Cursor forsvinder under OSX
Fra : Storm

Dato : 06-05-03 08:11

En kollegas spritnye PowerBook G4 smider markøren væk i tide og utide.
Også styret uden brug af mus, direkte fra pegepladen.
OSX 10.2.5 - det kan da ikke være noget med en driver - eller?
Hvad kan det skyldes?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-05-03 10:23

In article <1fuj53s.17h8asi1xp7fkgN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Også styret uden brug af mus, direkte fra pegepladen.
> OSX 10.2.5 - det kan da ikke være noget med en driver - eller?
Måske softwareopdatering?
Man skal første installere 10.2.5 Combo opdateringen - inden man henter
de øvrige opdateringer - ellers kan der gå "ged" i den.
Prøvede det selv i forrige uge da jeg installerede på 5 maskiner.
Den første lod jeg bare hente det hele på engang - med det resultat at
det hele gik i "ged".
Så det var bare start forfra - og herfra hentede jeg først Combo
opdateringen. Ingen problemer siden.
Venlig hilsen

--
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Storm

Dato : 06-05-03 11:18

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Måske softwareopdatering?
> Man skal første installere 10.2.5 Combo opdateringen - inden man henter
> de øvrige opdateringer - ellers kan der gå "ged" i den.

Her er 10.2.3 installeret først. Derefter system opdatering til 10.2.5
og så resten af opdateringerne. Er det uklogt.

> [...]
> det hele gik i "ged".
> Så det var bare start forfra - og herfra hentede jeg først Combo

Det lyder jo skønt - det går jo altid hurtigere anden gang.
Men du havde vel også installeret 10.2.3. først?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-05-03 11:33

In article <1fujdq1.pj7r5u72fvk0N%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Her er 10.2.3 installeret først. Derefter system opdatering til 10.2.5
> og så resten af opdateringerne. Er det uklogt.
Nej, lige efter bogen

> Det lyder jo skønt - det går jo altid hurtigere anden gang.
> Men du havde vel også installeret 10.2.3. først?
Selvfølgelig.
Har i prøvet at reparere tilladelserne?
Venlig hilsen

--
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Storm

Dato : 06-05-03 11:48

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Har i prøvet at reparere tilladelserne?

Jo tak - vi gør det igen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 13-05-03 21:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jo tak - vi gør det igen.

Men det hjalp ikke.

Problemet dukker tilsyneladende kun op under arbejde i Quark under
Classic?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-05-03 04:04

In article <1fux4jc.1rx37ze1qfxtc0N%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Men det hjalp ikke.
>
> Problemet dukker tilsyneladende kun op under arbejde i Quark under
> Classic?
Har i installeret den nyeste ClassicDraw XT 2.1 - ellers hent den på
versiontracker.
Bortset fra det er det noget skrammel at arbejde i Classic. Det blev
jeg hurtigt træt af. Hvis jeg skal lave noget i Quark starter jeg op i
9.2.2 og laver arbejdet færdigt hvorefter jeg starter op i OS X - så
kører det hele som smurt.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-03 08:34

> [...]

> jeg hurtigt træt af. Hvis jeg skal lave noget i Quark starter jeg op i
> 9.2.2 og laver arbejdet færdigt hvorefter jeg starter op i OS X - så

Det er rigtigt, Villy....klart det bedste - er Jeres Distiller også
noget bæ i Classic?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-05-03 09:45

In article <1fuxzvl.8gek3x2dcwavN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind
<mortenlind@mac.com> wrote:

> Det er rigtigt, Villy....klart det bedste - er Jeres Distiller også
> noget bæ i Classic?
Det er da sikkert - starter i 9.2.2 når jeg skal bruge den - det fredag
og mandag hvor vi distillerer 120+ sider til trykkeriet og det foregår
stadig fra Quark.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-03 09:54

> [...]

> Det er da sikkert - starter i 9.2.2 når jeg skal bruge den - det fredag
> og mandag hvor vi distillerer 120+ sider til trykkeriet og det foregår

Ja, men den er forhåbentlig fikset fra 6.0, tror du ikke?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-05-03 10:19

In article <1fuy3kr.go5qs91sp8ackN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind
<mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, men den er forhåbentlig fikset fra 6.0, tror du ikke?
> M.
Jo, den skulle køre under OS X - men OS X har jo sin egen Print til PDF
funktion

Fra : Storm

Dato : 14-05-03 11:36

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Jo, den skulle køre under OS X - men OS X har jo sin egen Print til PDF
> funktion

Det er da fedt at høre som du kører med klatten, Villy

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-05-03 11:58

In article <1fuy89a.1fkwhnqrjuz5sN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det er da fedt at høre som du kører med klatten, Villy
Jo, men jeg er jo også klatmaler - det er der tid til her i ferien.

Fra : Storm

Dato : 14-05-03 19:02

> Jo, men jeg er jo også klatmaler - det er der tid til her i ferien.

Respekt - farvestyringen har du også på plads.

Vi må se om ClassicDraw XT 2.1 har indflydelse på musen.
Problemet har ikke været der siden, men det er jo heller kke så længe.
Det minder mig bare præcis om de skærmproblemer jeg havde ved opstarten
af min Powerbook på grund af nogle manglende drivere.
Det var ganske vist kun under OS 9, og de drivere mangler hun ihvertfald
ikke. Måske er det bare Classic-julelege, men den anden nye bærbare med
samme configuration har ikke problemet, og jeg har det heller ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-05-03 08:58

In article <1fuysac.1qc22du14v6lsN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Respekt - farvestyringen har du også på plads.
Ja når jeg maler byen rød er det 100% magenta + 100% gul (det er lige
vejr til det i dag)

> [...]
> ikke. Måske er det bare Classic-julelege, men den anden nye bærbare med
> samme configuration har ikke problemet, og jeg har det heller ikke.
Classic problemerne udarter sig forskelligt - nogen har det og andre
ikke. På min identiske maskine på arbejdet havde jeg problemer med
skærmoptegning i Quark - ikke herhjemme.
Men siden jeg opgraderede til 10.2.6 kan jeg ikke scanne fra min hp psc
950 (en alt i et maskine) - ( jeg har meldt problemet til HP´s support
- og installeret den nyeste driver - det hjalp heller ikke) ) Det
fungerede fint i 10.2.5 - en nedgradering er vel lig en helt ny
installation - og det gider jeg ikke - alt det øvrige kører som smurt.
Men jeg kan scanne hvis jeg starter i 9.2.2 (ikke i Classic) - så jeg
tirettelægger bare arbejdet efter det.