Kalenderprogram til Mac-miljø
Fra : Thomas Mandrup

Dato : 06-05-03 12:16

Er der nogen her i NG, som kan anbefale et kalenderprogram til Mac, som gør
det muligt at dele funktioner over netværk? - Dvs. der skal være mulighed
for at se og plotte aftaler ind i andre medarbejderes kalender, og gerne
forespørge på ledige tidpunkter, hvis man f.eks. skal booke et møde (som man
kan i Outlook med MS Exchange Server).

NB: det er ikke nok, at programmet kan publicere en ikke-skrivbar
html-version, som f.eks. Entourage og iCal kan.

Mvh.

Thomas Mandrup

Fra : Olav Noksagt

Dato : 06-05-03 12:25

Thomas Mandrup skrev:

> [...]
> forespørge på ledige tidpunkter, hvis man f.eks. skal booke et møde (som man

Now fra http://www.nowsoftware.com/ kan/har kunnet se på tværs. Her er man
tilkoblet en server. På en tidligere udgave var problemet at man ikke kunne
se hinandens aftaler, men det omgik vi ved at oprette brugere som projekter.
Så kunne man vinkle de projekter (=medarbejdere) til man ville se samtidig.
Dette efter hukommelsen...

Ellers er der også TeamAgenda som jeg ikke kender.
http://www.attention.dk/undergrp.tpl?hovedgruppe=Utilities&Produktgruppe=Tea
mAgenda&cart=32612163599141

Olav

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-05-03 12:35

Thomas Mandrup <tm@musical.nu> writes:

> [...]
> forespørge på ledige tidpunkter, hvis man f.eks. skal booke et møde (som man

Prøv at kigge lidt på TeamAgenda. www.attention.dk er vist de danske
distributører.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-03 13:52

> [...]

> forespørge på ledige tidpunkter, hvis man f.eks. skal booke et møde (som man

Novell har i hvertfald tidligere eksisteret i en mac version. JEg ved ikke
om de stadig laver den til mac men den kan det krævede.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-05-03 14:01

Thomas Mandrup <tm@musical.nu> writes:
>NB: det er ikke nok, at programmet kan publicere en ikke-skrivbar
>html-version, som f.eks. Entourage og iCal kan.

Der er også meetingmaker (du kan bare google det), som vi har brugt i en
årrække på mit arbejder. Det er jævnt rædselsfuldt i den gamle udgave (der
er kommet en ny for længst, men vi har skiftet til Exchange), vi har brugt
- men det virker fint og klienter findes til både pc & mac. Så er der
firstclass fra Centrinity - både kalender og andre
groupware-funktonaliteter. Klienter (win, mac og linux) samt webadgang.
Endelig har MS i februar annonceret, at Entourage til sommer bliver
opgraderet til at kunne snakke med en exchange-server.

Ben

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-05-03 21:17

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Endelig har MS i februar annonceret, at Entourage til sommer bliver
> opgraderet til at kunne snakke med en exchange-server.

Har erfaring med MeetingMaker, Outlook og TeamAgenda;

MeetingMaker kan anbefales, da den er dejlig at bruge;
TeamAgenda har jeg opsat for et firma, men den faldt ikke i god jord;
Outlook var en tilbagegang fra MeetingMaker, men systemadm. kunne nok
bedre lide den, da det er en del af virks. e-mail-sw.

Så tag et kig på MeetingMaker i nyeste version.
vh Jens

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 07-05-03 23:34

Thomas Mandrup <tm@musical.nu> wrote:
>... (som man
> kan i Outlook med MS Exchange Server).

Hvor er IBM konsulenten der anbefaler en Domino-Notes løsning?
De er der ellers ret hurtig ud.

kender kun MeetingMaker og ScheduleOnline.

Jeg arbejder i en lidt større virksomhed og der er notes notes og atter
notes.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : kado@privat.dk

Dato : 22-05-03 12:54

> [...]
>
> NB: det er ikke nok, at programmet kan publicere en ikke-skrivbar
> html-version, som f.eks. Entourage og iCal kan.

Der findes også Now Up-to-date, som er noget lignende TeamAgenda

mvh
KD