line 2
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on
'mysql.danish-techno.com' (60) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/connect.inc on line 2
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/connect.inc on line 3
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/connect.inc on line 3
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/connect.inc on line 3
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php
on line 43
[...]
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 45
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php
on line 51
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 51
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 51
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 53
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php
on line 55
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 55
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 55
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in /mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 57
Warning: mysql_close(): no MySQL-Link resource supplied in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php on line 67

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads Jensen

Dato : 06-05-03 19:26

Hej

> Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
> '/tmp/mysql.sock' (2) in
/mnt/web_dk/web_domains/musikplaneten.dk/index.php
> on line 55
Tag og klag til din udbyder, der bør ikke være disse fejl, hos en udbyder,
som bare har lidt selvrespekt!

/mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Jakob Silseth

Dato : 06-05-03 19:34

> Tag og klag til din udbyder, der bør ikke være disse fejl, hos en udbyder,
> som bare har lidt selvrespekt!

Hvad betyder disse fejl og ligger fejlen hos udbyderen????

Mvh
Jakob

Fra : Kim Emax

Dato : 06-05-03 21:13

Jakob Silseth wrote:

> Hvad betyder disse fejl og ligger fejlen hos udbyderen????

Kan du engelsk?

Can't connect to MySQL server = kan ikke forbinde til databasen
MySQL Connection Failed = Mysql forbindelse fejlede

Problemet er nok at der er for mange brugere på samme server. Hvor mange
databaser kommer der frem ved at fyre "show databases" af?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Jakob Silseth

Dato : 06-05-03 21:28

> Kan du engelsk?

Ja, det vil jeg mene

Problemet ligger i at jeg har haft fat i min udbyder og de siger at det er i
min kode der er et problem, derfor postede jeg her. Og nu har jeg prøvet på
en anden Mysql server hos en anden udbyder (Webserver=Tiscali -
Mysqlserver=Dht) og problemet er det samme.

Jeg er ikke nogen super php/mysql haj, så derfor kunne det godt tænkes at
jeg havde lavet en fejl der betyder at jeg overbelaster serveren.

Det lød bare som om at Mads kunne læse ud fra fejlmeddelelsen at fejlen lå
hos udbyderen??

Mvh
Jakob

Fra : Kim Emax

Dato : 06-05-03 22:03

Jakob Silseth wrote:

> [...]
>
> Jeg er ikke nogen super php/mysql haj, så derfor kunne det godt
> tænkes at jeg havde lavet en fejl der betyder at jeg overbelaster

Det er en mulighed... Vi kan ikke se din connect.inc, den kan du evt. poste
her (husk at rette brugernavn og kodeord). Som jeg ser det, så indlæser du
din db connection, hver gang du vil lave et kald til databasen og lukker den
bagefter, fint nok. Men du kan genbruge din første Query, da du laver select
* from musik to gange...og dermed spare en forspøgsel _hver_ gang siden
kaldes. Det skal dog ikke være grunden til at databasen vælter. Jeg vil
stadig give Mads ret, fejlen er ude af dine hænder og du kan slet ikke komme
til at se, hvor mange processer DBserveren har kørende... det er en opgave
for din udbyder, tager han dig ikke seriøst, så flyt!

Men som jeg skrev, prøv dette:

$r = mysql_query("Show databases");
while($row = mysql_fetch_array($r))
print "$row[0]<BR>";

Fra : Jakob Silseth

Dato : 07-05-03 07:18

tak for svar.
Jeg tager kontakt til dem idag. Har fundet ud af at det må være tiscalis
webserver der laver noget forkert.
Vi har 2 sider www.danish-techno.com ( hostet hos DHT) og
www.musikplaneten.dk ( hosted hos Tiscali). Begge sider bruger stort set
samme php kode og samme database hos tiscali, men det er kun siderne på
musikplaneten der melder fejl.

Mvh
Jakob

Fra : JMo.

Dato : 07-05-03 15:40

"Jakob Silseth" <Silseth@nospam.musikplaneten.dk> wrote in

> [...]
> www.musikplaneten.dk ( hosted hos Tiscali). Begge sider bruger stort set
> samme php kode og samme database hos tiscali, men det er kun siderne på

Hej Jakob

Tiscali har problemer med deres webhotel pt. De er klar over det, og der
kigges på det.

Men meld det endelig til dem - vi kan jo håber på at hvis der er mange der
melder om det, bliver der også sat mange resurser af til at se på det...

Fra : Jakob Silseth

Dato : 07-05-03 14:23

> Det er en mulighed... Vi kan ikke se din connect.inc, den kan du evt.
poste
> her (husk at rette brugernavn og kodeord). >

connect.inc
<?
mysql_connect("sqlhost.worldonline.dk","Navn","Kode");
mysql_select_db("navn");
?>

http://www.musikplaneten.dk/temp/showdb.php

Mvh

Jakob Silseth

Fra : Kim Emax

Dato : 07-05-03 14:48

Jakob Silseth wrote:

> connect.inc
> <?
> mysql_connect("sqlhost.worldonline.dk","Navn","Kode");
> mysql_select_db("navn");

brug evt. mysql_pconnect() i stedet, så opretter du kun _en_ forbindelse til
databasen - mysql_close() er herefter unødvendig...

> http://www.musikplaneten.dk/temp/showdb.php

707 databaser, tjae... gad vide hvor mange connections, der tillades?